Strulande KJW HI-Capa kp05
Strulande KJW HI-Capa kp05
Hej , Idag när jag testsköt min Kp05 så råkade jag dubbelmantla den (suck...) sen dess har den inte velat skjuta iväg kulorna, har rensat pipan , testat med både gas och co2 magasinen (ja jag hade gas och kulor i dom) men ingenting funkar ! Hjälp!! Tack på förhand 

Re: Sv: Strulande KJW HI-Capa kp05
Kontrollera att din muzzle är hel samt att hopup gummit sitter rätt
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
Re: Strulande KJW HI-Capa kp05
Muzzlen verkar hel , Dock när jag har en kula i omloppet och mantlar den (utan magasin i) så rinner kulan ur , beror det på att det är fel på hopup gummit? Alltså den rinner ut ur pipan
Om kulan sitter i pipan och sitter kvar tills att du mantlar så är gummit antagligen ok. Att den rinner ut när du mantlar kan bero på att muzzle trycker till den och det kan vara ett tecken på att muzzle inte riktigt rör sig som den ska. Plocka isär och kontrollera att de olika delarna i muzzle (framförallt de långa fjädrarna på sidorna) är ok
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
Har du något tips till mig som är nybörjare i GBB skruvning ?...
Youtube, youtube, youtube 
Du kan söka på KP05, KP06, KP08, hicapa m.m.

Du kan söka på KP05, KP06, KP08, hicapa m.m.
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
Tack tack 
5 juni 2013, 17:32:
Förlåt för dubbelpost men har plockat isär den nu och vid nozzeln så är det ju en liten fjäder och den verkade ligga fel men det var en liten bit (troligen vek metall eller plast ) som hade gått av och vet inte vart den ska sitta -.- ska testa att plocka ihop den och se om det funkar
5 juni 2013, 17:47:
Funkade ej -.- vet absolut inte vad jag ska göra nu
5 juni 2013, 18:03:
BUMP

5 juni 2013, 17:32:
Förlåt för dubbelpost men har plockat isär den nu och vid nozzeln så är det ju en liten fjäder och den verkade ligga fel men det var en liten bit (troligen vek metall eller plast ) som hade gått av och vet inte vart den ska sitta -.- ska testa att plocka ihop den och se om det funkar
5 juni 2013, 17:47:
Funkade ej -.- vet absolut inte vad jag ska göra nu
5 juni 2013, 18:03:
BUMP
Ta gärna lite bilder på dom olika sakerna och lägg upp så är det mycke lättare för folket här att hjälpa dig
jätte svårt att säga vad som är fel om man inte har lite bilder att gå efter.

-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est
Futurum nobis est
Jo jag vet :/ , ska försöka att ladda upp bilder ikväll , men där muzzlen sitter sä är det ju som en metall behållare runt , den lilla biten jag hittade i vapnet skulle sitta där så ska limma dit den och kolla om den funkar (inte för att jag tror att det kommer att funka men)
6 juni 2013, 17:01:
Kan det vara fel på lowern så att den inte får nog med gas?
6 juni 2013, 17:01:
Kan det vara fel på lowern så att den inte får nog med gas?