Inokatsu m1911

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Obitwo
Inlägg: 32
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:48 pm

Inokatsu m1911

Inlägg av Obitwo »

Fick min igår via en engelsk butik då den är slut på alla vanliga asiatiska sidor: "eliteshootingcentre"
Drivs av en sympatisk gubbe med bakgrund och fokus på IPSC ( praktiskskytte)
Pistolen är riktigt fin, faktiskt bättre än på promo-bilderna där det var lite gjutningsfel och ytbehandlingsmissar. Dock är pistolen rätt "glappig" mellan ram och mantel. Något som det snackas om en del på arnies och GGI då det är endel med RS erfarenhet som menar att det skall vara så på en riktig Colt. Skall själv försöka med att byta barrelbushing på den för att få den lite tightare (RS del som kostar bara 200). Jag är nöjd men tror att Ratechs Stålvariant av Kimber är lika fin.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Inokatsu m1911

Inlägg av Stag »

Fyfan! Lägg gärna upp lite bilder.

Glappet har även jag sett på den RS förlaga som flickvännens farfar har från WW2. Så det kan mycket väl stämma att det är så.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: Inokatsu m1911

Inlägg av Frost »

Vad fick du ge för den? Om man får fråga..

Inga problem med tull??

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Inokatsu m1911

Inlägg av NonEx »

Ja, bilder please! Du får gärna berätta hur den fungerar att skjuta, kör du gas magasin eller CO2 magasin ? :o

Kryptonite
Inlägg: 21
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:20 pm

Re: Inokatsu m1911

Inlägg av Kryptonite »

Om man ändå kunde lägga sina vantar på en sådan. Säger som dom andra, bilder tack! :D

Obitwo
Inlägg: 32
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:48 pm

Re: Inokatsu m1911

Inlägg av Obitwo »

Tjenix, La upp en bild och lite kortare text på "recensioner"-tråden. Ja, jag har bara kört med Co2 (till de två maggen som kom med). Man skall vis även kunna använda greengas magg men den skall visst vara rätt "sluggig" då. Tj**t jag är gld för den, speciellt som det nu går rykten om att Inokatsu lägger av med airsoft helt och hållet (pga att han har blåst för många underleverantörer- uppenbarligen är det olika producenter till alla M4 lådorna på 2009-till 2011 just pga detta. Fö är det enl en källa endast 2009 som är gjord i 7075, övriga i 6063))

Obitwo
Inlägg: 32
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:48 pm

Re: Inokatsu m1911

Inlägg av Obitwo »

Inga problem med tullen men den gick ju via England + inte via posten (tack o lov) utan med TNT. Betalade 8300sek inkl frakt (Elite shooting centre ). Här kommer bilden iallafall. Skall se om jag kan ta fler.

Skriv svar