Täta magg
-
Re: Täta magg
+1 på Feltemas Bromscylinderfett... använder det på alla o-ringar i mina gas vapen (Pistol och granater) funkar det inte så åk till närmaste firma som säljer Kvalitets O-ringar och se till att ta med dom o-ringar som du vill byta så du får rätt mått.Feltema och dylika butiker går bort direkt eftersom dom köper sina ringar från kina = mer plast i ringarna = blir stenhårda såfort tempen sjunker.
bromcyliderfett, jag hittar inget sånt på mekonomen när ja söker på deras sida heter det så? det ja hittar är bromscylinderpasta men antar att det inte är samma sak?
1 november 2012, 08:24:
Läst nånstans att matolja kan funka för att täta oring funkar det även för airsoft?
1 november 2012, 08:24:
Läst nånstans att matolja kan funka för att täta oring funkar det även för airsoft?
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Nej. Matolja löser upp gummit. Det fungerar säkert en tid just därför men förstör på lite sikt.
Det du vill ha är ett rent silikonfett utan petroleumbaserade tillsatser. Sådant säljs under en hel del olika namn. På biltema heter det bromscylinderfett.
Det du vill ha är ett rent silikonfett utan petroleumbaserade tillsatser. Sådant säljs under en hel del olika namn. På biltema heter det bromscylinderfett.

Använder själv gängtejp för att täta vid packningarna.
Bara att köra en 2-3 varv runt och sedan kleta in med silikonfett innan montering.
Så länge man gör allt rätt så läcker maggen aldrig igen efter det.
Bara att köra en 2-3 varv runt och sedan kleta in med silikonfett innan montering.
Så länge man gör allt rätt så läcker maggen aldrig igen efter det.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.
Okey tack så mycket får man se om man lyckas då 

-
Då biltema är svårt att ta sig till för mig tänkte jag ta mig till mekonomen i em kan någon bekrefta att det finns bromscylinderfett där eller säga vad det heter i deras butik? är det Bromscylinderpastan? eller?
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Fråga personalen eller läs på förpackningarna så hittar du nog något.Twist skrev:Det du vill ha är ett rent silikonfett utan petroleumbaserade tillsatser.
1 november 2012, 19:30:
Menade inte ett vare dryg genom att citera mig själv. Ovanstående är bara precis den information jag hade när jag en gång hittade biltemas bromscylinderfett. Den borde vara helt rätt grund för att hitta något likvärdigt i andra butiker. Vad som står på tuben är helt oviktigt så länge innehållet har rätt egenskaper så man bör inte låsa sig vid att det ska vara just till bromscylindrar. Det kan finnas en produkt som är till gummistroppar på släpkapell eller kopieringsmaskiner som är minst lika bra.

Ok, kan tillägga att försöker man täta KJW229/226 mag så bör man tänka på att de två sprintar/pins som håller ihop bottenplattan och magasinet är väldigt känsliga. Sprintarna är egentligen ihoprullad plåt som bildar en sprint. Minsta deformation och de är inte cirkelformade längre och håller därmed ej tätt. Jävligt irriterande. Någon som vet om det finns riktiga sprintar som inte består av ihoprullad plåt?
Airsoft är bara en många sysslor. Gemensamt för mina sysslor är att det kostar pengar, mycket pengar...
Min presentation!
https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 65&t=39318
Min presentation!
https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 65&t=39318
Normalt sett brukar jag bara byta ut packningen mot en tjock o-ring krävs en del kraft och en polygrip funkar och tätar väldigt bra men smörjmedel måste användas för att få den på plats och en liten skruvmejsel.
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !