Röda Stjärnan

eNuk

Re: Röda Stjärnan

Postby eNuk » 13 May 2015, 21:09

Jo jag får pröva det, kan ju iaf hoppas på att man får lite snabbare svar därifrån än via mail.

Dantheman
Lag: Inget
Played Since: 2012

Postby Dantheman » 14 May 2015, 23:14

Jo jag får pröva det, kan ju iaf hoppas på att man får lite snabbare svar därifrån än via mail.
Vad som antagligen har hänt är att RSM glömt att lägga till ett visst nummer på din beställning.
Hänt mig en gång hos dem. Därför går det ej att spåra. Testa att ringa till fraktbolaget du beställde igenom. Vart de Schenker?
RSM kan ej göra nåt när just det spår nummer som fattas eftersom din beställning inte finns i nån data.
Det kommer returneras till RSM.
Bara att trycka på.Så att du förhoppningsvis får en ny beställning istället.

eNuk

Postby eNuk » 15 May 2015, 00:52

Fick ett nummer att ringa för att komma till webblagret idag, så jag ringde och pratade med en väldigt trevlig kille där.

Äntligen kändes det som att man att nån ville hjälpa en.
Verkar som att schenker är problemet och inte Röda Stjärnan.

Däremot ska det väl sägas att en mail om att det är problem med schenker hade inte skadat.
Men det har lugnat mina nerver lite grann och börjar få tillbaka lite förtroende för dem.

Fick sagt till mig att jag skulle maila dem igen för att kunna lättare informera de personer som skulle jobba i morgon så det är upp till dom att lösa det.

I bästa fall kanske den från Röda Stjärnan hämta ut mitt packet igen från schenker och ta med till spelet jag ska på på lördag.
Dock så är det inget jag förväntar mig, som sagt det är verkligen i bästa fall, nästan dröm scenario.

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 19 May 2015, 17:51

Var inne på RS Fridhemsplan idag och övervägde köp av vapen för recension. Säljaren var trevlig och proffsig varpå vi sinsemellan diskuterade bössans för och nackdelar vilket dessvärre (för dem) innebar att det inte skulle lönat sig att köpa för att recensera (såvida jag inte vill plåga mig själv). Den servicen jag fick var dock berömvärd och är dessutom den jag alltid får hos Röda Stjärnan. Med den turbulens som varit i tråden ett tag så tänkte jag att jag borde nämna den saken.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

R-Bear
Played Since: 2010

Postby R-Bear » 21 May 2015, 19:52

eNuk: Ibland hamnar tyvärr mejl bland skräppost, av någon efterbliven anledning. Det var sällsynt när jag jobbade där, men det hände. Varför vissa avsändare hamnade där är högst oklart, då det var helt vanliga mejladresser, men det kan ju vara en anledning till att ditt mejl inte blivit besvarat?
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

sindeliax
Lag: SKD (Sala Kommun DeathSquad)
Played Since: 2013

Postby sindeliax » 22 May 2015, 14:16

har alltid rekomenderat RSM till mina polare.. men sista tiden har frakten varit förbaskat slö.. polaren beställde lite delar till sin m4 och det tog 5 dagar.. jag beställde 2 flaskor gas i onsdags morse och dagen efter fick jag bekräftelse på mail men än har inget dykt upp och på trackingnummret säger den att dom har frakt bokad men inväntar varor.. förr fick man sakerna dagen efter och i extremfall vänta 2 dagar.. nått har helt enkelt förändrats..
Viva la guerre, Viva la mort
Viva la grande revolte

Raies
Played Since: 2008

Postby Raies » 22 May 2015, 15:03

Hej allesammans.

Vi har nu hittat problemet med försenade packet, de går ej att spåra m.m och det hela är kopplat till Schenker och inte oss tyvärr.
Varför jag säger tyvärr är för att om felet låg hos oss så skulle vi kunna åtgärda det omgående men som strulet ligger hos Schenker så
är det avsevärt svårare att få rätsida på.

Mycket små strul, sent mail svar m.m är kopplat till vår webb flytt som var massiv och det tar tid att komma i fatt.
Ny personal styrka m.m så jag hoppas ni kan ha lite översände med detta som goda kunder ni är.

Vi jobbar på en lösning med detta och jag har bett ansvarig för webb att informera kunder med att väljer man Schenker så finns risk med försenat packet och
icke spårbart först när det finns på upphämtning stället.
Tillsvidare så rekommenderar jag er att välja Posten som leverans sätt om ni har bråttom men er order.

@eNuk vi träffade ju på spelet förra helgen och som jag förklarade för dig där så är det som jag skriver ovan.
Tyvärr så hade vi ju inte dina saker du ville ha i lager i Malmö för då hade jag ju löst det.

Sist men inte minst vi jobbar efter 100% kundnöjdhet och ibland misslyckas man såklart men tro inte att det ligger i vårt intresse att ni inte skall få era varor i tid eller ej svara på era mail.

Jag får önska er allesammans en riktigt härlig helg och hopp om en massa trevliga spel i sommar.

Mvh
Marcus Andreasson
Sverige Chef RSM butikerna.
Last edited by Raies on 22 May 2015, 21:19, edited 1 time in total.
Butikschef Röda Stjärnan
www.Rodastjarnan.com
Följ oss på Facebook & Instagram:
http://www.facebook.com/rodastjarnan
http://instagram.com/rodastjarnan

TEMPUS FUGIT drivs av Sekube, väst Sveriges fetaste CQB-bana.

eNuk

Postby eNuk » 22 May 2015, 20:47

Ja mitt problem fixades till slut och jag ber om ursäkt för att jag gick hårt åt er.
Nu när jag vet att det inte var erat fel så sitter jag redan och plannerar nästa beställning från RSM. :)

Fick det jag gjorde en ombeställning på i måndags och är väldigt nöjd med hur det funkade bara man valde posten som leverans :D

@Raies: Jag måste tacka för hjälpen jag fick av er när jag väl kom fram på rätt ställe, kundservicen där var perfekt.
Kommer garanterat rekommendera vänner att handla från er (samt tipsa dom om att ta posten som leverans) :D
Hoppas vi ses på nått spel mer i sommar.

@RapingBear: Ja precis, det kan ha varit att det hamnat i nått konstigt spam filter eller så.

deadrabbit
Lag: Romeo India
Played Since: 2009

Postby deadrabbit » 26 May 2015, 10:47

Beställde 2st patches de kom fram direkt och följdes av bra uppföljning på e-post.
5av5
Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 26 May 2015, 11:07

Beställde hjälm och dok, inga konstigheter som vanligt, framme två dagar efter beställning.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Cire

Postby Cire » 31 May 2015, 22:14

Har ni något datum på ett ungefär när green devil kommer finnas tillgängliga?

Wendigo
Lag: Trolltyg
Played Since: 2014

Postby Wendigo » 3 June 2015, 10:49

Jag är ytterligare en av de kunder som drabbats av Schenker-gate och har fått suverän uppföljning av Röda Stjärnan. Visst blir man oerhört frustrerad och sur då trackingnumret inte fungerar, varorna inte kommer och helgens spel närmar sig allt mer men.. ta kontakt med dom, skriv mail eller i värsta fall ring till en av butikerna: de kommer att göra allt för att ditt problem ska lösas så snabbt och smidigt som möjligt. Inte alla återförsäljare som gör det, tyvärr.

KronaN
Played Since: 2005

Postby KronaN » 3 June 2015, 11:31

Beställde airsoftrelaterade underhållsgrejer och handskar från RS. Kanonsnabb leverans och bra respons, vilket är det allra viktigaste för mig när jag handlar online.

Betyg: 5 Green Devil-kulor av 5 möjliga (när kommer de egentligen in i sortimentet igen, undrar man?)

antongunnarsson
Played Since: 2015

Postby antongunnarsson » 4 June 2015, 06:23

Va inne i butiken i stockholm i lördags, inga konstigheter, bra bemötande och bra service, svar på alla frågor!

Elestro

Postby Elestro » 17 June 2015, 15:46

Har hunnit med 4st besök hos Röda stjärnan i Fridhemsplan. Köpte en KWA Glock 18c GBB till ett mycket bra pris.
Som den totala NOOB man är när det gäller Air-soft gjorde jag fel när jag fyllde på gas och trodde då pistolen var trasig när gasen tog slut efter 6 skott.

Killen i kassan under första återbesöket hos RS fyllde på gas exakt lika som mig :lol: vilket resulterade i att han också trodde den var trasig. Pistolen skickades till "mecken" som smorde den och så fick jag hämta den. Givetvis kostnadsfritt p.g.a garantin.

Åkte hem och upprepade så klart misstaget.
Något sur åkte jag återigen tillbaka till RS med den.
Denna gången möttes jag av en riktigt skön och kunnig lirare i kassan som på ett trevligt och pedagogiskt sätt lärde mig hur man fyller på gas och andra matnyttiga tips ang. GBB-vapen.

Har nu varit in och handlat hölster och skyddsglasögon också. Bra service!

Finns naturligtvis lite rum för förbättring här och där men RS får idag 4,5/5 av mig :)
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Callahan
Lag: 1man-squad
Played Since: 2000

Postby Callahan » 23 June 2015, 03:35

Vad var misstagen då? Nyfiken!
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Storken
Admin
Lag: 404 Airsoft

Postby Storken » 24 June 2015, 17:18

Har lite blandade känslor när det gäller Röda Stjärnan, webbutiken har jag aldrig haft strul med och god kontakt. :)

När det kommer till RSM är det lite av en annan femma... Överskottet i butiken är fint och det finns ofta de småsaker jag söker inne. :) Däremot har varken jag själv eller någon av mina vänner som köpt ett vapen i butiken kommit hem med något som fungerat som det ska (blir totalt 8-12 vapen nu). Visst har det oftast gått att lämna in vapnen och få problemen fixade men det innebär alltid en massa extraarbete.

En annan sak som måste förbättras i butiken det är kassan. Nästan var gång jag varit i butiken har jag fått vänta för den enda på plats står och pratar i telefon en halv evighet... eller med någon kompis. :(

Dessutom är det inte kul att var gång jag är i butiken behöva lyssna på hur "dåliga" och vilka "lurendrejare" alla ANDRA svenska återförsäljare är. :evil:

Övertala mig om att ni är bättre, inte att alla andra är sämre!

Skulle jag rekommendera Röda Stjärnan? Webbutiken är ok men inte Malmöbutiken.

Raies
Played Since: 2008

Postby Raies » 27 June 2015, 19:47

@Elestro
Först får jag tacka för ditt fina omdöme.
Bra med feedback på att det finns saker att förbättra, för hur skall man annars kunna bli bättre? :)
Det var mig du träffade och jag uppfattade aldrig dig som sur eller otrevlig utan en trevligt möte.
Kanon att allt löste sig.

@Callahan
Han hade flaskan så pipen var uppåt, lätt misstag om man är nybörjare, hur skall man veta det liksom.
Dock är det ett sätta att fylla mag för underhåll då man ej spelar.

@Storken
Härligt att höra att du har varit nöjd med vår webbshop och att allt har funkat som det skall.
Dock mindre kul när man ej blir nöjd med sina produkter eller bemötande i butik.
Men jag är lite nyfiken på ett par saker så jag vet vad vi skall göra för att förbättra oss.

Däremot har varken jag själv eller någon av mina vänner som köpt ett vapen i butiken kommit hem med något som fungerat som det ska (blir totalt 8-12 vapen nu). Visst har det oftast gått att lämna in vapnen och få problemen fixade men det innebär alltid en massa extraarbete.
Det låter inte alls bra och tyvärr inget jag känner till. Visst att man kan ha otur med ett köp och det löser vi ju alltid men alla vapen vi säljer har vi funktions testa men det betyder inte att det ej kan vara fel ändå tyvärr.
För att slippa extremt långa inlägg så får du gärna PMa mig service ärenden så skall jag kolla över detta för 8-12 vapen låter extremt mycket.
Har ni ett lag så skriv gärna med detta också.

En annan sak som måste förbättras i butiken det är kassan. Nästan var gång jag varit i butiken har jag fått vänta för den enda på plats står och pratar i telefon en halv evighet... eller med någon kompis. :(
Detta är ju extremt dåligt skulle jag vilja säga då, hur länge sen var detta?
Visst en kollega kan vara på lunch, toa eller annat ärende men en halv evighet är inte bra.
Tyvärr så kan telefon binda tid när kunder behöver hjälp och det kan vi inte riktigt rå över tyvärr men för en tid tillbaks så är dom
alltid minst 2 i butiken förutom på vissa helger.
Som jag förstår att det är ett upprepat beteende så får du även i PM skriva med vilken anställd det gäller så får jag ta tag i detta.
Onödigt att hänga ut någon i forumet.

Dessutom är det inte kul att var gång jag är i butiken behöva lyssna på hur "dåliga" och vilka "lurendrejare" alla ANDRA svenska återförsäljare är
Övertala mig om att ni är bättre, inte att alla andra är sämre!

Det var även detta tråkigt att höra och inget jag känner till att personalen gör eller hört från annat håll.
Återkom gärna med mer detaljer via PM så skall jag ta tag i detta, det lovar jag.

Tråkigt att vi inte är en butik du skulle rekommendera då vi normalt sett får extremt goda resuméer av kunder men tyvärr lyckas man inte alltid.
Hoppas jag kan lösa de brister du påpekar så att ditt eventuella nästa besök blir behagligt.

Önskar samtliga
Trevlig helg
Butikschef Röda Stjärnan
www.Rodastjarnan.com
Följ oss på Facebook & Instagram:
http://www.facebook.com/rodastjarnan
http://instagram.com/rodastjarnan

TEMPUS FUGIT drivs av Sekube, väst Sveriges fetaste CQB-bana.

Wrim
Lag: Funderar
Played Since: 2014

Postby Wrim » 27 June 2015, 21:16

Jag var intresserad av en ryggsäck http://www.rodastjarnan.com/vaskor-och- ... -m90-29294 som bara fanns i butiken i Slutarp men Urban på Webbavdelningen var snäll och internflyttade den till webshoppen.

Tummen upp!

BISKEN

Postby BISKEN » 30 July 2015, 07:54

Var inne på butiken i Göteborg och köpte min första bössa, trevligt bemötande och väldigt hjälpsamma.

Gick utmärkt, när jag väl kommit hem så funkar inte vapnet, åker in dagen efter där dom erbjuder sig att laga geväret men jag sa det att jag inte vill behöva laga ett helt nytt så bytte till mig ett annat vapen som var dyrare och fick betala mellanskillnaden, inga problem alls skitbra service!

5/5 kulor :mrgreen:

Elestro

Postby Elestro » 7 August 2015, 17:56

Vad var misstagen då? Nyfiken!
Jag höll gasflaskan åt fel håll när jag fyllde på magasinet ^^
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

1mpulseS0D
Played Since: 2013

Postby 1mpulseS0D » 14 September 2015, 22:04

Beställde lite gas, en hjälm och en mosfet, inga problem med beställningen. Frakten gick som smort och hämtade paketet ett par dagar senare.

5/5!

Reaper666

Postby Reaper666 » 13 October 2015, 08:19

Gick problem med nya kuggar jag hade köpt då en av dem delade sig när jag skulle provskjuta. Ringde till butiken i Malmö och körde in för att visa dem kuggen. Fick nya kuggar istället för de som jag köpt utan något klydd

10/10
Man dräper det man jagar

YogHippie
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2002

Postby YogHippie » 13 October 2015, 10:02

Köpte en påse kulor av den där nya sorten, Point Blank.
Har kört en hundra kulor genom diverse olika bössor och modeller, även precpipor, ptw-bössor med mera.
Inga som helst kärvningar eller problem över huvud taget.

Bra rekommendation från säljaren i butiken! Glatt överraskad!

Detta öppnar då upp mer och mer för att vi kanske kan övertyga markägare om att vi kan få spela med vita kulor när de nu är så pass
miljövänliga som dessa uppger sig vara.

5 av 5!

The_Hitchhiker
Lag: [TeamAirsoft]

Postby The_Hitchhiker » 28 October 2015, 18:59

Beställde en försändelse i slutet på förra vecka skickades på torsdag, men då valde jag också Schenker som fraktsätt så då tar det ca 2-4 dagar att få hem paketet, särskilt om man som jag bor i en liten bit upp i landet. Efter helgens spel så blev det en till beställning i måndag, då jag hade valt att ladda ur ett av mina LiPo batterier helt. (valde posten som speditör denna gång, skickades igår tisdag)
Hur som haver så fick jag meddelande om att om att den första beställningen fanns att hämta på mitt utlämningsställe, gjorde detta, kommer hem kollar brevlådan och där ligger den andra försändelsen och myser! :)

Sjukt snabbt och smidigt! 5/5!

Blev bla:

ASG CZ P-09 GBB FDE
Gas
6000 bulor
Kill Rag
Flerbruksficka
Hölster
LiPo Batterier
LiPo Varnare!
mm..
PERGITE