GBB pistol - all gas töms på första skott

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Wabach

GBB pistol - all gas töms på första skott

Inlägg av Wabach »

Så till att börja med så jag är en nyfrälst nybörjare på softair. Så nivån på frågorna är därefter ;) .

Beställde nyligen en begagnad KJ works p226 och skaffade ett nytt magasin redo för det då det kom.
Men nu märker jag att vid första skottet så spyr den ut all gas (ordagrant strålar ut ur pistolens öppningar som ur manteln vid hylsutkast, lite bak och varthän gasen får komma ut på ca 1 sec).

Min fråga är helt sonika, vad är det med största sannolikhet för fel? (kan det vara någon packning eller dylikt i pistolen eller pekar allt på magasinet?). Det nya magasinet pyser inte och håller tätt innan laddning vad jag märkt. Har även haft gas i det hela tiden för att inte torka ut det.

Tar tacksamt mot alla tips för "felsökning" :geek:

Edit: som bäst har jag fått av "5 halvklena skott" där den spyr gas genom pipan, bak och vartän det kan ta sig ut innan ett nyfyllt magasin är helt tömt. Prövat två olika sorters gas. Allt är prövat i rumstemperatur med Devildriver i bakgrunden

kreator

Re: GBB pistol - all gas töms på första skott

Inlägg av kreator »

Iom att du kör devildriver i bakgrunden så finner jag det hela mycket märkligt. Mina strulande vapen brukar ge med sig när jag jag smattrar Deicide.

Om du drar manteln med/ utan magasin känner du någon skillnad någonstans under cyklingen? Kika så att inte o-ringen på nozzlen flyttat på sig/gått sönder.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

themetalpope

Re: Sv: GBB pistol - all gas töms på första skott

Inlägg av themetalpope »

Min pistol betedde sig på liknande sätt när hammern tror jag den heter. Grejen som slår på magasinsventilen iaf var trasig.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Genocide

Inlägg av Genocide »

Simpel fråga, har du smörjt pistolen?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Wabach

Inlägg av Wabach »

Ja på samtliga ;D. Smörjt till, löper fint under cyklingen etc.
Brist på Deicide kan vara en indirekt effekt :( .

Dock så har jag gjort ett ackusativt beslut och ska lämna in lilla gumman för reparation efter info från en beläst man på just denna modell.
Tydligen är detta ett problem som kan uppstå just med denna modell där någon del strular så att magasinet får släppa ut all gas (lekmansförklaring 2k).

Tack för feedback och tips.
Hoppas hon kommer att klara operationen och kan markera många kombatanter i simulativa krigslekar framöver.

Wiizzone

Inlägg av Wiizzone »

Har precis samma problem med min Kjw! Har du fått tillbaka den eller fått reda på något om vad det kan vara? :)

Bula

Inlägg av Bula »

När min gjorde likadant var det nosslen som var sprucken.
Jag såg inte sprickan när jag hade av den men trycker man in ett lillfinger så blev sprickan jättetydlig.
Antar att när nosslen blir trycksatt så åker all gas ut genom sprickan.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Skriv svar