We 18c gen 3 eller 4?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Plinker

Re: We 18c gen 3 eller 4?

Inlägg av Plinker »

Kan tilläggas att den riktiga Gen 4 är relativt ny (2010 har jag för mig) så för vissa impressions kanske det inte funkar... Om man nu bryr sig om sådant. ;)

Har ingen erfarenhet av WE's glockar men vad gäller de riktiga är gen 4 mycket skönare tycker jag (i synnerhet om ens händer kräver fläskiga grepp!)...
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

ADAM

Inlägg av ADAM »

Dags för en mittinattenfråga från ADAM!

I min enfald försökte jag tidigare idag vända på magcatchen på en WE Glock Gen 4. Hade kommit halvvägs då jag plötsligt insåg att magasinet endast har skåra för magcatch på ena sidan.

Min fråga är då: hur ska man kunna sätta magcatchen åt andra hållet och få den att fungera om magasinet endast har skåra för magcatch på ena sidan?
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

Glader

Inlägg av Glader »

Felhänt som jag är har jag gått och funderat på det där efter att ha blivit redigt besviken över att deras "Gen 4" är en halv-mesyr. Det jag har kommit fram till är att man antingen köper sig den gamla lösningen, svarvar en sådan i metall om man har tillgång till sånt, eller dremlar en skåra i vänstersidan av magasinet om det finns plats. Jag är dock osäker om det sista alternativet fungerar, har ingen koll på hur mycket gods det finns på vänstra sidan av magasinet innan man har grävt in i kul-banan.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Copral_ice

Inlägg av Copral_ice »

Jag äger en we gen4 glock 18c och är kanon nöjd mkt bättre kraft i blowbacken och så än i min gamla glock även då den var ny. Även haft en glock 17 ee gen 4 även den helt underbar. I övrigt så är we det bland det bästa märket jag haft :)
The Assassin...

Skriv svar