We g17 Gen 4

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Snöhäst

We g17 Gen 4

Inlägg av Snöhäst »

Har några ganska lätta frågor som du med en We g17 gen 4 kanske kan svara på lite snabbt.

Är yterpipan gängad inuti elr är de bara som de ser ut på bilderna? (De vill säga om de finns möjlighet att sätta en adapter o använda dämpare?)
Håller skiten ihop länge elr är de rena skräpet? (Köpte en kjw g23 som höll två spel, sen rök olika delar inuti. Hammaren o valve knockern osv)
Passa pistolen i vanlig g17 hölster?
Är de ens lönt att köpa den elr är "uppgraderings" möjligheterna helt värdelösa? Alltså om de finns några delar alls som passar i den om nåt går sönder eller man får lust att uppgradera den?
De svider när jag kissar.

NonEx

Re: We g17 Gen 4

Inlägg av NonEx »

Fråga 1; Japp den är gängad innuti, WEs gäng/dämpar adapter passar!

Fråga 2; Kan inte kommentera på detta.

Fråga 3; Troligen inte, Glock 21 hölster är det som gäller, som deras med GEN3. Du kan höra med D-Gear annars, tror dom kan ge definitivt svar.

Fråga 4; Halvt-kompatibel med TM Glock 17 delar, hit and miss tyvärr. Dock så finns det en del WE originaldelar hos butiker i HK som man kan få hem ganska så enkelt.
Hop up, prec. pipa och lite sådant är drop in fit dock om man vill då den lite bättre i precision.

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Då vart de bättre än vad jag trott. Blir nog en elr två såna dårå ;)

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Rekommenderar att gå på TMs Glock istället. Har en WE G18 och en TM. Köpte ett gäng delar och annat till WEn men tillslut köpte jag helt enkelt en ny TM. Känns som jag hellre lägger lite mer pengar direkt och har ngt som funkar bra.

Ska du ändå ha en WE så rekar jag att du byter hopup gummi och även ser över hopup armen som trycker ned gummit. Den var skev i min WE Glock.
Färgen från WEs mantel håller minst sagt uselt, lossnar i princip bara av att titta på den. Vissa gillar den exremt slitna looken, inget fel med det. Men tåls att nämna iaf.

GL!

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Anledningen till att jag tittade på en WE glock är för att den verkar vara ganska mycke lättare att köpa än en TM glock :roll:

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Jo, det förstår jag. Jag tog in min via en svensk ÅF. Men det är klart, då kostar det ju lite mer också.

famidrive

Inlägg av famidrive »

Är ingen skillnad har jag fått reda på. Jag ska bygga en hel TM mantel och sätta på WE'n.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Jag hade problem få på en Shooters Design mantel för TM på min WE glock. Då bredden mellan TM och WE skiljer sig åt. Samt även internals i mantel. Så du är med på det! Min var en G18

famidrive

Inlägg av famidrive »

Myt4z skrev:Jag hade problem få på en Shooters Design mantel för TM på min WE glock. Då bredden mellan
TM och WE skiljer sig åt. Samt även internals i mantel. Så du är med på det! Min var en G18
Du hade problem, men inte längre? Eller gav du upp? Det var en kille som sa såhär, citerar:
Swapped between OE and aftermarket between TM frames, WE frames, Socom Gear frames,
and HK3P.
Aftermarket slides used; Detonator, Airsoft Surgeon, Guns Modify, Guarder.
Dock hade han inte testat SD som du samt att detta var G17, vet inte hur mycket den skiljer sig från en
G18 lower. Hursomhelst, om den här TM uppern inte fungerar så har jag iallafall en komplett mantel tills
jag skaffar en TM.

Skriv svar