Jag har då en Glock 17 av ASG, gått som en dröm och väl omhändertagen. Sedan efter storspelet Farmen har den inte velat göra som jag vill. Något förhindrar mig att mantla den, känns som ett enormt motstånd. Om man väl lyckas mantla går den ej helt tillbaka. Som om något tar i och stoppar det.
Novis inom detta område och all hjälp är jag evigt tacksam för. Har jag uttryckt mig otydligt är det bara fråga, så rättar jag till det så det går att förstå.
EDIT: Allt är original.
ASG Glock 17 - Problem med manteln
ASG Glock 17 - Problem med manteln
Senast redigerad av 1 Kvarnen, redigerad totalt 0 gånger.
Re: ASG Glock 17 - Problem med manteln
Jag tror jag vet vad som är problemet, då KSC, KWA samt ASG är av samma skrot och korn. Det jag misstänker felas är att guidestången till din rekylfjäder har hamnat snett innuti stommen. Så först och främst bör du demontera mantel och stomme för att kontrollera att guidestången inte skruvat isär sig själv, vilket kan hända om man har originaldelar, vilket jag misstänket att det är tal om här?
Om du inte kan demontera pangen enkelt så kan först dra tillbaka mantel så långt det går (utan att det känns som att något ska gå sönder, och så långt du är bekväm med, givetvis). Sedan ska du med nypan ta tag i änden på guidestången och försöka lirka den på plats. Du kommer märka när/om den ligger rätt. När du gjort detta kan du sedan demontera vapnet för att kontrollera att inga värre problem föreligger.
Om du inte kan demontera pangen enkelt så kan först dra tillbaka mantel så långt det går (utan att det känns som att något ska gå sönder, och så långt du är bekväm med, givetvis). Sedan ska du med nypan ta tag i änden på guidestången och försöka lirka den på plats. Du kommer märka när/om den ligger rätt. När du gjort detta kan du sedan demontera vapnet för att kontrollera att inga värre problem föreligger.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...
Tack och bock Moddan! Det var där skon klämde. Allt fungerar bra nu.
Senast redigerad av 1 Kvarnen, redigerad totalt 0 gånger.
-
den du har ringat in ska gå lätt att trycka ner
Söker hjälp av er kunniga då jag inte kan glock så bra än.
Samma fabrikat allt orginal förutom innerpipa.
Problemet är att när jag skjuter rakt fram så orkar inte manteln gå bak hela vägen och ibland står den still och all gas pyser ut.
Men därimot riktar jag pistolen neråt och skjuter så funkar den utan problem, inget gaslekage alls.
Vad är det som är fel?
Samma fabrikat allt orginal förutom innerpipa.
Problemet är att när jag skjuter rakt fram så orkar inte manteln gå bak hela vägen och ibland står den still och all gas pyser ut.
Men därimot riktar jag pistolen neråt och skjuter så funkar den utan problem, inget gaslekage alls.
Vad är det som är fel?
Gasläckage mellan mag och nozzle.
Kolla nozzel, packning på magasinet.
Ta isär, rensa och smörj!
Även mantelns spår ska rensas och smörjas.
Kolla nozzel, packning på magasinet.
Ta isär, rensa och smörj!
Även mantelns spår ska rensas och smörjas.