Hi-capa med trägrepp? Eller rek på andra 1911or?
Hi-capa med trägrepp? Eller rek på andra 1911or?
Finns det någon kropp man kan köpa där greppet inte är en del av kroppen, utan skruvas på? Jag vill ju snida mina egna fina trägrepp ju... Har en 4.3 hi-capa, men lär väl få ge upp på den om det inte går att finna. Tar gärna tips på andra 1911-plattformar som går att modda lätt.
Re: Hi-capa med trägrepp? Eller rek på andra 1911or?
Man kan byta ut den nedre delen/frame mot en standard 1911 variant. Då kan du göra egna kolvsidor till den.
Vilket märke är pistolen av? Om det är en TM så passar en TM frame utan mods om jag inte är helt fel ute.
För vad jag vet så är en hicapa 4.3 lite kortare än 5.1, Sen är ju ingen av dom 1911 utan 2011 modell.
Men det borde gå med en valfri TM 1911 frame, men då måste den vara komplett för jag tror inte du kan flytta över de interna delarna från hicapan till 1911 framen.
Annars funkar det fint med övriga 1911 modeller, alltså byta greppsidor. Vissa metallkit har skruvar med bushings som på RS frame för 1911.
Men dom flesta standard airsoft 1911 har vanliga skruvar.
Vilket märke är pistolen av? Om det är en TM så passar en TM frame utan mods om jag inte är helt fel ute.
För vad jag vet så är en hicapa 4.3 lite kortare än 5.1, Sen är ju ingen av dom 1911 utan 2011 modell.
Men det borde gå med en valfri TM 1911 frame, men då måste den vara komplett för jag tror inte du kan flytta över de interna delarna från hicapan till 1911 framen.
Annars funkar det fint med övriga 1911 modeller, alltså byta greppsidor. Vissa metallkit har skruvar med bushings som på RS frame för 1911.
Men dom flesta standard airsoft 1911 har vanliga skruvar.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...
Funkar verkligen samma magasin då? Dubbelstack-mag är ju breda...
Ah. Kallas dom för 2011or?
Tack för all info. Tror det får bli en helt ny pistol bara.
Ah. Kallas dom för 2011or?
Tack för all info. Tror det får bli en helt ny pistol bara.
Nej, hicapa mag passar inte i 1911 frame.
Så ja det är enklast att skaffa en hel 1911a och pimpa, det finns massvis med coola delar till dom.
Rekommenderar TM 1911 då 99% av alla tredjeparts delar är tillverkade för TM:s pistoler.
Så ja det är enklast att skaffa en hel 1911a och pimpa, det finns massvis med coola delar till dom.
Rekommenderar TM 1911 då 99% av alla tredjeparts delar är tillverkade för TM:s pistoler.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...