Gas
Gas
Tjena vilken gas är att föredra?
det finns de redan info om men vilken gas har längs pip..
köpte green gas nu varkenmunstycket på tuben el medföjlande munstycke funkar i mitt 1911mag som har en klack på sig.. skulle beh 0,5 cm längre.
Förslag?
inte så sugen beställa massa gas om jag visserligen kan anv men inte till alla mag.
det finns de redan info om men vilken gas har längs pip..
köpte green gas nu varkenmunstycket på tuben el medföjlande munstycke funkar i mitt 1911mag som har en klack på sig.. skulle beh 0,5 cm längre.
Förslag?
inte så sugen beställa massa gas om jag visserligen kan anv men inte till alla mag.
Re: Gas
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... 0-ml-15680
har lång munstycke och funkar på mina 1911 mag med klack, vet att det finns adaptrar till gaser som har kortare munstycken...
har lång munstycke och funkar på mina 1911 mag med klack, vet att det finns adaptrar till gaser som har kortare munstycken...
Fanns en jättebra tråd om de olika gaserna på gamla forumet. Synd att den inte flyttades med hit.
Nåja...
Garderoben: NPGG (New Power Green Gas)
Garderoben: Guarder Power Gas (140 psi)
Garderoben: Guarder Power Up Gas (220 psi)
Där är tre trevliga sorter. De två första passar i de flesta pistoler. Guarders 220 psi är bra på vintern, i GBBR eller i väldigt hårt uppgraderade pistoler.
Rekommenderar inte den i en "vanlig" pistol för då kommer bokstavligt talat manteln att flyga av efter ett par skott.
Nåja...
Garderoben: NPGG (New Power Green Gas)
Garderoben: Guarder Power Gas (140 psi)
Garderoben: Guarder Power Up Gas (220 psi)
Där är tre trevliga sorter. De två första passar i de flesta pistoler. Guarders 220 psi är bra på vintern, i GBBR eller i väldigt hårt uppgraderade pistoler.
Rekommenderar inte den i en "vanlig" pistol för då kommer bokstavligt talat manteln att flyga av efter ett par skott.
Mina affärsredovisningare03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Har haft för mycket strul med Guarders flaskor. Läckage, stopp, sneda nozzlar, laddar inte in i magasin etc. Köpte en 12-pack (140 PSI) en gång och 30-40% av flaskorna var kassa på ett eller annat sätt. Även om gasen som sådan är bra när den väl går att få i pistolen, så nej tack. ASG UltraAir har alltid fungerat för mig. Men visst Guarder 220 PSI har en plats på hyllan, helt klart.
- HrodgarHippie
- Hippie
- Lag / förening: Cannibal Hippies
- Aktiv sedan: 2004
Vet inte hur aktuell denna bild egentligen är längre, men jag tankade ner den för många år sedan och kan lika väl dela med mig av den.
Som med allt annat från Guarder då!NonEx skrev:Har haft för mycket strul med Guarders flaskor. Läckage, stopp, sneda nozzlar, laddar inte in i magasin etc. Köpte en 12-pack (140 PSI) en gång och 30-40% av flaskorna var kassa på ett eller annat sätt. Även om gasen som sådan är bra när den väl går att få i pistolen, så nej tack. ASG UltraAir har alltid fungerat för mig. Men visst Guarder 220 PSI har en plats på hyllan, helt klart.
På tal om deras PUG så verkar det lite småknöligt att få tag på den numer. Den enda butiken jag kunde hitta som öht har den i sitt sortiment är Garderoben. Men den finns inte i lager utan man får mer eller mindre specialbeställa den. Har det hänt något speciellt som gjort att det inte är intressant för någon annan svensk ÅF att lagerhålla den?
Jag har aldrig haft problem med att flaskorna i sig skulle vara defekta och gasen i sig ger bra pang för pengen.
Mina affärsredovisningare03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Köpte min senaste ifrån D-Gear, men då var det inga problem. Men i min mening så är användningen för 220PSI gas liten, det är sjukt stark alltså, man får fundera en och två gånger över vad man stoppar den i 
Kanske därför den är sällsynt.

Kanske därför den är sällsynt.
Senast redigerad av 1 NonEx, redigerad totalt 0 gånger.
Jag har också haft problem med Guarder Power Up (220 psi). Köpte tre flaskor om jag minns rätt.
På ena flaskan var nozzlen/munstycket alldeles snett så man fick vinkla och kämpa för att fylla magasinen.
Sen har jag haft två flaskor som börjat läcka, som tur var så var den ena flaskan som det hände på nästan tom.
Men den andra flaskan som började läcka gas och inte ville sluta var nästan full... Så det var ju bara en tom flaska efter ett tag, bortkastade pengar dvs.
Gasen är riktigt bra dock och en av favoriterna i pistolerna, men verkar som att de har problem med flaskorna tyvärr
På ena flaskan var nozzlen/munstycket alldeles snett så man fick vinkla och kämpa för att fylla magasinen.
Sen har jag haft två flaskor som börjat läcka, som tur var så var den ena flaskan som det hände på nästan tom.
Men den andra flaskan som började läcka gas och inte ville sluta var nästan full... Så det var ju bara en tom flaska efter ett tag, bortkastade pengar dvs.
Gasen är riktigt bra dock och en av favoriterna i pistolerna, men verkar som att de har problem med flaskorna tyvärr

Special Men And Guns
TT-Line / Tobbe
TT-Line / Tobbe
Okej tråden flyttades (trodde den va raderad) hittade den inte där ja la den iaf
Tack för all info..
Mekat lite picka, dock tror jag att ventilen i orginal magget är skum..
svårt beskriva men om jag tar isär och pressar på får jag pressa flaskan väldigt långt om jag tar ett annat mag inte lika långt dessutom lossar packningen hela tiden..
Så från gas till köpa delar tror rödastjärnan hade en hel del..
sedan så kan de skilja sig nån cm 1-2 med klack men de spelade inte stor roll på de flesta gastuber så därför känns de ju lika bra att skaffa en ny ventil..
nått jag bör tänka på?
Kommer nog köpa 3 direkt så jag har en till varje mag men tänkte om de inte är ventilen som spöka ett mag klarar ju inte hela magasinet 14/15 bulor drar den vad kan de vara?

Tack för all info..
Mekat lite picka, dock tror jag att ventilen i orginal magget är skum..
svårt beskriva men om jag tar isär och pressar på får jag pressa flaskan väldigt långt om jag tar ett annat mag inte lika långt dessutom lossar packningen hela tiden..
Så från gas till köpa delar tror rödastjärnan hade en hel del..
sedan så kan de skilja sig nån cm 1-2 med klack men de spelade inte stor roll på de flesta gastuber så därför känns de ju lika bra att skaffa en ny ventil..
nått jag bör tänka på?
Kommer nog köpa 3 direkt så jag har en till varje mag men tänkte om de inte är ventilen som spöka ett mag klarar ju inte hela magasinet 14/15 bulor drar den vad kan de vara?