TM Glock 17 - RS dimensioner?
TM Glock 17 - RS dimensioner?
Hur står sig TM Glock 17 av den senaste modellen mot RS dimensionerna, är manteln lite bredare?
Re: TM Glock 17 - RS dimensioner?
Ja. Jag har en TM Glock 17 Gen3 med Guarder-kit. Både utan och med kit gick den inte i serpahölster utan lite värmepistolmod.
Det är Glock 21 hölster som gäller om man vill att det ska passa!
Dock är guarder lite tjockare i godset. Jag skulle rekommendera en PGC mantel. Dem är mys!
Har en PGC mantel men den nyper lite mitt nya hölster, även om det inte är sjukt hårt. Dock ändå hårdare än vad det bör vara även att justerskruven är väldigt lite åtskruvad, där av frågan 

I seeeee...
Två lösningar.
Värm hölstret i ugn sedan stoppa in pistolen, gärna med typ två kartongbitar eller nått på varje sida av manteln.
Lösning 2...fila.
Lösning 3 som jag kom på nyss...Fila och värm sen!=)
Två lösningar.
Värm hölstret i ugn sedan stoppa in pistolen, gärna med typ två kartongbitar eller nått på varje sida av manteln.
Lösning 2...fila.
Lösning 3 som jag kom på nyss...Fila och värm sen!=)
Jag har en TM Glock 17 Gen 3, med PGC-mantel, och har ett RS G17 Serpa som den sitter perfekt i. Så PGC-manteln verkar, iaf min, ha rätta dimensioner.
Senast redigerad av 1 Daumier, redigerad totalt 0 gånger.
Kanske bara är lite formpassning, användande, som behövs då. Det har ju blivit bättre efter ett par upp och ner i hölstret. Tack för svar!
Jag vill bara lägga mig i denna tråd lite. Har lite info som jag MÅSTE dela med mig.
Först så kan jag bekräfta med Daumier där, har en Army Glock 17 med silver PGC slide. Bekräftar också att kombinationen passar RS formad kydex hölster, i min fall BH Serpa.
Och sen lite grädde på moset:
Intruder/Guarder shop har i de senaste tiden erbjudit nya slide för KJW glock serier och uppdaterade versioner för TM g serier.
Var lite misstänksam där, hade en gång i tiden deras Enhanced kit för TM G17 från dem. Det gick........Vad kan man säga?
.
Bra med uppgraderingar, men sliden var inte fullt belåtet. Passar inte min RS BH serpa hölster.
Så jag mailade dem innan Julen 2012:
Hello Guarder/intrudershop,
I buyed a couple of years ago your Enhanced Full Kits for MARUI GLOCK-17 Item No.: GLOCK-25(BK).
After I modified, fitted and install the kit I was real satisfied. But when I was going to put the gun on my real steel Blackhawk Serpa molded holster, I was shocked.
The gun didn´t fit. I discovered that the slide was the cause for none fitment for my real steel Blackhawk Serpa Holster.
So I sold the slide and buy PGC version of TM G17.
Now today I saw that you offer costume frame and slide for KJW G23/32 in your webpage.
And you also have newest versions of the TM G17 slides for offer.
Question is: Will I be dissapointed again if I purchase these frames and slides?
ARE they 100% garanties to fit on real steel holsters, like Blade-Tech, Safariland and Blackhawk SERPA molded holsters?
Should they fit today, because you also offer your G4 Police molded holster for Glocks series?
I ask because I don´t want to spend money on something that doesn´t satisfy my needs.
So I request that you answer this question. Many of my friends and I are hesitating to buy your products in the future.
Regards From a now on unsatified costumer from Sweden
Ken Phan
Så här är deras svar från deras internationella försäljnings avdelningen, vid namn Clair:
Hi Mr. Ken Phan,
Thanks for the inquiry.
Please don’t worry as our newly announced products are modified to fit the real steel.
GLOCK-25(BK) is our early product which only fit for Marui.
If there are any questions, please feel free to inform us.
Best regards,
Clair
International Sales
IntruderShop
PHANTOM INT'L CO., LTD
http://www.intrudershop.com
Jag hoppas att det hjälper till de som har köpt, kommer att köpa eller tvekar att köpa.
Slut.
Först så kan jag bekräfta med Daumier där, har en Army Glock 17 med silver PGC slide. Bekräftar också att kombinationen passar RS formad kydex hölster, i min fall BH Serpa.
Och sen lite grädde på moset:
Intruder/Guarder shop har i de senaste tiden erbjudit nya slide för KJW glock serier och uppdaterade versioner för TM g serier.
Var lite misstänksam där, hade en gång i tiden deras Enhanced kit för TM G17 från dem. Det gick........Vad kan man säga?

Bra med uppgraderingar, men sliden var inte fullt belåtet. Passar inte min RS BH serpa hölster.
Så jag mailade dem innan Julen 2012:
Hello Guarder/intrudershop,
I buyed a couple of years ago your Enhanced Full Kits for MARUI GLOCK-17 Item No.: GLOCK-25(BK).
After I modified, fitted and install the kit I was real satisfied. But when I was going to put the gun on my real steel Blackhawk Serpa molded holster, I was shocked.
The gun didn´t fit. I discovered that the slide was the cause for none fitment for my real steel Blackhawk Serpa Holster.
So I sold the slide and buy PGC version of TM G17.
Now today I saw that you offer costume frame and slide for KJW G23/32 in your webpage.
And you also have newest versions of the TM G17 slides for offer.
Question is: Will I be dissapointed again if I purchase these frames and slides?
ARE they 100% garanties to fit on real steel holsters, like Blade-Tech, Safariland and Blackhawk SERPA molded holsters?
Should they fit today, because you also offer your G4 Police molded holster for Glocks series?
I ask because I don´t want to spend money on something that doesn´t satisfy my needs.
So I request that you answer this question. Many of my friends and I are hesitating to buy your products in the future.
Regards From a now on unsatified costumer from Sweden
Ken Phan
Så här är deras svar från deras internationella försäljnings avdelningen, vid namn Clair:
Hi Mr. Ken Phan,
Thanks for the inquiry.
Please don’t worry as our newly announced products are modified to fit the real steel.
GLOCK-25(BK) is our early product which only fit for Marui.
If there are any questions, please feel free to inform us.
Best regards,
Clair
International Sales
IntruderShop
PHANTOM INT'L CO., LTD
http://www.intrudershop.com
Jag hoppas att det hjälper till de som har köpt, kommer att köpa eller tvekar att köpa.
Slut.
"If I had to go to an planet, an unknown planet. And I´am allow to take one firearm, it will be a AK-47.
When western civilization melts down I WANT a AK-47."
Richard Venola
Före detta redaktör för Guns & Ammo magazine
Kensu
When western civilization melts down I WANT a AK-47."
Richard Venola
Före detta redaktör för Guns & Ammo magazine
Kensu
Tack för det, älskar förstahands-info!