E-tiny problem

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Jotun
Lag: TFA
Played Since: 2008

E-tiny problem

Postby Jotun » 16 August 2015, 17:05

Tjena!

Har en 2012 systema ptw med e-tiny el och fcc 3.0 motor.

Har rullat kalas tills idag, nått glappar som faen! Bankar man lite på bössan så skjuter den ett tag sen lägger det av.

Stripade ner hela till molekyler och kollade lödningar och allt ser bra ut :S Vad fän är det som glappar?

Den blå lampan lyser när man dra på semi så det kommer ström...

Säkringen sitter stumt, avtryckaren når knappen på el-001 med råge

Help me help you
Seal Team Zero

Jackjaevel
Lag: Task Force Artemis

Re: E-tiny problem

Postby Jackjaevel » 17 August 2015, 08:17

Motorkolen är väl säkert slitna..? Brukar vara problemet i 90% av fallen.

andreas_rosberg
Played Since: 2004

Postby andreas_rosberg » 31 August 2015, 11:21

Vad menar du med att det glappar ? om du inte har något magasin i och kollar in i magasinvalvet och skjuter på semi ser det ut som att nozzeln åker hela vägen bak då? jag har problem på min dtw med att hopup huset hade blivit utnött. Dvs dom 2 små klackarna på hopup huset hade slitits ner och hopup huset åkte för långt in i bössan och då ligger in cylindern helt fast mot hopupen och om det rör sig där så rör sig cylindern fram och tebax och då verkar det inte alltid som kuggarna får tag i cylindern som den ska och kanske itne drar tebax nozzeln helt. Men beror ju alldels på vad du menar med att det glappar ^^

Du har väl kollat så att motorn inte övercycklar va ? dvs om du tar loss uppern från lowern och sätter in batteriet i lowern och testar skjuta på semi stannar kuggen alltid på samma ställe eller stannar den på olika ställen ?

fester
Lag: Black Forest

Postby fester » 23 October 2015, 17:48

Tjena. Det kan vara selectorswitchboarden som strular. Min har blivit sliten så de två tryckknapparna selectorracket glider över och ska trycka ner beroende på Semi/Auto inte trycks ner varje gång, vapå det blir nada ström till motorn när du ska skjuta..
En liten tanke bara ;)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Return to “TW - Training Weapons”