Jag har tanken att slänga på en silverfärgad metall mantel på min TM XDm pistol. Problemet är att jag aldrig har moddat en pistol. Det har inget med själva utförandet av arbetsuppgiften utan valet av mantel. Jag har surfat omkring en del och hittat flertalet tillverkare och jag har inte den blekaste vilken jag ska välja och majoriteten är ju i samma prisklass.
De tillverkare jag har hittat är:
Creation
Nova
Shooters design
Icarus
Detonator
Ni där ute som har gått igenom ett antal GBBer och har fixat och trixat med diverse metall mantlar kanske kan ge mig sina synpunkter hur de olika tillverkarnas kvalitéer som ytfinnish och passform.
Utöver mantel så ska jag med säkerhet skaffa mig ett tritium sikte och möjligen Detonators yttermantel så jag har möjligheten att ha ljuddämpare.
Tack på förhand.
Mvh Isse
Val av metall mantel?
Val av metall mantel?
Min presentation: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 165&t=9881
En gång Fältjägare, alltid fältjägare.
En gång Fältjägare, alltid fältjägare.
Re: Val av metall mantel?
Jag har NOVA silver kittet på min och det är så jevla hett, dock så fick jag inte i ytterpipan direkt utan den måste moddas, har inte orkat anstränga mig. För priset så skulle jag säga att det är ett riktigt bra kit, däremot så känns materialet av manteln lite lätt och mjukt, men jag har inte haft några problem med det än så länge.
Alla dom andra tillverkarna brukar hålla häög kvalité, undantaget Icarus som jag inte hört eller sett något om.
Beror på vilken finish du är ute efter, svart eller bi-tone. Priserna skiljer en hel del också men reflekterar nödvändigtvis inte kvalitén.
Snackade med en som installerat både Detonator och Nova kitten och han föredrog Detonator.
Jag är nöjd med min iaf.
Halv OT men eftersom du PMade mig så tror jag du uppskattar detta ögongodis;

Har replikerat UPC / SN etiketterna som sitter på lådan ifrån referensbilder på originalet, streckkoderna är korrekta och funktionella och matchar SN på min TM/NOVA pistol :p
Kuvertet med "hylsan" (6mm BBs) är gjort av mig själv, replikerad från bilder på originalet, och matchar serienumret på min TM/NOVA pistol
Alla dom andra tillverkarna brukar hålla häög kvalité, undantaget Icarus som jag inte hört eller sett något om.
Beror på vilken finish du är ute efter, svart eller bi-tone. Priserna skiljer en hel del också men reflekterar nödvändigtvis inte kvalitén.
Snackade med en som installerat både Detonator och Nova kitten och han föredrog Detonator.
Jag är nöjd med min iaf.
Halv OT men eftersom du PMade mig så tror jag du uppskattar detta ögongodis;

Har replikerat UPC / SN etiketterna som sitter på lådan ifrån referensbilder på originalet, streckkoderna är korrekta och funktionella och matchar SN på min TM/NOVA pistol :p
Kuvertet med "hylsan" (6mm BBs) är gjort av mig själv, replikerad från bilder på originalet, och matchar serienumret på min TM/NOVA pistol