Om denna tråd klassas som en nybörjarfråga så får admin gärna flytta över mig dit, men eftersom jag försökt hitta info så kände jag att den kanske passade bra här

Jag ska försöka börja lira lite smått och komma in i sporten men skulle behöva en side-arm till min nuvarande M4 och har hittat några som är av intresse men kan inte riktigt bestämma mig, så mina förhoppningar är att ni kanske kan hjälpa mig fram till mitt val.
Som sagt så har jag en M4 och vill fortsätta köra inom den amerikanska andan med en M9 som extra (helst full metal pga känslan).
De jag kollat på änsålänge är dessa.
KSC M9/M9A1 System 7: Jag vet att de är väldigt starka för att ha som ett side-arm men hittade en NPAS där man kan regulera mängden gas som används för att få ner FPSen lite.
- dyra
- finns inte co2 för de kalla årstiderna
KWA Beretta M9A1/M92FS: ingen aning vad det är för skillnad på dessa två och vad det är för speciellt med Umarex och Beretta. Jag vet att KSC typ är ett dotterbolaget till KWA och har mer licenser och markeringar på vapnet. (enligt airsoftzone.com ska denna också vara System 7)
- hittar ingen bra information eller reviews på dessa (vad är tex. B-Grade på M92FS?)
- har ingen aning om varför dessa är såpass mycket billigare än KSC M9
De frågor jag har just nu är:
- Är KSC värda sitt höga pris och kan jag få tag på dom för en billigare peng så jag slipper tullen tex. från ehobbyasia.com?
- Vad är det för skillnad på en Beretta och en vanlig M9?
- KWA Berettan kostar €169.90 och KSC M9A1 kostar €244.90 hos airsoftzone.com, vad är det som gör att KSC kostar så sjukt mycket mer?
- Vad är Umarex för påhitt?
- Vet ni om det finns CO2-magasin för KSC/KWA System 7 som inte jag lyckats hitta?
Jag kommer säkert på flera frågor senare men nu är det så sent och jag måste sova.
Tack på förhand
Yojimbo