WE M&P, får inte av slide, och pistolen har "gashäng"

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Stag

WE M&P, får inte av slide, och pistolen har "gashäng"

Inlägg av Stag »

Har just fått hem en WE M&P som enligt säljaren fungerade utmärkt innan utskick. Står i vågskålen nu med om jag kan fixa det, då jag inte har något emot att mecka.

Problemet är tvådelat. Först och främst får jag inte av manteln, då det tycks som att den fastnar i hammaren eller något liknande som inte vill stanna nere.

Problem nummer två är att den skjuter auto såsnart jag släpper fram sliden med magasin i. Som jag förstått från nätet är detta ett problem med en böjd sear. Inga problem i sig, men då måste jag få av manteln...

Någon som har tips på hur jag löser endera, eller båda, av dessa problemen?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

perlenbacher

Re: WE M&P, får inte av slide, och pistolen har "gashäng"

Inlägg av perlenbacher »

Hej!
Jag utför meckjobb med gbbr/gbb på hobbybasis om du vill ha assistans. Släng iväg ett PM isåfall.

Men trigger sear är en defekt i M&P pistoler. Sedan nöter hammaren mot bbu också på dessa modeller, vilket visar sig efter ett tag med att hammaren inte vill låsa i nedre läge.

Jag har gett dig tips redan på WE Gruppen!
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Skriv svar