Har ett skumt problem med min KCS Glock 19, den fungerade bra när jag hade gasmagasinet och sköt med, men sen bestämde jag mig för att skaffa Ra-tech Co2 magasin.
Sagt och gjort. Ventilerna på båda magasinen som jag köpte var lite konstiga men efter att jag plockat isär dom och satt ihop allt igen så verkar dom ok. Men nu till problemet, jag kan skjuta 4-5 skott och pistolen fungerar, men sen blir det bara ett "plopp" ljud. Manteln cyklar inte som den ska, vilket resulterar i att hammaren trycker in ventilen på magasinet och gasen släpps ut tills man mantlar om.
Då jag har gått över till Co2 så har jag ingen gas kvar att testa original magasinet med och utesluta om det är Co2 magasinen eller själva hammaren som inte fungerar som den ska.
Har också litet problem med ojämn rekyl emellanåt. Jag har mailat RA-tech och frågat om nya ventiler men jag fick aldrig något svar, inte från Redwolf heller därifrån jag köpte magasinen...
Lite tråkigt att ha en pistol som inte fungerar som den ska när man har lagt ut nästan 1k på två magasin.
Någon som har tankar och funderingar? Jag är rätt ny när det kommer till GBB.
KCS G19 problem
KCS G19 problem
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Re: KCS G19 problem
Det är troligen magasinen då jag upplevde samma problem med ett av mina två Ra-Techmagasin.
Ena magasinet funkade hur bra som helst. Det andra gjorde, om jag inte kommet ihåg helt fel, precis som du beskriver.
Ena magasinet funkade hur bra som helst. Det andra gjorde, om jag inte kommet ihåg helt fel, precis som du beskriver.
Hittade du på någon lösning på problemet? Verkar ju inte vara någon bra kvalitetskontroll från RA-tech sida om många utav deras magasin strular på det här viset.
Lite överreklamerat märke kan man tycka
Lite överreklamerat märke kan man tycka

PKM USER
Jag sålde pistolen.
Skämt å sido så la jag ingen direkt tid på att komma på en lösning då ena magasinet fungerade felfritt.

Skämt å sido så la jag ingen direkt tid på att komma på en lösning då ena magasinet fungerade felfritt.
Kanske får ta och testa någon annan ventil. Men RA-tech är ju CQB strypta verkar det som, en av anledningarna till att jag skaffade dom, påverkas detta om jag byter till en highflow ventil till exempel?
PKM USER
Detta har hänt på min G23F, varken CO2 eller Gas funkar.
Jag tror det beror på att magasinet inte åker hela vägen upp, för om jag tycker på undersidan av magget så får jag ut så många skott som jag ska, låter jag den hänga, ja då får jag ut typ 5.
Jag tror det beror på att magasinet inte åker hela vägen upp, för om jag tycker på undersidan av magget så får jag ut så många skott som jag ska, låter jag den hänga, ja då får jag ut typ 5.
Min Affärsredovisning
ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story