AEP. Finns det någon värd att använda?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Gwlyddyn
Lag: Спарта
Played Since: 2010

AEP. Finns det någon värd att använda?

Postby Gwlyddyn » 20 January 2017, 08:29

Nu när det är kallt och jävligt ute suger ju alla GBB's. Visst att man kan skaffa CO2-magasin men det är fortfarande inte optimalt.

Så.. Finns det någon AEP värd namnet? Kollat lite på Youtube och det verkar som dom flesta är löjligt klena, ~50 m/s, och tröttare än morfars gamla SAAB. Värt att skaffa eller ska man glömma det direkt?

Maercosh
Lag: Vänner i skogen
Played Since: 2015

Re: AEP. Finns det någon värd att använda?

Postby Maercosh » 20 January 2017, 09:37

Vet att novritsch kört med en TM glock 18c aep.
Låter riktigt seg och dålig rpm men som backup är det väl helt okej, tror även cyma har en kopia på TM för en 500kr ungefär.
Såg på youtube att vissa fått plats med en mosfet och 7,4v lipo och då lär man väl få lite bättre rpm

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 20 January 2017, 09:45

Har inte hittat någon som är ok direkt ur lådan. Men lipo-konverterade elglockar duger rätt bra för vinterbruk? Den kommer givetvis inte gå lika långt som en vanlig gaspistol på sommaren, men de går bättre än gaspistoler på vintern :D
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Gwlyddyn
Lag: Спарта
Played Since: 2010

Postby Gwlyddyn » 20 January 2017, 09:53

Det är mest den mer eller mindre obefintliga utgångshastigheten som oroar mig. 190 fps eller knappa 60 m/s är ju ju verkligen suboptimalt. Vet av erfarenhet att många faktiskt har svårt att känna så klena träffar.

Well. Tack för input. Tål att tänkas på men det blir nog ett par CO2-magasin till Glocken istället. :)

ohman
Lag: FRAG

Postby ohman » 20 January 2017, 09:56

Det är nog ett säkrare kort skulle jag tro.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Herr Nilsson
Lag: S.A.W

Postby Herr Nilsson » 20 January 2017, 13:30

Fungerar okej men har bara erfarenhet av kloner med sågspånsgear, tm är nog betydligt vassare, men behöver lipo och mosfet..
Inte funderat på en nbb mk23? Trevliga och fungerar även när det är kallt.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Bobba
Lag: Happy Lemaon

Postby Bobba » 22 January 2017, 07:23

Jag har en CM G18C jag har monstermoddat. Den funkar kalasbra även såhär i vintertider.
Det jag har gjort med den är att jag först och främst har gjort ett eget 2S batteri och en mosfet på det. Sedan har jag bytt motorn emot en RC motor, det gjorde en jävla skilland i RoF! Sedan bytte jag ut fjädern, cylinder, pistong och några andra småsaker för att få högre M/S. Den gör ca 80M/S .28. Sist så bytte jag även pipan till en till en prec. pipa som jag även R-hoppade så nu har jag en räckvidd på 40m där den går spikrakt, även om det är ganska långsamt.
Den har vart en hel del mods och tid men nu funkar den kalasbra året runt och har inte problem med att folk ska känna mina träffar (inte mer än vanliga fall iaf).
Så om du orkar med att göra allt detta så behöver du inte räkna bort AEP :D
Drakon Yastreb

Return to “Vapen”