Val av gas för blowback metal

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Wabach

Val av gas för blowback metal

Inlägg av Wabach »

Så , vad är ditt val av gas för bäst effekt på metalpjäser som 1911, P226 mfl? Hört att guarder ska strula i och med att flaskan går sönder innan gasen är slut och att ultrair är för klen, men i övrigt helt olärd :).

Är det som med mycket annat att man gör bäst i att testa för just sin pistol eller finns några generella "must knows" som att någon är big no no och ett annat märke är "the shit" som är bra att veta? :)

kreator

Re: Val av gas för blowback metal

Inlägg av kreator »

Guarder PUG flaskan havererade efter en påfyllning för mig.
Skräp!

New power green gas är fin till det mesta :)

Synd att ICS greengas inte finns att få tag på längre, den äro bäst enligt mig.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Taint

Inlägg av Taint »

This --> http://www.rodastjarnan.com/-8488

Denna gas sparkar bra bättre än alla andra gaser jag testat (som finns på marknaden nu), Guarder PUG kan slänga sig i väggen.
Enligt RSM's hemsida så håller denna 30PSI mindre än src "green gas", dock upplever jag att Diablo-gasen håller högre tryck, fyller jag ett magasin med "green-gas" så kan jag fortfarande trycka in lite Diablo-gas.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Madbull Mike

Inlägg av Madbull Mike »

Jag andvände Ultra air innan men tycker det är bättre tryck i denna, också är det ett bra pris och är 2000ml.
Vilket tryck det är i den vet jag inte?

http://armygross.se/airsoft/green-gas/green-gas-2000ml/
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

Redstar

Inlägg av Redstar »

Sitter faktiskt och funderar på en pistol, p226, och undrar vad ni tror är att föredra, vanlig gas eller kolsyra? Tänkte att frågan borde passa in på den här tråden:) Edit: kanske skulle klargöra lite bättre vad jag frågar, finns det nåt skäl till att välja kolsyra före annan gas, och vad är det vanligaste att folk
kör?
Sticks & stones may break my bones, but hollow points expand on impact.

ohman

Re: Sv: Val av gas för blowback metal

Inlägg av ohman »

Gas är nog vanligast, enda nackdelen med gas är att det inte funkar bra när det är kallt (vinterspel tex). Co2 tenderar att skjuta lite väl hårt, men fungerar bättre i kyla.

Det finns pistoler som kan köra både gas och co2 magasin dock. KWA/KSC Glock 17/18c/19 till exempel.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar