DMR ghillie loadout?

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
R33GTRnismo
Lag: FishForce
Played Since: 2011

DMR ghillie loadout?

Postby R33GTRnismo » 25 January 2017, 21:20

Tja! Vill bara höra folkets tankar och åsikter ang en loadout jag funderat på:

Konvertera min Amoeba 016 till en DMR-liknande pjäs. & Sedan använda ghillie suit.

Sugen på att testa ghillie... Hur kommer denna kombination fungera i praktiken tror ni? Under ett spel?..

Detta var bara en spontan idé som slog mig, verkade cool och vill först ta lite åsikter om vad andra har o säga om det.

http://www.imgrum.net/media/13652239705 ... 3017345356
Har tänkt att det ska likna något i stil med detta.

Tacksam för svar.

Marcules
Played Since: 2014

Re: DMR ghillie loadout?

Postby Marcules » 25 January 2017, 22:52

Ghillie kräver i princip att man ligger still hela spelet. Dels för att vandrande buskar lätt sticker ut, och dels för att de blir väldigt varma. Så tycker man att det låter kul att ligga helt still väldigt länge och pricka folk så go for it.

Ett alternativ som är lite mindre kamoflerat men samtidigt lättare och mindre varmt att röra sig i är en lövdräkt.
-:Skogsfrisk:-

R33GTRnismo
Lag: FishForce
Played Since: 2011

Postby R33GTRnismo » 28 January 2017, 17:48

Ghillie kräver i princip att man ligger still hela spelet. Dels för att vandrande buskar lätt sticker ut, och dels för att de blir väldigt varma. Så tycker man att det låter kul att ligga helt still väldigt länge och pricka folk så go for it.

Ett alternativ som är lite mindre kamoflerat men samtidigt lättare och mindre varmt att röra sig i är en lövdräkt.
Tack för svar!

Får se hur jag gör, avvaktar lite för nu. :)
MvH

Maercosh
Lag: Vänner i skogen
Played Since: 2015

Postby Maercosh » 28 January 2017, 22:52

Håller med tidigare, värmen är riktigt besvärlig i en ghilliedräkt. Kamouflage handlar mest om hur man rör sig i skogen och man kan ha lika bra kamouflage med ghillie som vanlig multicam om man är tillräckligt bra på det.
Ghillie ser dock riktigt coolt ut, se till att dämpa vapnet riktigt ordentligt så man inte hör vart skotten kommer ifrån.
Lycka till! :D

livewire
Lag: QoT / Спарта
Played Since: 2014

Postby livewire » 29 January 2017, 11:53

Can honestly say the effectiveness of leafs suits is sometimes ridiculous, theyre light, allow air to blow through and often when your down on the forest floor your extremely hard to see
Attachments
2016-06-06 16.48.51.jpg
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Mr Freeman
Lag: PTH

Postby Mr Freeman » 24 April 2017, 21:27

Jag håller inte alls med. Sorry för necro men det är så många felaktiga kommentarer i denna tråden så jag måste bara kommentera.

Ghillien kräver såklart inte att man är helt stilla för att den ska fungera och vanlig multicamuniform fungerar självklart inte lika bra som en bra ghillie. Ghillien ska vara gjord så att den tar bort dina konturer och därmed gör dig svårare att se. Om man också sätter i riktiga växter så fungerar det löjligt bra. Man kan ju självklart spela aggressivt med ghillien på. Så fort du stannar har du ett övertag. De flesta ghillies som airsoftare använder är för nya (utan slitage) och ofta gjorda i blankt syntetiskt jute vilket gör dem dåliga. Självklart blir det varmare med ghillie än utan men man behöver inte använda en hel ghillie. De som kallas Viper-/ Cobra hood fungerar väldigt bra och blir både smidigare och svalare än en heltäckande variant. Tactical Concealment och Sprinter Custom Ghillie är två företag som tillverkar väldigt bra produkter. SCG Viper Hoods är på bilden du länkade.

Return to “Övrigt snack”