Val av 1911?? Råd...
-
Re: Val av 1911?? Råd...
jag skulle nog säga att kjw är bättre. varför byta?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Är inte så nöjd med magasinen på KJW. För att tillägga så pratar jag om gas inte CO2.
Vad tycker annat folk då?

Mvh Simon
KJW > WE .
Vad är felet på KJW magasinen ?
Jag tror WE är mycket snarlika fast sämre...
Vad är felet på KJW magasinen ?
Jag tror WE är mycket snarlika fast sämre...
-
Den lilla erfarenhet jag har av WE så är KJW bättre.
Ägt en WE HiCapa och måste säga den blev jag grymt besviken på. Dålig passform och skrammel överallt.
Dock jätte nöjd med min WE Glock 17. Förrutom att påfyllnads ventilerna i WE glock magasin är sjukt ömtåliga.
Hade ett mag som pys läckte där och skulle försöka spänna det lite. Men "snap" så gick hela ringen med spåren av.
Använde VÄLDIGT lite kraft men ändå så gick det av. Så blir till att borra ut ventilen.
Ägt ngr olika KJW bla M9 Co2 version, P226 och nu STI TacMaster. Och kan säga att KJW håller överlag bättre kvalitet än WE iaf vad gäller pistoler.
Ägt en WE HiCapa och måste säga den blev jag grymt besviken på. Dålig passform och skrammel överallt.
Dock jätte nöjd med min WE Glock 17. Förrutom att påfyllnads ventilerna i WE glock magasin är sjukt ömtåliga.
Hade ett mag som pys läckte där och skulle försöka spänna det lite. Men "snap" så gick hela ringen med spåren av.
Använde VÄLDIGT lite kraft men ändå så gick det av. Så blir till att borra ut ventilen.
Ägt ngr olika KJW bla M9 Co2 version, P226 och nu STI TacMaster. Och kan säga att KJW håller överlag bättre kvalitet än WE iaf vad gäller pistoler.
Vad som är felet med KJW magasinet är att jag kan knappt skjuta ett magasin ändå man skjuter långsamt med tanke på hur magasinet är konstruerat. Sen så pratade jag med en som har en WE och han kan skjuta nästan två magasin med ett och samma. Men ville höra mig för lite grann med er också innan.
Mvh Simon
Mvh Simon
Mvh Simon
Som jag skrev om single stack 1911 magasin så är det ett problem. Du kan göra två saker för att förbättra det.
#1. Rengör och smörj din pistol och magasin
#2. Skjut inte i kalla temperaturer och låt magasinen värma upp sig lite efter att du fyllt dom
Eller, #3 till och med, kör med CO2.
Är du säker på att han du pratade med har en single stack WE pistol ? Och att det inte är en Hi Capa modell ? Gasprestandan skiljer sig avservärt imellan de två typerna.
#1. Rengör och smörj din pistol och magasin
#2. Skjut inte i kalla temperaturer och låt magasinen värma upp sig lite efter att du fyllt dom
Eller, #3 till och med, kör med CO2.
Är du säker på att han du pratade med har en single stack WE pistol ? Och att det inte är en Hi Capa modell ? Gasprestandan skiljer sig avservärt imellan de två typerna.
-
Det hänger ofta på vilken gas man använder.
För högt tryck vs för lågt tryck. Kan ställa till mycket.
Har oftast kört KJW med guarders power up gas utan större problem. Men det sliter mer dock....
För högt tryck vs för lågt tryck. Kan ställa till mycket.
Har oftast kört KJW med guarders power up gas utan större problem. Men det sliter mer dock....
Själv har jag en We M1911 Gbb funkar skit bra. Färgen är ju inte så tålig men är inget jag stör mig på jätte mycket.