Hjälp mig skapa den mest RS liknande Glocken.

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Reese

Re: Hjälp mig skapa den mest RS liknande Glocken.

Inlägg av Reese »

Tack froggy :) , då finns den i sverige då. Hur är det att handla via dom? är dom ok? Om någon annan vet om något mer ställe som säljer TM glock så kan ni väl skriva ett inlägg här?

Daumier

Inlägg av Daumier »

Funderar på att bygga en metall TMG17 jag också.

Det jag främst oroar mig för är gaskonsumptionen. Med tanke på att blow back delen är byggd för en lätt plastmantel, hur blir det med en metallmantel?
Får man fortfarande ut alla 25 skott från magasinet och att manteln stannar som den ska?

Finnen

Inlägg av Finnen »

Min pallar bara av 15 skott med Guarders Power-Up gas, misstänker att det är främst pga. att delarna inte slitits in tillräckligt samt den aningen löjliga designen på TMs mekanism.
Men det är som med dom flesta pistoler med metalkit, man kommer sällan upp i samma antal som tidigare "Looks in exchange for performans".
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Reveren

Inlägg av Reveren »

Jag har inga problem att köra med TMs Glock 17 med PGC slide. Även bytt recoilspring. Jag får utan problem ut samtliga bul i magasinet. Pistolen sitter som tidigare nämnts gjutet i serpa hölster när man väl bytt till PGCs slide.

KB

Inlägg av KB »

För att glida små ot men reda ut hölster frågan, TM/WE tex är ju inte rätt mått som den riktiga glock 17 så som dom är från början passar dom inte i tex serpa hölster för glock 17/19/26 osv (alltså 9mm glock hölster) däremot passar dom peerfekt i hölster som är gjorda för glock 21/37 osv, alltså hölster för glockar med kaliber .45 då den manteln är bredare. Så formgjutna hölster funkar fint bara du tar till rätt typ av glock =)

sorry ot.

Daumier

Inlägg av Daumier »

Har nu fått hem min TM G17 och har installerat en PGC aluminiummantel. Jag kör på Pro Tech Green Gas (120-130 psi tror jag) och får ut 30 skott (och manteln i det bakre läget på sista skottet) på en gasfyllning. Kunde trycka ut 6 BBs till men där tog gasen slut. Sjukt nöjd!
Har även Guarders 150% rekylfjäder i.

Reese

Inlägg av Reese »

Var ett tag sedan jag checkade av denna tråden nu, men nu tänkte jag beställa en TM Glock 17 för lite ipsc träning hemma i garaget under vintern.
Så en sista koll nu bara.....jag vill ju att den skall passa i rs hölster dvs ha samma specs som den riktiga orginal glocken. Om jag köper en Tm glock
17 nu och dessutom skaffar en PGC slide till den, kan det vara så att jag kommer få en glock 17 med orginal storlek då?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Kanske. Om inte, se KB:s inlägg.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar