WE glock 17, något att ha?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Hoffa
Inlägg: 47
Blev medlem: lör jun 23, 2012 9:40 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Hoffa »

Lånar tråden lite. Hur mäter sig Ksc Glock 17 med We Glock 17?

Dark Fox
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:16 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Dark Fox »

Hoffa: Jag hade en KSC ett tag innan jag köpte en WE och har själv svårt att välja vilken som är bättre. KSC'n kändes bättre prestandamässigt men WE har bättre känsla med utseendet och tycker den ligger bättre i handen (personlig åsikt)

Men gör man som Toker har gjort å får den tät så slår WE en KSC i pris. Magasinen kostar en 100-150 kr mindre också.
Delskapare av Airsoftpodden

Toker
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 07, 2012 8:55 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Toker »

Jag har en ksc glock 19 oxå och den går bra men jag tycker att med hop systemet som we har så kan man få en mycke bättre kulbana. Hop systemet är byggt som hi capas system och ni som har eller har provat dom vet att dom slår typ allt. En annan fördel med we glocken är att allt som går att byta ut ser lika dant ut som sakerna till tm glock. Men det bästa du kan göra är att söka på youtube och titta på olika klipp där. Det gjorde jag.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Saltad
Inlägg: 7
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Saltad »

Lånar tråden lite

Har planer på att ta hem en G17 från Garderoben står ASG men har för mig att det är Ksc? Hur som helst så undrar jag om man kan köra Guarders powerup gas i den? råkar nämligen ha två flaskor liggandes här. Sen undrar jag om denna lampa passar på den https://www.garderoben.se/asg-tactical- ... c-161.aspx ? Eller borde man satsa på annan lampa?

Hoffa
Inlägg: 47
Blev medlem: lör jun 23, 2012 9:40 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Hoffa »

Saltad: Gasen funkar nog tror jag bara det inte är något överdrivet tryck bara. I och med att det står Asg Glock 17 är jag rädd att det är en Asg men jag är inte säker. Skulle själv gärna köpa mig än Ksc ej Kwa. Ksc och Kwa är samma märke (Ksc mer kontrollerad). Men hittar ingen Återförsäljare som säljer just Ksc Glock 17. Airsoftbutiken hade innan tror jag. Jag har mailat dem och frågat och dem har sagt att dem kanske tar in fler.

Dark Fox
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:16 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Dark Fox »

Jag köpte min en flaska av Guarder Power up gas. Det är för högt tryck i den och WE'n klarar inte av att skjuta med den.
Det blir bara stumt i avtryckaren.
Delskapare av Airsoftpodden

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av BlackGoat »

Du behöver kraftigare hammarfjäder Dark Fox :)
Eller Green gas då..

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Dark Fox
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:16 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Dark Fox »

Funderar på att fixa en ;), men kör med greengas för stunden å den utgångshastigheten duger gott å väl (80-85 m/s med 0.20)
Delskapare av Airsoftpodden

Toker
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 07, 2012 8:55 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Toker »

Dark fox om du tättar hoppen och bytar gummi till ett som är lite hårdare så får du lätt upp den i 85 - 90ms med 0,25g kulor.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Dark Fox
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:16 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Dark Fox »

låter mkt bra, dock vill jag gärna hålla hastigheten nere för att minimera risken för skada vid cqb.
Men är ju helt klart en sjysst lösning om man vill öka prestandan.
Delskapare av Airsoftpodden

Skriv svar