M9 AEP

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Angor

M9 AEP

Inlägg av Angor »

Nu börjar jag bli desperat. Jag har fått en idé om att jag MÅSTE ha en AEP M9a. Problemet är bara att de inte finns att köpa någonstans.

Typ 1998-1999 släppte TM en klen som drevs med 4 AA. Det jag är intresserad av är framför allt DE M84 (Beretta 92), samt en likadan brandad Cyma. Typ samma sak som Cyma Glocken som populärt har överlevt och säljs fortfarande.
M9an lyser dock med sin frånvaro.

Finns det någon som har känner till någon obskyr Airsoftshop som har någon m9 AEP kvar (jag har letar på säkert uppemot hundra sidor i alla möjliga länder), eller är det möjligen någon här på forumet som har en som ligger och dammar?
Fireteam Cerberus - 2nd Battalion 1st Marines

Affärsredovisningar

Affärsredovisningar i gamla forumet

Majoren

Re: M9 AEP

Inlägg av Majoren »

Har sett att taiwangun säljer några aep:s cymas.. Får man fråga varför du väljer en aep före en gbb?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Angor

Inlägg av Angor »

Jo, men inga m9or. Det är det som är problemet.

Jag kör gas och co2 nu (och kommer fortsätta med det också), men vill ha en AEP som backup inte minst på vintern. Tänker Lipo-modda den. Då vet man att man har en pistol som inte failar även om det är lite kyligt. Det är väl ett av huvudargumenten. Nu har det dock slagit över till en fix idé som inte kommer att släppa förrän jag har fixat en. :o

Affärsredovisningar

Majoren

Inlägg av Majoren »

Okej, kollat gunfire? De kanske har nån.. Kan förstå varför du vill ha en aep nu iallafall :)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

nisse

Inlägg av nisse »

Inte ens minus ute! Får man fråga vilken volt du tänkte använda på lipot?
"Ninjas came with lions"

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

4st AA batterier, då borde det funka bra med ett 3.7v lipo.

Angor

Inlägg av Angor »

Tack för inspelen. Nej det är inte minus just nu, men nu är jag inte på det planet att jag letar argument för eller emot. Jag är helt enkelt nu så driven av tanken på att jag ska ha en att sådant inte längre spelar någon roll :)

DE m84 drivs alltså inte av 4 st aa batterier utan ett 7,2 Nimh, precis som tex Cymas Glock 18c. Så ett 7,4 Lipo blir kanon. Körde ett bra tag med just en Glock 18 moddad på det sättet.

Blir jag desperat nog kanske jag sneglar mot någon av varianterna med blowback som är drivna av just aa-batterier, men då är för länge sedan alla argument kring nytta för länge sedan passerade... Då återstår bara ett försök att dämpa det omotiverade habegäret...

Så någon som har högre färg på bältet i Google-fu än mig som kan hjälpa mig att inte flippa ur totalt :lol:

Affärsredovisningar

Angor

Inlägg av Angor »

Oh, yes!

Efter snart mer än 6 månaders letande har jag äntligen fått tag på en DE M84. Landar väl hemma någon i mitten av januari. För de intresserade dyker det väl upp en update här när den är mottagen och sedan när den är Lipomoddad och redo för spel. :D

Affärsredovisningar

Nixon

Inlägg av Nixon »

Härligt! Var hittade du den?
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Angor

Inlägg av Angor »

Tackar :D

Plötsligt så dök det bara upp en på ebay så jag budade hem den. :P

Affärsredovisningar

Skriv svar