Hi-capa slide på 1911 lower - Sitter fast

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Juicyjays

Hi-capa slide på 1911 lower - Sitter fast

Inlägg av Juicyjays »

Hejsan,

Idiotproblem. Visste sedan innan att en TM-kompatibel 1911 slide fungerar utmärkt på en Hi-capa 5.1 lower men det är sisådär med det omvända. Har provat det innan men med plastmantel och då har manteln inte gått tillräckligt långt på för att slide stopen ska gå igenom. Idag testade jag med en Hi-capa metallmantel på en 1911 lower och skiten fastnade. Manteln är tillbakadragen så långt så slide stop:et går i perfekt och sen kan man trycka manteln ungefär 0,5 cm fram. Tyvärr kan jag inte få av säkringen och hammaren men det mesta andra har jag monterat av. Hammaren tar inte i manteln och jag misstänker att innerpipan är den del som sitter fast men den går inte att rubba. Någon som varit lika dum som jag och har några tips? Kan inte bända av manteln som med en plastmantel då jag ogärna offrar den. Som sista utväg får jag väl såga sönder lowern på lämpligt sätt...

Welle

Re: Hi-capa slide på 1911 lower - Sitter fast

Inlägg av Welle »

Prova att ta ur hammarfjädern och allt baktill, det kanske är ngt som tar emot där bak
Lite finare, lite bättre

Juicyjays

Inlägg av Juicyjays »

Hammarfjäder och mainspring housing är bortplockade. Hade jag kunnat få ut tumsäkringen hade jag kunna få av allt men tyvärr går manteln inte så långt fram. Jag tror innerpipan är boven i dramat då den sitter som berget medans ytterpipan är fri.

Plinker

Inlägg av Plinker »

Kolla på denna pryl:
http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... 72&cat=107

Förmodar att det finns en god anledning till varför den uppfunnits. ;)

Inte för att det direkt hjälper dig i ditt problem, men om man kan lista ut hur spacern funkar så kanske du kan lista ut vad som tar i.
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Juicyjays

Inlägg av Juicyjays »

Plinker jag tror du är något på spåret. Del GM1-54 som man ska lossa för att fästa spacern verkar vara den bult som håller blowbackhousing på plats.

Men har redan löst problemet genom att jag dödade kinesmetall lowern med en såg. Var även tvungen att offra säkringen och beavertailen.

Skriv svar