Skaffa 1911.

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
grebsrof

Re: Skaffa 1911.

Inlägg av grebsrof »

Blev en sådan här https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q= ... 5958154724

Bra pris och möjlighet att använda både gas och co2. Ergonomi och vikt stämmer oxo hyfsat med vad jag var ute efter.
Osäker om den är helt i metall eller om bara manteln är det.Verkar råda delade meningar om det :?:

Tack för input! Ska försöka återkomma med reccension :)

grebsrof

Re: Skaffa 1911.

Inlägg av grebsrof »

Lite uppdatering.
Efter att ha beställt en Asg STi Duty One Dual tone i en hast då Cyberphoto hade 20% rabatt över en helg började
jag forska om vad jag egentligen köpt. :roll:
Då denna är en brandad KWA och inte är drivbar med co2(som angavs av cyberphoto) blev det istället en ASG Sti Tac Master.
Denna, som istället är en brandad KJ Works levererades med gasmag och ett co2mag vid sidan om. Trevligt nog den nyare
och något smäckrare varianten m.a.p botten"bumpen". Värt att notera är att denna modell har metallmantel och polymer(plast) stomme
till skillnad mot KJW KP-07 som verkar vara helt i metall. Synd, då den känns något lätt i handen.

Innan provskjutning justerade jag avtryckaren då den hade väääldigt långt slag för att vara SA. Faktiskt så långt att den tryckte ut grepp-
säkringen när den bottnade :) Den mikroskopiskt lilla insexnyckeln som följde med och antar jag är tänkt för denna justerfunktion var
alldeles för liten, men 1/16" passar.

Hur som helst skjuter den hårt och rakt och på ca 10 m avstånd har den en spridning på 3-5 cm med kontrollerad avfyrning.
En co2kapsel räckte ca 55 smällar vid +5 grader. Viss försiktighet vid kapselbyte då det sitter en plastbricka/packning i magget
som gärna vill följa med kapseln ut. Misstänker att den inte är så väldigt enkel att ersätta om den skulle försvinna..

Skriv svar