MP9

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Arvid

MP9

Inlägg av Arvid »

Har en sådan här Mp9:a http://www.tacticalstore.se/se/art/asg- ... -green.php

Har haft isär den en gång och nu när jag ska ha ihop den så får jag inte riktigt överbeslagets bakre del att sitta fast så när jag slår i ett magasin så åker det upp lite och eldavbrottet är ett faktum. Misstänker att jag inte satt i springguiden rätt så att den inte låser.
Är det någon annan som har en likadan som kanske kan lägga upp några bilder på hur det ska se ut och även andra tips på vad som kan vara fel?

Kocken149

Re: MP9

Inlägg av Kocken149 »

Den bakre sprinten ska sticka ut lite, den ska som låsa i två olika stora hål. Man brukar få trycka och vicka på den med en skruvmejsel tills den ploppar på plats.

Arvid

Inlägg av Arvid »

Ja den sticker ut, det är ju bakre biten på springguiden men jag vet inte om jag satt springguiden rätt så jag vet inte ifall den sitter ordentligt eller vad som är fel. Så ja en bild på hur det skall se ut uppskattas.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Jag har inte kvar min mp9a så jag kan inte ta någon bild åt dig. Men kan du dra isär vapenhalvorna lite i bakkant så har inte sprinten hamnat rätt, den ska ut lite till.

Arvid

Inlägg av Arvid »

Det är precis det som händer! Tack då vet jag det iallafall!
Ska den lilla "klacken" på spring guiden in i den skåran därbak?

25 maj 2013, 15:05:

Det är precis det som händer! Tack då vet jag det iallafall!
Ska den lilla "klacken" på spring guiden in i den skåran därbak?

Skriv svar