nybörjar frågor ang P99

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
kaninen

nybörjar frågor ang P99

Inlägg av kaninen »

hejsan alla! jag har sökt runt på diverse airsoft butiker online och läst på lite i nu 2 dagar (sambon börjar bli sur :P ). jag har iallafall kommit fram till att jag vill ha en p99. mest pga att den ser riktigt snygg och skön ut.

hittar inte mycket om denna. den värkar inte så populär, tänkte mest på hur det skulle vara med tillbehör? är alla sikten mm universala eller behöver man köpa från samma tillverkare mm?

ska man köpa en ebb eller gbb är ju också en fråga, samt hur stor skillnad det är på olika tillverkare förutom det utseende messiga (på vissa så står det tex walter medan andra är helt "cleena")

tipps på tillverkare samt butiker tas tacksamt emot också.

tack på förhand mvh en glad färsking

MiqaFox

Re: nybörjar frågor ang P99

Inlägg av MiqaFox »

En sak är iaf säker, köp inte en EBB de är supersvaga sega pistoler som skjuter typ 5 meter.

Men om du på allvar tänkt spela airsoft i skog osv så är det inte rekommenderat att börja med en pistol då du kommer att bli utklassad. Om så nu är fallet kan det vara värt att tänka om.

I vilket fall, köp inte en EBB.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

kaninen

Inlägg av kaninen »

okej då va ju en fundering avklarad.

har funderat på airsoft ett tag och det värkar ju riktigt kul! men just nu så vill jag bara ha en pistol för att skjuta på loka burkar mer eller mindre. tänkte först köpa en luft pistol men eftersom att tankarna på airsoft har funnits ett tag så är det lika bra o köpa en airsoft pistol.

och det är en pistol jag vill ha nu. seriösare vapen (läs automatvapen) får komma när jag blir seriösare med airsoft ;)

tack för svaret !

kaninen

Inlägg av kaninen »

vad tror ni om den här som är på rea? http://www.cyberphoto.se/cybairgun/

tycker nog iofs att 1000 kr är mycket, finns det någon billigare man kan köpa från kina tex? har kollat riktigt mycket men hittar inget.

hade ju även velat ha iaf ett extra mag o det kostar ju 400 kr till. tycker det blir lite mycket faktiskt.

tanken är nog att lägga max 1000 kr ink extra mag, men det kanske blir svårt?

mvh

Madbull Mike

Inlägg av Madbull Mike »

Kolla sälj delen här på forumet där kan man hitta mycket bra saker för bra pengar :)
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

Juveltjuven

Inlägg av Juveltjuven »

Också mycket skitgrejor. Köp en begagnad pistol och du kan bli nöjd. Köp en ny pistol och du blir nöjd.
Som någon skrev vis herre skrev: Gråt hellre en gång än flera gånger senare.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Grodlund

Inlägg av Grodlund »

Jag har en Maruzen Walther P99c (GBB) med metall-mantel.
Sjukt nöjd med den pistolen.
Jag fick leta runt som fan innan jag hittade den, men det var det mycket väl värt.
Världens mest ergonomiska pistol lever upp till sitt rykte. Den ligger som dasen i handen och är en fröjd att skjuta med.
Men tycker du att 1.000kr är mycket att lägga så är det nog ingen idé att snacka mer om den.

För nöjes-skjuta Loka-burkar finns billiga grejer på typ hobbex,
"Your pumping days are over, Megatron!" -Optimus Prime
"This calls for a very special blend of psychology and extreme violence" -Vyvian

kaninen

Inlägg av kaninen »

har fått köpa en beg p99 DAO o den känns helt underbar. tror den är för snabb för att ha på något spel dock

guggaaa

Inlägg av guggaaa »

Ja hoppas du menar skjuter för hårt hehe;)

Skriv svar