Airsoftbörsen (köp & sälj)

Här diskuterar vi Airsoftbörsen och frågor kring köp och sälj på forumet.
Supernaut
Admin
Lag: GRU 13 SPETSNAZ
Played Since: 2004

Re: Airsoftbörsen (köp & sälj)

Postby Supernaut » 27 July 2012, 10:51

Det kommer fortfarande in ofullständiga ansökningar, även om det minskat radikalt.

Här är de vanligaste felen i era ansökningar:
  • Ni har inte skrivit ert riktiga namn. Istället för tex Johan Johansson står det B_S, JJ, Johan eller något annat.
  • Ni har inte fyllt i er födelsedag. Även med personnummer ifyllt så saknas födelsedatumet som fylls i med hjälp av dropdown-menyer.
Det absolut vanligaste skälet att en ifylld ansökan inte går igenom är att något inte stämmer med telefonnumret. Det kan vara att numret är skrivet på en annan person (förälder eller sambo tex) eller att numret inte finns listat. I det senare fallet så måste vi på något sätt bekräfta numret, detta för att försäkra att det verkligen leder till personen i fråga samt att de inte fyllt i det fel.

Det finns också några få fall där vi misstänker bedrägeri. Tex när en ansökan är för en person som är 50+ som delar adress med någon som är 16-17 år gammal. I de fallen kontaktar vi personen för att bekräfta att de är den de säger att de är och att de inte ska agera bullvan åt den minderåriga.

För att minska mängden missförstånd, arbete för oss och väntan för er så finns nu ett nytt fält i er profil där ni kan skriva en kommentar till oss i Crew om det är något särskilt vi behöver veta om din ansökan. Självklart ser bara vi admins och ni själva fältet och dess innehåll och informationen behandlas som konfidentiell och kommer inte spridas vidare. Här kan ni skriva om numret står på er sambo, om ni har kontantkort och vill bekräfta via sms eller annat som kan vara relevant.

Daumier
Played Since: 2010

Postby Daumier » 29 July 2012, 11:17

Finns det någon admin som kan rensa upp lite gamla trådar i köp & sälj? Har försökt bli av med mina annonser under några dagar nu. 8-)

Supernaut
Admin

Postby Supernaut » 29 July 2012, 18:32

Efter 14 dagars inaktivitet ska så de försvinna av sig själva, men jag kan dra en vända i veckan.

vapenbrodern

Postby vapenbrodern » 8 August 2012, 03:35

Hur är det nu, går det att dra tillbaka sin ansökan för att ansöka om?
(Glömde att fylla i drop-down-menyerna :( )
Och hur funkar det nya systemet? Hur effektivt är det? :)

PFT Hagbard
Admin
Lag: Pentex First Team
Played Since: 2005

Postby PFT Hagbard » 14 August 2012, 22:43

vapenbroder: Det är bara att ändra. Det nya systemet är mycket effektivt, just nu är det tiden som det är ont om.

Till alla övriga: Det är massvis med ansökningar där vi inte kan verifiera telefonnumret. Ni MÅSTE skriva något i kommentarsfältet om det inte går att hitta ert nummer på Eniro, annars kommer er ansökan inte att gå igenom!

tis 14 aug 2012, 22:45:

Nu har jag gått igenom ALLA ansökningar som fanns och släppt in dom som hade fyllt i korrekta uppgifter och hade registrerade telefonnummer.

Ni övriga har antingen inget registrerat telefonnummer på Eniro eller så har ni inte fyllt i ert namn/ort korrekt. Både för och efternamn måste vara med och orten är samma som er postadress!
Admin | Pentex First Team | Affärsredovisningar

Kastman
Återförsäljare
Played Since: 2000

Postby Kastman » 15 August 2012, 12:30

Är det inte krav på att ha bostadsort ifylld på Airsoftbörsen längre??

nox_umbra
Lag: Airsoft Jämtland

Postby nox_umbra » 15 August 2012, 12:51

Nu finns ett dedikerat fält för bostadsort som bara ni själva och admins kan se. Detta gör att ni som vill vara spexiga med er ort eller inte visa var ni bor offentligt kan fortsätta med det. Ni som fyllt i korrekt ort sedan innan måste inte gå in och fylla i fältet men jag vill ändå uppmana alla att göra det. :)
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

XI Engel

Postby XI Engel » 19 August 2012, 23:05

[*]Ni har inte fyllt i er födelsedag. Även med personnummer ifyllt så saknas födelsedatumet som fylls i med hjälp av dropdown-menyer.[/list]

Jag har fyllt i personnr. även i kommentarsfältet, funkar det?
Colt M1911A1, the god-killer.

PFT Hagbard
Admin

Postby PFT Hagbard » 21 August 2012, 22:15

Det hade du inte behövt. Din ansökan är godkänd nu.

KindberG_1992
Lag: drop zone

Postby KindberG_1992 » 30 August 2012, 14:44

har fortfarande inte fått tillgång efter 2 månader :/

J12
Lag: JINX

Sv: Airsoftbörsen (köp & sälj)

Postby J12 » 30 August 2012, 15:21

Vill gärna ha min ansökan behandlad inom en framtid ; )

PFT Hagbard
Admin

Postby PFT Hagbard » 30 August 2012, 19:34

KindberG_1992: Tror att det hade missats att du hade angett extra info i kommentarsrutan när inte ditt telefonnummer var sökbart på Eniro. Åtgärdat nu.

J12: Du hade fyllt i fel ort... men det är åtgärdat nu.

Till övriga: Det trillar fortfarande in ansökningar där telefonnumret inte är sökbart på Eniro, utan att någon information om varför i kommentarsfältet. På vissa saknas det ort, fullt namn eller så är det felaktigt ifyllt. Om ni fyller i alla uppgifter korrekt så går ansökningsprocessen väldigt snabbt, saknas något eller är felaktigt så lämnas ansökan utan åtgärd.

J12
Lag: JINX

Sv: Airsoftbörsen (köp & sälj)

Postby J12 » 30 August 2012, 19:41

Ber om ursäkt för detta. Man vill ju inte klaga när man själv är orsak till "försening"

Tack iallafall : )

PFT Hagbard
Admin

Postby PFT Hagbard » 30 August 2012, 20:12

J12: Just därför är det så viktigt att alla följer instruktionerna när man fyller i uppgifterna, det sparar tid för oss som sitter och går igenom dom, plus att alla som väntar på att bli insläppta blir insläppta snabbare om allting stämmer hos alla. Win-win för alla alltså, och alla blir glada och nöjda. :)

Kraza
Lag: GSG9

Meddelande till moderator/Admin

Postby Kraza » 8 September 2012, 14:25

Hejsan. för drygt 1.5 månader sedan ansökte jag till airsoft börsens användargrupp och vet med mig att allt ska vara korrekt ifyllt, men jag ser att inget har hänt med att få verifieringen igenom., skulle detta kunna ordnas då jag har lite saker jag vill sälja loss?

MVH!
Last edited by Twist on 10 September 2012, 17:45, edited 1 time in total.
Reason: Flyttat till befintlig tråd.

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 10 September 2012, 17:47

Kraza: Jag flyttade ditt inlägg till den befintliga tråden om börsen. Läs ett par sidor bakåt så får du förhoppningsvis en ledtråd om vad som kan ha gått fel med din ansökan.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

PFT Hagbard
Admin

Postby PFT Hagbard » 10 September 2012, 21:18

Kraza: Jag har släppt in dig nu, allting såg rätt ut nu åtminstone.

Widen
Lag: Prestige

Postby Widen » 11 September 2012, 04:52

Tjenna .. Skulle ni kunna aktivera mig för köp&sälj .. har lite "stuff" att sälja . och sugen på att inhandla nytt .. =) Mvh

julianscaeva

Postby julianscaeva » 11 September 2012, 20:44

Skulle det vara möjligt att bli pm'ad om det är något fel med ansökan? I dagsläget vet jag inte om jag missat något eller om ansökan bara gås igenom.

David N
Lag: wmc

Postby David N » 19 September 2012, 15:13

Jag har ansökt om behörighet för flera veckor sedan, och ingenting har hänt än. Skulle uppskatta om någon kunde fixa det åt mig :D

Hasrik
Played Since: 2011

Re: Sv: Airsoftbörsen (köp & sälj)

Postby Hasrik » 19 September 2012, 15:16

+1

PFT Hagbard
Admin

Postby PFT Hagbard » 19 September 2012, 19:13

David N och Hasrik: Era telefonnummer är inte sökbara på Eniro, det står klart och tydligt i tråden om hur man ansöker till K/S att de måste vara det, och om de av någon anledning inte skulle vara det så får man skriva en förklaring till varför (om man vet) i kommentarsrutan.

julianscaeva: Tyvärr har vi svårt för att göra det, det tar helt enkelt för lång tid och de som fyllt i rätt blir då drabbade. Du kan utgå ifrån att om du följt alla instruktioner som finns i tråden om ansökan till K/S och fyllt i allting korrekt så blir du insläppt hyfsat omgående. Om du fortfarande efter en vecka inte har blivit insläppt så är det troligen något du inte fyllt i korrekt eller så är ditt nummer inte sökbart, se ovan.

Supernaut
Admin

Postby Supernaut » 19 September 2012, 20:12

När jag behandlar ansökningar så skickar jag PM om något inte stämmer.

Har just nu gått igenom 100 av de ansökningarna i kön. Av dem var c:a hälften hyfsat kompletta, dvs jag behövde bara korrigera lite felaktiga namn eller fylla i födelsedagen innan jag godkände dem. Resten gick inte att bekräfta. Jag har skickat 50+ pm idag om kompletterande uppgifter, flera till användare jag skickat pm om exakt samma fel innan.

Av någon anledning är våra användare inte listade på öppna källor som tex Eniro. Jag vet inte om det är missriktat säkerhetstänkande eller rädsla för telefonförsäljare, men jag som är på gränsen till paranoid finns listad och jag har aldrig haft problem med telefonförsäljare.

EDIT: OK, ser nu att det här såg jävligt gnälligt ut, men jag får flera pm om dagen om det här och folk är jävligt otrevliga och gnälliga. Det suger rätt mycket energi, särskilt när den lilla tiden jag har att lägga på forumet går åt till att svara på pm istället för att ge folk access till K&S eller vidareutveckla forumet. Jag älskar forumet och våra användare, annars skulle jag inte kasta de pengar och den tid jag gjort på det här forumet. Ibland måste jag få avreagera mig lite bara. ;)

Prospero
Lag: Operations Team : Zero

Postby Prospero » 20 September 2012, 09:35

En tanke IOM många har problem med att skicka dessa ansökningar sär även jag troligtvis kan det vara då så att man kanske på något sätt måste strömlinjeforma eller kanske göra ansöknings formuläret mer idiot säkert.. Stora röda bokstäver, Brand sirener och kanske mindre el chocker vid ifyllda fel eller avsaknad av uppgift...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Kether
Admin
Lag: Dirty South Delta / Pentex
Played Since: 2000

Postby Kether » 20 September 2012, 10:21

Återigen...

OM ni har gjort en ansökan till Airsoftbörsen och inte fått ett svar eller inte blivit insläppta. Då har vi inte behandlat din ansökan ännu. Annars hade ni fått ett svar.

Har ni gjort fel får ni ett pm om att något är fel i er ansökan. Har ni gjort rätt i er ansökan så blir ni insläppta.
Så enkelt är det.

Så.... Skicka inte PM till admins och mods om er ansökan till Airsoftbörsen. Vi kommer inte att behandla er ansökan snabbare och heller inte rätta nått som blivit fel.
Ni får besked i sinom tid om något inte är korrekt.
Är ni osäkra? Gå in och titta på er profil igen. Det är enkelt att editera den. Skriv ett litet meddelande till den admin eller mod som kommer att hantera den i meddelandefältet istället för att skicka ett PM.

Våra PM boxar fylls upp och vi missar lätt allting annat som är viktigt.

Jag vägrar kategoriskt att hantera ett PM i min inbox som handlar om Airsoftbörsen ansökningar och snart kommer jag uppmana resten av mods och admins göra detsamma.

Return to “Om Airsoftbörsen”