Tja!
Ska eventuellt köpa en ksc G19 av en polare om jag fixar den.
Den har legat ett bra tag i montern, fungerade med orginalet plastmantel, sen vart det ditsatt en ny metallmantel (troligen G&P?) samt 150% rekylfjäder. Den gick då inte alls och hamnade i montern och legat där nu i långt över ett år.
Den är i princip knappt använd innan.
Så jag tog hem den och märkte att nozzlen gick emot precis i början mot insidan av manteln närmast patronutkastet, slipade kanten och shimmade upp nozzlepaketet lite så gick den fri. Då syklade den iaf. Laddade magasinet som jag fick täta om, och då gick den, ca 5 skott, sen som när gasen börjar ta slut. Smorde upp hela pickan, fick ut 7 skott. Märkte att nozzlen fortfarande gick trögt, (känns lite trög när man drar och ville inte gå lätt av sig själv tillbaka av fjädrarna) inte nozzlen mot sätet utan stora packningen i nozzlen fast den också var smord,
Spände då fjädrarna till nozzlen och fick då ut 12 skott. Men fjädringen käns inte ok endå.
Ikväll tog jag fram de igen efter några dagar och skulle fortsätta. Tänkte ja skulle testa nå nytt så jag la distans efter fjädrarna så de bli så man har lite kraftigare fjädrar. Efter det så fick jag ut 3 hårda skott sen 2 slöa utan kula.
Den kickar riktigt hårt och kulan går långt för o vara en glock dom här första skotten, till att de blir riktigt slött. Känns som nånting gör att den förbrukar mer gas än den borde per skott.
Läppen på magget verkar täta mot nozzlen.
Kan det bli så när nozzlen går trögt?
I detta fall så är det stora packningen som tätar väldigt bra så fjädrarna knappt orkar dra tillbaka nozzlen.
Kan fenomenet bli om fjädern på rocken valven börjar bli utjänt så den skickar för mycket bakåt fortare?
Kan det vara så att tack vare att packning i nozzlen
Är väldigt tät så nozzlen går trögt, så när gasen flödar in i nozzlen och manteln börjar röra sig bakåt, så följer ju då nozzlen med direkt istället för att stanna kvar och täta tills manteln "drar" nozzlen med sig i nozzlens bottenläge, så det då går åt mer gas för motståndet hinner försvinna innan det flödat färdigt?
Ska man försöka leta fram en orginal rekylfjäder?
Kanske är riktigt ute o cyklar, har inte behövt mecka gbb picka med såna här problem förut.
Tips på vad man kan prova och eller vilka delar som kan tänkas behöva bytas tas tacksamt emot.
Känns som man vill byta ut hela nozzlepaketet mot nå bättre.
Har aldrig hållt på med trimdelar till pistoler heller.
Nån pistolguru med tips?
Mvh Haiden
Ksc glock 19 problem
GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Återgå till "GBB och pistoler"
Hoppa till
- Generellt
- ↳ Om AirsoftSverige
- ↳ Om Airsoftbörsen
- ↳ Nyheter
- ↳ Allmänt om airsoft
- ↳ Nybörjare
- ↳ Artiklar
- ↳ Kontakt
- ↳ Airsoftlag och föreningar
- Evenemang