Airsoftbörsen: Bump fixad, ny funktion och status

Här diskuterar vi Airsoftbörsen och frågor kring köp och sälj på forumet.
Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Airsoftbörsen: Bump fixad, ny funktion och status

Postby Twist » 12 February 2018, 02:00

Efter den senaste uppdateringen av forumet slutade BUMP i Airsoftbörsen att fungera så man har varit tvungen att bumpa på gammaldags sätt, genom att skriva svar i tråden. Detta är nu åtgärdat och man kan åter bumpa sina annonser en gång per dygn. Skulle något inte fungera som tänkt så skriv om det i den här tråden.

Ni har nu tillgång till "krysset" på era annonstrådar och kan alltså radera dem själva när allt är sålt, köpt eller bytt. Det är en "soft delete" som sker, så tråden finns kvar men är inte synlig. Vi testar detta under en övergångsperiod.

EDIT: Soft delete fungerar bara på inlägg, inte trådar, så i annonstrådar som har bumpats med inlägg måste man först radera alla svar/bumpinlägg för att komma åt översta inlägget och ta bort tråden. Det är så klart frivilligt. Det går bra att göra som vanligt och bara ändra topic till "TA BORT" eller liknande också. Glöm dock inte att det är förbjudet att ta bort innehållet i annonsen. Bara topic får ändras.

Det är cirka 100 ansökningar i kön till Airsoftbörsen just nu. Det kommer att ta ett litet tag att ta sig igenom kön men vi jobbar på det.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

jowe
Moderator
Lag: BUP
Played Since: 2016

Re: Airsoftbörsen: Bump fixad, ny funktion och status

Postby jowe » 12 February 2018, 08:37

Praise the lord! Kärlek till dig Twist <3

PS: Bump verkar bara funka på säljtrådarna men kanske är gång med de andra också :)

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 12 February 2018, 10:58

Tack. <3

Det ska fungera på både säljes, köpes och bytes men det måste ha gått ett dygn sedan senaste bump eller inlägg. Det bygger på rättigheter och de sätter man per subforum, så det kan hända att jag har missat något. Det ligger även en del trådar som har hamnat på fel ställen eftersom det var alldeles för löst sätta rättigheter ett tag och de kommer inte att gå att bumpa förrän de har flyttats till sina rätta ställen. Exakt var ligger tråden du vill bumpa?

KOWALSKI
Lag: Team Bo Hund

Postby KOWALSKI » 12 February 2018, 16:51

Tjena!
Jag provade att ta bort denna tråd, men det ville den inte.

https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... 60&t=46731

Bara så du vet.
Mvh Tobias aka KOWALSKI
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
When Porta is dying in The Legion Of The Damned his last words are something like "Give old Adolf a kick up the arse for me. Servus!"

jowe
Moderator
Lag: BUP
Played Since: 2016

Postby jowe » 12 February 2018, 17:12

Tack. <3

Det ska fungera på både säljes, köpes och bytes men det måste ha gått ett dygn sedan senaste bump eller inlägg. Det bygger på rättigheter och de sätter man per subforum, så det kan hända att jag har missat något. Det ligger även en del trådar som har hamnat på fel ställen eftersom det var alldeles för löst sätta rättigheter ett tag och de kommer inte att gå att bumpa förrän de har flyttats till sina rätta ställen. Exakt var ligger tråden du vill bumpa?

Jag ville bumpa en tråd i spelsektionen ( https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... 38&t=47841 ). Men ja, ingen stress- är sjukt glad över att det tas tag i! :)

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 12 February 2018, 19:27

@KOWALSKI

Ja, där är nåt som inte alls fungerar som det ska. Du kan inte bumpa den heller va? Jag kunde inte bör jag "lånade" dina rättigheter iallafall.

Ska kolla på det.

@jowe

Ah, ja det skulle ju kunna vara praktiskt att kunna bumpa även i andra delar av forumet. Det är nog bara ingen som har tänkt så långt eftersom bump inte har funkat som vi ville i K&S. Jag sätter det på listan över förslag så får vi se vad de andra tycker. Som utgångspunkt är jag själv positiv till det. :)

KOWALSKI

Postby KOWALSKI » 12 February 2018, 19:50

Joho, kunde bumpa med bump-verktyget.
Mvh KOWALSKI
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
When Porta is dying in The Legion Of The Damned his last words are something like "Give old Adolf a kick up the arse for me. Servus!"

KOWALSKI

Postby KOWALSKI » 12 February 2018, 19:53

Nu så, fick gå in och ta bort alla underposter manuellt, då dök det röda krysset upp.
Mvh KOWALSKI

LiquidSnake
Lag: Raptors

Postby LiquidSnake » 13 February 2018, 10:19

Bra jobbat Twist!

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 13 February 2018, 12:30

Nu så, fick gå in och ta bort alla underposter manuellt, då dök det röda krysset upp.
Mvh KOWALSKI

Ah, det stämmer förstås. Du kan bara ta bort inlägg, inte hela trådar, och i de annonser som har skapats under tiden bumpen inte funkade kommer man att behöva göra som du gör, eller skriva "lås" som tidigare. Tack för att du hjälpte mig reda ut det! :D

@LiquidSnake

Tack!!! :D

Return to “Om Airsoftbörsen”