Inomhusbana i Kristianstad

Forum för de som arrangerar spel och andra evenemang.
pixelmonitor

Inomhusbana i Kristianstad

Postby pixelmonitor » 11 September 2018, 13:24

Hej alla goda och glada airsoftare!

Precis som topic säger så är jag intresserad av att starta ett projekt i Kristianstad där Airsoft kommer vara en del av projektet.
Detta kommer, förhoppningsvis, resultera i en inomhus bana på ungefär 2500 kvm där målet också är att kulisserna är dynamiska (flyttbara).
Målet är också att kunna erbjuda olika typer av evenemang för airsoft grupper och även andra grupper som utsätts för olika scenarion tillsammans för att lösa dessa på bästa sätt. Allt från vardagliga dilemman till fulla stridskontakter och bestäms utifrån klientelet som genomför.
Ex axplock av situationer jag spontant tänker mig för mer erfarna grupper är: Bankrån, gisslanfritagning och liknande.
Kulisser som jag ser framför mig är olika typer av miljöer där situationer kan uppstå. Lägenheter, trapphus, korridorer, butiker mfl.
Naturligtvis kommer möjligheten för traditionell Airsoft finnas också!

Tanken är också att få till en eller flera taktiksalar där grupper kan samlas innan och efter genomföranden och diskutera taktik och utveckling.

I förlängningen så ser jag framför mig att polisen, försvarsmakten, räddningstjänsten, Svenska brukshundsklubben mfl. ska kunna nyttja lokalen för utbildning och träning i olika scenarion som dom själv väljer.

Vad tror ni om detta?? Skulle intresset finnas för den här typen av aktiviteter? Kom gärna med förslag, ris och ros!
möjligheterna är oändliga :D

YogHippie
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2002

Re: Inomhusbana i Kristianstad

Postby YogHippie » 13 September 2018, 08:44

Vad är ditt underlag för det hela i de olika aspekterna?

pixelmonitor

Postby pixelmonitor » 13 September 2018, 12:31

Jag tror du får specificera vad du menar med underlag.
Menar du fysiskt underlag som matta, betong, sågspån osv eller menar du underlag som vad som ligger till grund för själva projektet?

YogHippie
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2002

Postby YogHippie » 13 September 2018, 13:20

Förening eller företag?
Marknadsundersökning och upptagningsområde?
Ekonomisk kalkyl?
Kontakt med FM, polis, SBHK, etc med förfrågan?
Tillstånd, avtal klara/förberedda för samarbete med nämnda ovan?

Personlig bakgrund som entreprenör eller företagare?
Egen utbildning och kunskap?
Personalbehov eller konsulter i vissa avseenden?

Ovan är inget du behöver svara på rakt av. Är mer tänkt att vara en hjälplista att fundera runt.

Det du har postat i första posten är en mix av verksamhetsidé, önskan eller förhoppning och fantasi, typ.

Fler platser att spela airsoft på lär alltid vara inom intresseramen rent generellt.
Dock behövs en mer detaljerad plan och/ eller presentation, och då också på fler platser än bara airsoftsverige-forumet, ifall du ska få detta att bära eller flyta. Gissar jag.

Post baserad på den information som presenterats.

Tjo!

pixelmonitor

Postby pixelmonitor » 13 September 2018, 14:28

Tanken är att projektet inledningsvis agerar som en förening som möjligen övergår till företag beroende på utvecklingen.
Det jag baserar inlägget på i nuläget är om intresset för verksamheten finns bland forumets medlemmar. Detta är en del i min ytters påbörjade marknadsundersökning.
Behovet hos myndigheterna tänker jag lämna utanför detta av olika själv :)

Problemet jag ser i en budget kalkyl i dagsläget är egentligen behovet av intäkter för att täcka en ev. lokalhyra och behöver därför hitta/komma på fler användningsområden inom ramen för verksamheten där man täcker in fler verksamheter och evenemang för att gå runt ekonomiskt.
3000 kvm lagerlokal är inte gratis :D

Det jag också letar efter är någon att spåna idéer med och eventuellt någon att driva projektet vidare med.
Jag har min bakgrund inom FM och Polisen. Jag är marknadsförare, fotograf och grafisk designer.

Min plan framöver är att skapa en presentation och en verksamhetsidé för att kunna attrahera såväl myndigheter som sponsorer och övriga målgrupper.
Det jag behöver hitta är en väg in i Airsoft-communityn där jag kan nå ut till spelare.

Tackar ödmjukast för din input och min post var mer för att kolla av intresset i airsoft-världen då jag personligen inte har jättemycket erfarenhet av just Airsoft.

Limestone

Postby Limestone » 27 November 2018, 23:09

Kanske kan börja med att höra med killarna som har laser-dome i Kristianstad.

Går kanske fixa ngt samarbete med dom till en början för att starta upp och kolla av intresset?

Return to “Arrangörer”