Beretta 93R AEG

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Agentum

Beretta 93R AEG

Inlägg av Agentum »

Hittade på en marknad idag, stendöd, säljaren trodde att den var död, men det låg ju en laddare i lådan så jag köpte den för 40 spänn iaf.

Är lite lösa delar, dock går den runt på fullautoläget när jag laddat ett tag men semi går trögt, hittar inget på nätet.

Tycks varir authoriserad av Baretta så jag hittar ej tillverkaren.
7.2v litet pluttbatteripack är det.

Kanman typ riva av handtagsidorna där väl motor och kuggar fins och smörja med nåt.

Den är viktad på nåt sätt men mycket är tyvärr plast, bara en del på den är metall, magasinet rymmer 27 skott i rad bara, tycks ej gå i några andra.
Lådan är tyvärr bara märkt Beretta m93 R.
82mps uppges och hopup.

Nån som har en susning vad det är?

Umarex airsift 93a hittar jag men den ser mer seriös ut, mer metall, och de borde nämnts om de gjort denna, jag gissar på asiatiskt ursprung här.

MiqaFox

Re: Beretta 93R AEG

Inlägg av MiqaFox »

Troligtvis en CYMA du fått tag på. Skulle jag ladda batteriet helt och sedan prova. Går den fortfarande trögt så kan det vara värt att investera i ett nytt batteri.

Inte det enklaste att göra men skulle plocka isär den och se om switch-assemblyt inte har för mycket sot på sig. Inte helt omöjligt att det gör att den går trögt. Annars så får jag gratulera för ett fynd, en fungerande aep för 40 spänn är inte så dumt.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Kanske en cybergun?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Samma sak, med största sannolikhet iaf, vad som står på boxen är egentligen inte det viktiga. Som sagt kolla batteriet och SA. Om du vill vara riktigt seriös kan det vara en idé att modda för LiPo.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Agentum

Inlägg av Agentum »

Nej boxen är helt full med Beretta märken haha och de tillverkar inte airsoft direkt.

Tack försvar iaf, ska ladda på batteriet rejält så får vi se om den går igen, jo 40spänn var den ändå värd men bonus om den funkar med ;)

Marknadsslut och stressiga säljare, han hade vanliga fjäderdrivna vapen med, men verkade mest förvirrad, nåja det är hans problem.

Cybergun är det iaf, identisk med den jag köpte, dessa har jag för mig bara märker om en massa andra märken, då var det löst iaf.

Skriv svar