Har problem med en WE Glock 17 Gen3 jag haft ett tag nu, den har funkat okey till och från men nu är det katastrof. Internt så är den helt original men den verkar spy ut gas nåt så in i bomben, får ha handskar på mig då jag skjuter med den.
Ibland klarar den 5-7 skott sen så fastnar en kula i loppet, trycker jag av igen så dubbelmatar den och pyser ur all gas. Har suttit hela dagen idag och rengjort, inspekterat, smörjt och provskjutit. Med samma resultat. Känns också som att den spyr ut ovanligt mycket gas, den klarar 25 skott då jag torrskjuter. Samt att jag måste ha handskar på mig för att inte frysa handen av mig.
Har 2 magasin, båda är täta och har testat med en annan WE Glock 17 Gen4 och där funkade dom felfritt.
Har haft pistolen nästan 2 år, men då jag i stort sett bara haft den i ett hölster på spel och tagit fram den någon enstaka gång och även då fått smaka på problemen ovanför.
Vad fasen är problemet?
WE Glock 17, gasutsläpp.
WE Glock 17, gasutsläpp.
ZE NOODLE PATRASK
-
Re: WE Glock 17, gasutsläpp.
Jag har en KSC Glock.
Den tömmer hela magets gas på skott3.
Jag tror det har med det gasriktande block I plast som inte drar tillbaka sig I tid.
Det går två fjädrar I detta. Dessa var slöa I mitt fall då jag kan skjuta som vanligt om jag lägger mycket tryck bakom mantel när jag skjuter, gör dock ont I handen.
Den tömmer hela magets gas på skott3.
Jag tror det har med det gasriktande block I plast som inte drar tillbaka sig I tid.
Det går två fjädrar I detta. Dessa var slöa I mitt fall då jag kan skjuta som vanligt om jag lägger mycket tryck bakom mantel när jag skjuter, gör dock ont I handen.