Hjälp en nybörjare inom gbb att välja pistol!

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
TwinkleDew

Re: Hjälp en nybörjare inom gbb att välja pistol!

Inlägg av TwinkleDew »

Jo, det blir den. Men du får också en bättre rekyl och c02 står sig bättre mot kyla.http://www.taiwangun.com/pistolety-gazo ... b-kjw.html Den kanske kan vara något?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Carnated

Inlägg av Carnated »

Å andra sidan kostar ju en TM picka (beroende på modell) bara några hundringar mer. Jag förstår absolut problematiken med tight budget. Men jag lovar dig att du inte blir besviken på tm's prestanda.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

TM's pistoler klarar ju inte ens av green gas. Eller?

sigma

Inlägg av sigma »

Vilket märke ska jag köpa när budgeten inte tillåter
TM?

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Absolut inte, tvärtom. TM betalar du 2000 för en plastpistol där manteln flyger av om du använder green gas, så du får använda light eller liknande, köper du en WE eller SRC får du betala typ halva priset och får en i fullmetall. Och om du vill ha det allra mest ekonomiska, köp en av cymas AEP'er inga dyra gasinköp. http://gunfire.pl/eng_m_Airsoft-gun-rep ... s-307.html Nu fanns ju bara P226an i lager men ändå. Nackdelen med AEP är att de inte har blowback.

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Tm 5-7 är den bästa pistolen jag har haft i mina ägor och upplevede inga problem med pistolen, likaså har jag full förstäelse att Twinkledew kan ha haft problem med de tm pistoler han själv ägt .

har bara hört positivt om tm från de vänner som använder sig av tm
CTR EP3 Championship White, nuff said

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Har aldrig ägt en tm men vet att de är väldigt känsliga får högt tryck då de använder plastmantel. Prestandan tvivlar jag absolut inte på. Den är ju GRYM!

Callahan

Inlägg av Callahan »

Maruis nyare modeller ska klara greengas!
Har bara varit med om ett fall med lossnad mantel och det var på en flång ny glock 17.
Han fick en ny direkt på garantin.
Själv kör jag med cyberguns APS gas och har gjort det i flera år.
Och det är en fördel till med den flaskan och det är plast pipen som tätar bättre mot magget när man fyller på.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Carnated

Inlägg av Carnated »

Jag har ägt 3 stycken olika TM pistoler och vet flera som använder guarder 220 psi gas som standard. Med guarders gas kan du räkna med att manteln dör mot 200 magasin. Och ja jag är allvarlig. närmare 200 med 220 psi.. Grön gas har alldrig varit något problem under min ägo eller mina vänners kan jag säga :D

NonEx

Inlägg av NonEx »

Bara så det inte blir några oklarheter, Maruis pistoler är endast supporterade och rekommenderade av Marui att köras med lätt gas, 134a, gamla som nya. Sen är faktum att vi i vårt klimat har ett antal grader lägre ambient temperatur både sommar och vinterhalvår som gör att vi defacto kommer undan med att köra Green Gas, ~140 PSI gas, i våra TM pistoler, men det är inte något de är designade för och om de fallerar så får man "skylla sig själv". Man får helt enkelt räkna med att de kan gå sönder vid bruk av tyngre gas. 220 PSI hade jag aldrig kört i en stock TM pistol.

Jag har själv kört alla mina TM pistoler på GG och det har fungerat OK, men jag skjuter inte så mycket och inte i supervarma temperaturer iheller, så visst funkar det oftast, men återigen, bli inte förvånade om och när något går sönder.

Skriv svar