WE G18C, reservdelar/missöde (detent pin, fire selector)

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
discorpia
Inlägg: 33
Blev medlem: fre mar 22, 2013 6:44 pm

WE G18C, reservdelar/missöde (detent pin, fire selector)

Inlägg av discorpia »

Kort beskrivet:
Efter att ha fått problem med mantelrörelsen och pistolen avfyrade endast vid beröring plockade jag loss manteln och såg att fjädern som sitter längs med loading muzzle/pistong blivit snett ihoptryckt. Efter lite demontering ser jag att det är muzzlen som slagits sönder (verkar vara ett vanligt problem med WE glocks av youtube att döma).

Ok, så två grejor som behöver bytas men inte nödvändigtvis ett jätteproblem.. MEN, detent pin till fire selectorn kom på villovägar då jag höll fel/missbedömde var fjädern skulle sticka iväg. Fjädern återfunnen men pin fortfarande borta efter en timmas letande (och således avslutat försök att hitta den).

Min fråga; vet någon på rak arm om det går att köpa ersättnings-pin. Jag hittar för KSC, men inte för WE. Finns det några andra märken WE är kompatibla med? Jag har hört TM, men hittar inga detent pins för TMs fire selector heller.

På sprängskissen har dom givetvis gestaltat en Glock 17 och således är fire selector inte med och därmed har jag inget nummer att gå på.

Vad jag är ute efter är motsvarande http://shop.ehobbyasia.com/pas-steel-sl ... 258-1.html för WE G18C, några tips/idéer på var/hur man hittar en sådan?
GBBR / PTWStyrelseledamot i SARSpelar i NCSMina Affärsredovisningar

Crying Scum
Inlägg: 47
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:23 am

Re: WE G18C, reservdelar/missöde (detent pin, fire selector)

Inlägg av Crying Scum »

Du kan försöka kontakta shooter combat gear för reservdelar för WE glock 18C. Min g18c från H.K3 (rebrand från WE eller vice versa) har gått sönder för mig. Jag kontaktade deras email: sales@shootercbgear.com för delarna och de har lyckats få tag på delarna för ett helt ok pris
War is won by the man with the bigger gun

discorpia
Inlägg: 33
Blev medlem: fre mar 22, 2013 6:44 pm

Re: WE G18C, reservdelar/missöde (detent pin, fire selector)

Inlägg av discorpia »

Stort tack, ska ge det ett försök!
GBBR / PTWStyrelseledamot i SARSpelar i NCSMina Affärsredovisningar

Skriv svar