Tm Glock 17 kyla

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
mammamuu

Tm Glock 17 kyla

Inlägg av mammamuu »

Hej,

Hur mycket kyla klarar en Tm glock 17 av ?
Alltså i hur många - kan jag spela med den i ?

Kamphund

Re: Tm Glock 17 kyla

Inlägg av Kamphund »

Du kan inte spela i någon minus alls med en green gas gbb. I bästa fall mellan 5-10 plusgrader som absolut lägsta temperatur.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

mammamuu

Inlägg av mammamuu »

Måste jag ha en Co2 om jag ska kunna spela i minus grader eller typ 2till3 plusgrader ?

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Kan garantera dig att TM Co2 inte heller går speciellt bra vid 0-grader ännu mindre minusgrader och det gäller många Co2 pickor i olika märken.

Du skall inte lita på att "Co2" är någon garanti för kalla dagar (spelar själv med highcappa co2 idag vid plus 4 grader och vid ca skott tre är trycket så lågt att den inte orkar dra tillbaka manteln).

Plastvapen tex Glock borde klara sig bättre då materialet inte leder värme/kyla på samma sätt som tex alu/stål.

Bara en liten heads up så du inte blir "WTF" efter du inhandlat Co2 och testar.

Finns säker de här som kan rekommendera vissa märken/modeller som fungerar väl vid 0 grader eller lägre.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Spelade med en TM Mk23 vid -10 grader här om nyssens. Dock så är dom GNB vilket underlättar något enormt. Samtidigt så körde polaren med mp9 gbb utan problem. Så vissa gånger fungerar det faktiskt att köra ;) Men för det mesta så skiter det sig med kall väderlek och gasvapen.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Skriv svar