WE Glock 18c - Manteln går inte hela vägen tillbaka

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Lazt

Re: WE Glock 18c - Manteln går inte hela vägen tillbaka

Inlägg av Lazt »

Jag har snackat lite med WE om det där, min nozzle har spruckit två gånger utan att någon större mängd kulor avlossats, plasten blir kall och skör och håller inte under vintern (även inomhus). Så undvik som pesten att skjuta med pistolen kall eller skjuta för mycket så den blir kall, då kommer nozzlen ge sig.

De är ganska oförstående för problemet och det finns ännu ingen förstärkt nozzle, dock så passar nästan tms 17nozzle (tror jag det var) om man filar och joxar med den. Jag har en TM 18c också och tänkte kolla om manteln passar rakt av, isf kan man ju byta blockback-enheten och nozzle till TMs och vara av med problemet, för min TM rullar på som bara den.

WE g18c = skit ;)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

rasalhauge

Inlägg av rasalhauge »

Jag har också sett att relativt många på andra airsoftforum har bytt till enhanced-varianter avsedda för Marui:s G17/18. Som du säger ska det fungera att bara slipa ner kanten som lägger tryck på den lilla fjädern baki. Tror det är den som är snäppet för bred, men kommer inte riktigt ihåg. Jag håller successivt på och byter ut alla internals mot Shooter Design och dylikt. Mycket meck blir det, men samtidigt gillar jag gen 4 framen så det är nog värt allt pyssel=) Lyckades få tag på min WE G18 när Airsoftbutiken hade mellandagsrea så jag betalade inte mer än ca 750;- för den.

Welle

Inlägg av Welle »

Jag har en we glock 23 gen 4 från striker. Den fungerar skitbra och och den är har samma nozzle som 18...

Hårdkörde den på vb s bana och den funkade klockrent.

Kanske det har med tidigare versioner att göra eller ren tillfällighet?

We glock 23 =skitbra ;)
Lite finare, lite bättre

rasalhauge

Inlägg av rasalhauge »

Den uppfattning jag har fått efter att ha rensat nätet på info om just WE:s G18c är att det inte verkar vara någon särskild batch som suger, utan att det mer är slumpen som avgör huruvida man får ett bra vapen eller inte. Dock verkar det som att just G18c är en av de mer olycksdrabbade vapnen, vilket kanske kan bero på att den är automat och därmed sliter mer.

Överlag tycker jag dock att den sett till materialen håller ganska hög kvalitet, kanske inte manteln men i alla fall ytterpipan och framen. Tycker dock att kvaliteten på loading muzzlen var bortom värdelöst. Förhoppningsvis löser en enhanced muzzle det=)

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Hittade en "Enhanced loading muzzle" till WE. Verkar vara specialgjord?

http://www.milspecsolutions.co.uk/shop/ ... ng-nozzle/

Såg även på Ehobbys loading muzzle till WE Länk. Konstigt nog så står det: "This Enhanced Loading Muzzle is design to improve the durability of pistol " Ändå är det WE som har gjort den?

Lazt

Inlägg av Lazt »

jag köpte den från ehobby, och den sprack efter en runda på vapenbutiken, så är inte helt säker på vad det är som är enhanced med den ;)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Whopper

Inlägg av Whopper »

Var ute och sköt med min idag, runt 5 magasin i streck. Testade hur mycket man kunde skjuta på en gaspåfyllning och det blev 3 magasin -1 kula som blev kvar. Efter 5 magasin frös den och gasburken och det var bara lägga ner. Sköt mest på full auto. Men var på nollan utomhus så tyckte det var rätt ok. Riktigt skön att skjuta med och ångrar inte mitt köp, precisionen verkar inge vidare dock :P

Skriv svar