Minska FPS i KJW CO2 magasin

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Wepeel

Minska FPS i KJW CO2 magasin

Inlägg av Wepeel »

Jag har beställt en Tokyo Marui M9A1 och hade tankar på att använda KJW CO2 magasin. Men jag måste då trimma ner hastigheten till under 100 m/s så att pistolen håller ihop.

Jag tänkte först på byta magasin valve på CO2 maggen och sätta in low flow valves men jag har tittat omkring och kan bara hitta high flow valves. Min andra plan var att köpa TM magasin och använda deras stock valves i KJW maggen men jag vet inte hur mycket skillnad det är på dem.

Har ni någon annan idé?

ohman

Re: Minska FPS i KJW CO2 magasin

Inlägg av ohman »

Jag är också intresserad av detta, hur bär man sig åt för att få ner FPSen när man kör med Co2? Jag föredrar Co2 framför gas alla dagar i veckan, men det vore trevligt om man faktiskt kunde använda sitt sidearm för CQB-avstånd :D

Lurar på en KWA Glock 17/18/19 med Co2 mag.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Butcher82

Inlägg av Butcher82 »

@ ohman, ifall du syftar på Ra-tech CO2 magasin som är gjorda för dessa vapen så behöver du inte oroa dig för utgångshastigheten på dessa redan är strypta till 100 m/s från början av Ra-tech.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

ohman

Inlägg av ohman »

Jag såg just det, kollade på en review om maggen! Fantastiskt! Då blir det en KWA/KSC Glock härnäst! :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Wepeel

Inlägg av Wepeel »

Jag hittade en möjlig lösning.

Nine Ball NEO-R Magazine Valve

Det går tydligen att justera hur stort hålet i ventilen ska vara. Ventilen finns i tre versioner tror jag, 1911/hicapa, M9/92FS/Glock och MP7A1. Borde fungera i alla Marui system.

Än så länge kan jag bara hitta 1911 och MP7 varianterna i lager.

henric

Inlägg av henric »

varför mixtra med maggen?
modda roket valve. ist...
enklare och billigare...
lycka till..

Skriv svar