Airsoftvideos i Skåne: Martin Gustafssons Youtube-kanal!

Bilder och filmer från airsoftspel, milsim, lajv och relaterade evenemang.
Martin_Gustafsson

Airsoftvideos i Skåne: Martin Gustafssons Youtube-kanal!

Postby Martin_Gustafsson » 9 March 2014, 19:54

Har en youtube-kanal där jag lägger upp en del airsoftvideos. Inte så ofta som tidigare då jag studerar i Göteborg. Filmar numera med en Gitup Git2 (bra kinakopia på gopro) eller med mobilen.
Jag har valt att framöver ha text och liknande på engelska för att attrahera en bredare publik. Redigerar i Sony Vegas Pro 12.0. Har även lite annat än airsoftvideos på kanalen. Bland annat skidfilmer, så titta på det också om intresse finns! De länkas dock aldrig i denna tråd.
Här kan ni hitta min kanal! :)

Mina videos i omvänd kronologisk ordning:

13. Heavily upgraded AEP CM.127 (shootingtest and upgrades review)
Image
I show my heavily upgraded AEP (CM.127) and shoot it. i will go through all my upgrades, make a small shooting test and compare the ROF and trigger response of different lipo-batteries.

12. Tempus Fugit - CQB Gameplay Basterds Team Montage - TM MP7 GBB, TM M4 Recoil Shock, KWC M1911A1
Image
Yet another CQB action filled game at Tempus Fugit!
This time around it's a team montage. Thanks to my comrades Possum and Rasmus for good a good game and good footage! This is the first time I tried something like this so please give constructive criticism in the comments! The video quality of my camera was poorer than usual. Probably because of incorrect light settings or something. Will try to correct it until next time.

11. Tempus Fugit - Pistol CQB Action - KWC M1911A1
Image
My second game at Tempus Fugit in Landskrona. Less players, still as fun though! I only played with my pistol this time. Ideal for these indoor CQB games. We played different kinds of easy scenarios and plain killer rounds.

10. Tempus Fugit - CQB Gameplay - KWC M1911A1 & Galaxy MP5k
Image
My first game at a new site in Landskrona called Tempus Fugit. Hosted by sekube events, really nice hosts! Played mostly with my M1911 but also some with a friends MP5k.
Please note that the camera is mounted on the right side of my helmet and it may therefore look like I don't see where I am shooting. I always make sure I see my targets when I fire at them, according to the rules.

9. CQB Action at MAIA
Image
Some CQB action in MAIA (Malmö Airsoft Indoor Arena). We played team deathmatch, mostly 4v4/5v5. Be sure to also check out my friend Possum's video from the same game: https://www.youtube.com/watch?v=Xru4EzVSJj4

8. Home made cheap 40mm airsoft grenade launcher
Image
A video about my latest project, a 40mm mini grenade launcher. Spent almost nothing to make this and works like a charm. Has no trigger. Shoots by reaching out with your thumb and press the button on the grenade itself. Video of it firing in game may come soon.

7. SVD Snipergame at Quarry, Sjöbo
Image
Some of the best clips from a game at a site called Quarry in Sjöbo. Including a multikill of 5 or 6 hits! Be sure to also check out this video from the same game made by my friend possum SWE(Simon): http://www.youtube.com/watch?v=Nwx8XOz2 ... e=youtu.be

6. Extreme CQB! at Sjöbo
Image
My first game on a paintball field in Sjöbo. Lots of CQB action. We were only 6-7 persons on the field at a time but it was great fun!
Also, check out my friend's video from the same game:
1. http://www.youtube.com/watch?v=6D0zcEUr ... e=youtu.be
2. http://www.youtube.com/watch?v=lzvTC-IUnzc

5. Long range sniper shot! Combat Zone, Höör
Image
Ett fåtal klipp från spel på combat zone i Höör den 8 September 2013.
Blir bland annat skjuten av en sniper på cirka 100m, redigt bra skjutet!

4. Outtakes Dalby
Image
Lite utvalda klipp från scenariospel på dalby.
Blev inte så mycket film då jag tyvärr tog av hjälmen efter ungefär halva spelet. Missade många fina "hit and run" attacker som liknade det som gjordes på TAG i filmen.
Gearbild: https://www.dropbox.com/sh/3r6kiqb8w3h9 ... 5799-2.jpg

3. Outtakes Slagelse DK
Image
De bästa klippen från mitt första spel i slagelse DK. Mycket trevlig bana, trevliga danskar :)!

2. Outtakes Quarry
Image
Lite utvalda klipp som är tagna under spel i stenbrottet i sjöbo (banan även kallad quarry) den 19e Maj 2013.

1. Outtakes Barbara
Image
Utvalda klipp från spel på barbara. Kallt spel, kass ROF imellanåt.
Last edited by Martin_Gustafsson on 1 April 2018, 21:12, edited 8 times in total.
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Fell
Lag: Raptors & омега

Re: Airsoftvideos i Skåne: Martin Gustafssons Youtube-kanal!

Postby Fell » 10 March 2014, 08:42

Inte för att vara den som är den, men kan du vara snäll och sluta bumpa tråden om du inte lagt till något?

FaniSkogen

Postby FaniSkogen » 10 March 2014, 09:01

Jag säger detsamma. Detta var uppe nyligen i en annan videotråd.
Jag går in här och tänker, åh, något nytt. Efter 5 gånger skippar jag tråden för all framtid då det ändå aldrig kommer upp något nytt.

Dessutom går jag miste om andra trådar där det faktiskt hänt något nytt.

Tror tyvärr bumpningen blir lite kontraproduktivt för dig då folk tappar intresset.

Martin_Gustafsson

Postby Martin_Gustafsson » 10 March 2014, 15:19

Oj, jag har inte tänkt på att det kan ses som spam.. Ni har såklart rätt. Det kanske tom är regelbrott?
Framtida bumpningar görs då det finns nytt innehåll :-)!
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

FaniSkogen

Postby FaniSkogen » 10 March 2014, 16:03

Jag tror inte det är något regelbrott. Att bumpa trådar ibland kan ju vara bra om de hamnat för långt ned och ämnet ännu inte är färdigdisskuterat. Dock löper man nog risk att folk tappar intresset, slutar titta i tråden och missar när det faktiskt kommer in nytt material.
Så tror jag det kan bli :)

PFT Hagbard
Admin
Lag: Pentex First Team
Played Since: 2005

Postby PFT Hagbard » 28 April 2014, 22:41

Det finns ingenting i reglerna som behandlar bumpning faktiskt, här gäller sunt förnuft. I denna forumsdelen skrivs det relativt lite och det är därför ingen större risk att detta ämnet hamnar mycket långt ner på sidan inom överskådlig framtid, därför anser Crew inte heller att tråden behöver bumpas (om inget nytt material tillkommer vill säga).
Admin | Pentex First Team | Affärsredovisningar

Cire

Postby Cire » 28 April 2014, 23:34

Hur var de att köra med mp5k? Lite sugen på att köpa något liknande för cbq spel.

Martin_Gustafsson

Postby Martin_Gustafsson » 1 April 2018, 21:02

Det gick fint att köra med MP5k! Gick att använda som en pistol, vägde inte så mycket i och med att den är i plast. Sköt som en pistol, helt ok hop up.
Dock blev det semi only regel efter några spel och då va responsen för kass med ett 8.4V NiMi-batteri inomhus. I denna bössan, en galaxy (billigaste MP5k), är det svårt att få plats med något annat än ett 8.4V NiMi-batteri. Det är i sånna fall om man har något slimmat lipobatteri. Mina lipo 7.4 stickbatterier fick inte plats...
Mina affärsredovisningar

Fubar
Lag: Independent Contractor
Played Since: 2013

Postby Fubar » 10 April 2018, 11:16

Tja,
Sitter på jobb och kan inte sätta på ljud i din video ang cyma aep.
Säger du i den var du köpt dina delar och vad de kostar?
Eller orkar du skriva det här?

Tack på förhand!
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Martin_Gustafsson

Postby Martin_Gustafsson » 11 April 2018, 09:36

Jag hänvisar hit för mer info om AEPn: https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... 26&t=46998
Där skriver jag om projektet och dess uppgraderingar.
Mina affärsredovisningar

Return to “Spel”