Konstigt läkage från co2 pistol

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
ACG_korpral

Konstigt läkage från co2 pistol

Inlägg av ACG_korpral »

Hejsan!

Jag äger en co2 driven Desert Eagle och har ett märkligt läkage-problem jag behöver få hjälp med.
Problemet är att gasen från co2-patronen tar slut efter ca 15 skott. Pistolen uppfattas även, under dessa 15 skott, som klenare och orkar inte med blowbacken fullständigt.
Magasinet läker ej gas annars, utan problemet är bara när jag skjuter.

Är det någon som har varit med om liknande eller vet någon vad som kan vara fel?

Pistolen är en sådan:
http://cabom.se/produkter/soft-air-guns ... o,30363405

Myt4z

Re: Konstigt läkage från co2 pistol

Inlägg av Myt4z »

Funderar på om det kan vara ngt fel med hammarfjädern. Men om den tex trycker in hammaren lite för hårt, så bör ju mer Co2 släppas ut och det borde då vara bra kick under de få skott du kan avfyra. Om pistolen är helt ny skulle jag helt enkelt be din ÅF att felsöka problemet.

ACG_korpral

Inlägg av ACG_korpral »

Ok, tack. Får ta och kolla upp den. Ska se om jag hittar en sprängskiss eller nåt.
Pistolen har jag haft nu i ca 3 år, så garantin gäller inte längre :/

veduren

Inlägg av veduren »

Om du frågar mig så skulle jag vissa att packningen i *där gasen går in i pistolen typ nozzeln* är trasig testa att fetta in den.

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Känns det som om den sprutar ut väldigt mycket gas per skott? Blir det ett "stort" moln som inte kommer ut från pipmynningen, eller väldigt kallt om handen?
Då kan det vara din piston lid som inte sluter tätt runt nozzlen.
<insert 'cool' one-liner here>

ACG_korpral

Inlägg av ACG_korpral »

Nej, uppfattar inte som det. Jag skruvade isär magasinet idag och smörjde alla packningar. Men det hjälpte inte :/
Jag misstänker att problemet sitter i pistolen. Frågan är bara vart.

Simonx90

Inlägg av Simonx90 »

borde det inte funka om du skjuter upp en patron med smörjmedel? finns ju co2 patroner som det är smörjmedel i så du får ut det i alla pistolens vitala delar. prova det och se. för då smörjer du upp packningarna osv med väll om jag inte förstår det fel.

Mvh

Postaldude

Inlägg av Postaldude »

Kan det ha varit så att när du testat pistolen att det har varit kallt ute ? för kylan tar väldigt hårt på alla gas drivna vapen men jag tycker att co2 endå borde göra jobbet.

men även co2 kan ha samma effect.

ACG_korpral

Inlägg av ACG_korpral »

Jo, jag har pangat med den på vintern förut och det har inte vart några problem.

Ska testa med smörjpatronerna :) Tack!

Skriv svar