WE Glock 17 Gen 3

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Hunter
Inlägg: 14
Blev medlem: sön maj 27, 2012 6:32 pm

WE Glock 17 Gen 3

Inlägg av Hunter »

Jaha då hände det mig, jag som har haft relativt mycket tur med mina airsoftvapen.

Ytterpipan till min glock 17 har fått för sig att den inte ville vara med längre och därmed begått harakiri och allt vad detta innebär.

Därför är jag nu på jakt efter en ny sådan, förhoppningsvis i bättre material, men jag har problem att finna dem i lager hos butiker. Jag undrar då om ni har några bra tips på vart jag kan få tag i en ny av bättre kvalitet.

EDIT:
http://shop.ehobbyasia.com/accessories/ ... tlEYhARmUk
Hittade denna nyss. Är det något att lägga pengarna på?

MVH// Andreas

Crying Scum
Inlägg: 47
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:23 am

Re: WE Glock 17 Gen 3

Inlägg av Crying Scum »

Jag hade samma problem med min g18c där ytterpipan gick av. Den jag hade var inte förstärkt med radius runt kanterna.

Det är inte så bra att skaffa en stålpipa eller ett annat märke av pipan, för då kan du få större problem senare. Eftersom pipan du spanade är från RA-tech, då är det är ingen garantier att den passar 100% till WE.

Det är generellt att man inte använder stålpipa och aluminiummantel eller vice versa tillsammans. För då kommer stål slår sönder den mjukare metallen aluminium. Speciellt för dig om du kombinera en WE glock och RA-tech pipa.

Jag rekommendera att du skaffar en samma ytterpipa från samma tillverkare. Om du har ingen problem att skaffa från HK, då ska du höra av dig till http://www.shootercbgear.com/. Där beställde jag extra ytterpipa till min glock. Den som jag fick är förstärkt runt kanterna och har hållit mycket längre än den gamla pipan.
War is won by the man with the bigger gun

Hunter
Inlägg: 14
Blev medlem: sön maj 27, 2012 6:32 pm

Re: WE Glock 17 Gen 3

Inlägg av Hunter »

Tack så hemskt mycket! Jag var i full färd med att lägga en beställning på RA-tech pipan men avbryter det nu.

Åter igen TACK!

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: WE Glock 17 Gen 3

Inlägg av NonEx »

Kinesiskt nyår. Dom är nog tillbaks i Februari...

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: WE Glock 17 Gen 3

Inlägg av Magne »

Fast det är väl mellan 30/1-4/2, eller har jag så fel ?

Skriv svar