TM Glock 17 - RS dimensioner?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Daumier

Re: TM Glock 17 - RS dimensioner?

Inlägg av Daumier »

Tänkte göra ett tillägg här, även om tråden främst handlade om TMs mantel. Jag slängde på en Guarder lower frame nyligen på min TM G17, den som innan passade perfekt i Serpa med PGC mantel, och nu ville den passa alls.

Guarder frame:n verkar trycka upp mynningen några mm vilket gör att pistolen inte glider hela vägen ned i hölstret. Detta löstes ganska smidigt med en hårtork, en bit kartong och några minuter tid. :) Men kan vara värt att veta, Guarder = Ej RS mått.

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

Nu är jag helt novis på detta med att hantera plast men ni menar alltså att det räcker med en hårtork på fullt blås och linda en tunn kartongbit runt pistolen och föra ner i hölstret och vänta? :shock:

Genocide

Inlägg av Genocide »

Yepp, eller värmepistol eller ugnen på 100-150 grader.
Jag har även kokat hölster för att töja dem.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

Jag vågar inte riktigt stoppa mitt i ugnen eftersom det har en "hårig" yttbehandling, coyote fuzz som det så fint heter.
Men får testa hårtorken i helgen, behöver ju inte så många mm direkt.

Daumier

Inlägg av Daumier »

Hårtork räckte för mig. Höll den någon centimeter från hölstret på fullt ös (Vilket kanske inte är så mycket, gammal sak) i 3-5 min. Sedan får man försöka trycka ned pistolen med lite kartong emellan, ett par millimeter tjock använde jag, och tar det fortfarande stopp värmer man lite till tills man kan få ned pistolen helt. Sedan värmde jag på i ca 5 min igen, och lät det svalna i ungefär ett dygn med pistolen och kartongen i. Det tar fortfarande i lite men det märks bara som lite motstånd vid drag, har inga problem att hölstra pistolen, så jag är nöjd. :)

Callahan

Inlägg av Callahan »

Jag la mitt Safarilands på elementet över natten med pickan(TM Glock 17) i och ett par lager eltejp på manteln.
Dagen efter så satt det som handsken. :D
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Skriv svar