M9 GBB problem
M9 GBB problem
Halloj!
Köpte häromdagen första Gas pistolen, nämligen en ASG M9 Heavy Weight (ny). Testade den lite lätt hemma för första gången här, men det matar bara 3-4 skott och på sista så tömmer den magget på gasen helt, under en halv sekund.
Vad är det för nybörjartabbe man gör? ;P
Köpte häromdagen första Gas pistolen, nämligen en ASG M9 Heavy Weight (ny). Testade den lite lätt hemma för första gången här, men det matar bara 3-4 skott och på sista så tömmer den magget på gasen helt, under en halv sekund.
Vad är det för nybörjartabbe man gör? ;P
-
Re: M9 GBB problem
Läcker magasinet?
Är gummiproppen på magasinet mjuk och smidig eller hård och skrumpen (lite silikonspray där gör susen)?
Har du laddat magasinet med gas på rätt sätt (upp och ner)?
Är gummiproppen på magasinet mjuk och smidig eller hård och skrumpen (lite silikonspray där gör susen)?
Har du laddat magasinet med gas på rätt sätt (upp och ner)?
Dr. Wolfgang
Svettis
Svettis
Nej, jag tror inte det läcker. Finns det nåt smidigt sätt att kolla det? Gummiproppen känns mjuk, ja. Den är ju rätt från lådan så.. Är det vanligt att man får defekta magasin? Det konstiga är ju att all gas släpps ut på ett ögonblick efter 4 skottet. Måste vara nåt galet jag missat.
-
Före du börjar pilla med magasinet är det bäst att du kollar med återförsäljaren. I mina öron låter det ju onekligen som att något är defekt och då har du rätt till omleverans eller avhjälpning (iaf i Sverige och länder med motsvarande konsumentskydd). Det innebär att ÅF försäkrar sig att det är fel på varan och att det om möjligt åtgärdas (reparation) eller att du får en ny.
Ett enkelt sätt att kolla om det läcker är att fylla magasinet med gas och sedan hålla det under vatten för att se om det kommer ut bubblor.
Då kan du sluta dig till om det läcker och i så fall var i magasinet. Oftast läcker det för att någon av ventilskruvarna inte sitter ordentligt eller för att packningarna är dåliga. Anledningen till att jag frågade om gummit på toppen är för att om det är torrt och osmidigt så klarar det inte kylan i gasen med följden att magasinet släpper ut all gas efter något skott (pyser).
För den goda ordningens skull kanske jag ska fråga om du avfyrade GBB:n inomhus eller utomhus? Alla gasvapen klarar inte av minusgrader (speciellt metallvapen laddade med svagare gaser som marknadsförs som att de "funkar till alla gasvapen" då de har ett svagare tryck för att plastvapen inte ska gå sönder). Är det för kallt orkar vapnet inte alltid cykla och det kan fastna i ett läge där gasventilerna är öppna.
Ett enkelt sätt att kolla om det läcker är att fylla magasinet med gas och sedan hålla det under vatten för att se om det kommer ut bubblor.
Då kan du sluta dig till om det läcker och i så fall var i magasinet. Oftast läcker det för att någon av ventilskruvarna inte sitter ordentligt eller för att packningarna är dåliga. Anledningen till att jag frågade om gummit på toppen är för att om det är torrt och osmidigt så klarar det inte kylan i gasen med följden att magasinet släpper ut all gas efter något skott (pyser).
För den goda ordningens skull kanske jag ska fråga om du avfyrade GBB:n inomhus eller utomhus? Alla gasvapen klarar inte av minusgrader (speciellt metallvapen laddade med svagare gaser som marknadsförs som att de "funkar till alla gasvapen" då de har ett svagare tryck för att plastvapen inte ska gå sönder). Är det för kallt orkar vapnet inte alltid cykla och det kan fastna i ett läge där gasventilerna är öppna.
Dr. Wolfgang
Svettis
Svettis
Ja det är köpt inom Sverige av ett seriöst företag så det lär nog inte bli några problem. Lite bitter över att det strula iom att jag köpte den för just helgens spel. Det känns verkligen inte som att den läcker, utan den släpper ventilen helt öppen på 4e skotten. Jag avfyrade inomhus, för för att testa att allt var i sin ordning
Ska testa att avfyra med det andra magasinet också för att se om det beter sig likadant
Uppdatering: Testade att ladda båda magasinen med gas och 15-20 kulor. Allt gick som det skulle! KAN det vart så att kulorna hamnade tokigt i magasinet när jag laddade på? Dom ska ju hamna snett om varandra, om det skulle vara så att OM den hoppar över en sliden, kommer den avfyra som vanligt ändå?

Uppdatering: Testade att ladda båda magasinen med gas och 15-20 kulor. Allt gick som det skulle! KAN det vart så att kulorna hamnade tokigt i magasinet när jag laddade på? Dom ska ju hamna snett om varandra, om det skulle vara så att OM den hoppar över en sliden, kommer den avfyra som vanligt ändå?
-
Kul att det funkade nu!
Bra fråga det där, har svårt att tro att kulorna skulle ha någon inverkan, men omöjligt är det väl inte. Kan ju också vara på det viset att pistolen helt enkelt behövde skjutas in.
Bra fråga det där, har svårt att tro att kulorna skulle ha någon inverkan, men omöjligt är det väl inte. Kan ju också vara på det viset att pistolen helt enkelt behövde skjutas in.

Dr. Wolfgang
Svettis
Svettis
Ett mysterium verkligen! Kan inte förklara det på något annat sätt än att det var precis som att man tryckte in knappen och släppte ut gasen på 4e skottet. Är bara glad att det funkar nu hur som helst
Tack för att du tog dig tid att hjälpa en riktig noob!

Flyttad till rätt forumsdel.
/Mod
/Mod
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.