Gunfire.pl

etyx

Re: Gunfire.pl

Postby etyx » 17 August 2013, 19:12

Köpte lite saker, bla väst och dylikt.. lätt betalning / snabb info om hur ordern ligger till. Leveransen gick felfritt och fort. Lär bli fler gånger därifrån:)

Mvh

Cire

Postby Cire » 23 August 2013, 23:51

Ni som fick era saker på 4-5 dagar, stod de att den förväntade tiden var mer? Står 9 för mig, hade helst velat haft sakerna innan nästa helg..

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 24 August 2013, 12:20

Beställde du i fredags så lär du få dem på måndag nästa vecka tyvärr... så har det varit för mig alla gånger jag beställt. Beställer du på torsdag så får du dem på fredag veckan därpå. Bor man i Malmö och inte i sthlm som jag så kanske man får grejjerna lite snabbare. Det är min erfarenhet iaf.

Cire

Postby Cire » 26 August 2013, 15:46

Hmm ok. Ser iaf att de skall ha skickat varan idag.

twoface
Lag: Airsoft Wolf Division
Played Since: 2006

Postby twoface » 29 August 2013, 09:25

Mitt paket tog ca 6 dagar men visade sig vara någon polsk högtid då de var lediga som gjorde att det drog ut en dag extra. Kom iaf fram precis på den beräknade leveransdagen så inget att klaga på.

Från att de skickade varan tog det ca 2-3 dagar med transport, följde den nitiskt med kollinumret på gls-groups hemsida :-)

BESNAX
Played Since: 2013

Postby BESNAX » 30 September 2013, 22:46

Beställde nyligen från gunfire.pl. CYMA Ak74, väst, hjälm, goggles och lite annat. Fraktades snabbt och är nöjd med köpet.

*Edit* Gillar även att det är fri frakt över ~600kr

iNoX
Played Since: 2013

Postby iNoX » 6 November 2013, 12:30

Köpte nyligen 2 stycken M4or av deras egna märke GFC.

Båda skjuter klockrent, massa uppgraderingar för riktigt bra pengar, snabb leverans (Beställde Lördag, fick paketet på Torsdag), DÅLIG SUPPORT!!! svarar en gång max sen skiter de i dig.
Båda bössorna hade ganska mycket glapp i över/under -del samt glapp i risen, fixat med extra O-ring på risen och eltejp mellan upper/lower reciver men endå, nya produkter ska väl inte levereras med glapp?

Frakt: 5/5 snabba som tusan! 4 dagar från polen!
Support: 2/5 ett svar iaf, sedan blev det tyst.
Priser: 4/5 bra priser, dock läskigt att inte veta vad man får, är det problem så var glad att det var billigt för det verkar svårt att få löst.
Kvalité GFC: 3/5, glappen gick ju att lösa själv, massa massa massa bra uppgraderingar för lite pengar du får lite mer än vad du betalar för :)
Kontakt: Innan köp: 3/5 svar oftast inom 1-2 dagar.

Totalt: 4/5 rätt nöjd endå :)

fireminded1
Lag: LAB
Played Since: 2012

Postby fireminded1 » 14 December 2013, 01:06

Hej,

Ni som har beställt aeg:er från Gunfire, eftersom det från GLS går över till Schenker...
Har det gått bra med Schenker som fraktbolag då?

Blir lite förvirrad när man läser att vissa får sina gevär medan man läser samtidigt att Schenker inte behandlar vapen..
Vill inte riskera att få en aeg tillbaka skickad
-- LAB --
Like A Boss

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 14 December 2013, 01:30

Beställde en Umarex G36KV för ett par veckor sedan, var inga problem alls, tog 4-5 dagar innan jag fick hem avin som meddelade att jag hade ett paket att hämta ut på mitt närmsta utlämningsställe.

Schenker verkar inte ha några problem med att leverera airsoftvapen.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

TigerZero
Lag: MHFT & SFA
Played Since: 2011

Postby TigerZero » 13 January 2014, 18:49

Beställde en ZB26´a i slutet av november hade bössan hemma den 6e december dock med en totalt förstörd trä kolv i flera delar, la in en RMA men missuppfattade att jag skulle skicka in den direkt efter då jag väntade på ett svar på frågan i mitt RMA om dom kunde skicka ny stock eller om jag skulle skicka tillbaka hela bössan för reperation då jag köpte den sista dom hade.
Frakten tillbaka skulle gå på närmare 800kr då bössan väger en del.
Har inte lyckats hitta någon ny stock till denna varken replica, RS eller airsoftstock trots flertalet timmar på nätet i flertalet forum och specialbutiker därav jag gärna vill få den reparerad då den är helt omöjligt att lira med nu.

La in en ny RMA efter lite e-mail konversation med gunfire, dom lovade att skicka ett ombud och hämta bössan gratis i början av januari, har dock fortfarande inte sätt av något ombud eller hört något mera direkt från gunfire.
Tiden för att skicka tillbaka bössan (RMA tiden) har åter igen gått ut, och det är det enda svaret jag fått är ett autosvar (dock är alla mailen man får som har med returer/RMA som man fyller i på deras sida på polska och går inte ändra till engelska, får köra med bing eller google translate vilket leder till svårlästa mail och missuppfattade instruktioner, alla vet ju hur bra dom programen översätter.)

Står också att dom inte kontrollerar RMA anmälningarna själva utan det är ett helt automatiskt system så om man önskar kontakta dom gör det inte via RMA/retur blanketten som man tror ska använda vid fel på vara.
Läs väldigt noga deras regler för RMA/returer om något måste skickas tillbaka eller bytas, man ska i stort sätt skriva RMA numret på lådan, skicka tillbaka den till polen inom 14 dagar och hoppas på det bästa.

Jätte bra sida så länge inget strular med grejerna man beställt.

Priser 4/5

Frakt 5/5 Postas och skickas snabbt, oftast hemma inom 1 vecka.

Utbud och e-butik 4/5

Kontakt 2/5 räkna med 1-2 veckor per svar via e-mail om det inte gäller frågor om nybeställningar men dom brukar iaf svara till slut för det mesta.

RMA/retursystem 1/5
SPRAY AND PRAY!

Dempa

Postby Dempa » 22 January 2014, 14:08

Håller med att mail kontakt är sämst. Har också beställt några grejer och det har blivit strul med min order. Orkade inte vänta på deras mail som tog flera dag att svara, så ringe jag dem direkt. Då löste dem allt på en gång.
Så har ni några problem med gunfire ring istället!!

alexhjelm
Lag: Legacy
Played Since: 2014

Postby alexhjelm » 17 February 2014, 21:18

KÖP INTE HÄR

Måste ha Europas sämsta service, jag betalade för 7 dagar sedan nu med Paypal, paypal tog pengar och satte in till dom, det står på min order "Payment accepted" på PayPal fliken men högst upp står det "Waiting for Payment" och har gjort i 7 dagar.

Jag beställde en ny mobil från Italien förra söndagen och kom förra tisdagen med bud, där snackar vi SERVICE.

Så jag varnar alla, vill ni vänta flera veckor för att spara 50kr istället för att handla av taiwangun som skickar dagen efter så är det väl okej antar jag men annars bör ni hålla er borta från denna oseriösa shop!
Styrelsemedlem i Sveriges största spelförening sedan 2006. - - - - Örebro Airsoft https://www.facebook.com/groups/681306528608504/

Namboy
Lag: AA

Postby Namboy » 17 February 2014, 21:33

Något måste ha gått väldigt fel då jag aldrig haft några problem med Gunfire. Har du pratat med personalen där, via mail eller telefon?
"We're surrounded. That simplifies things."

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 17 February 2014, 22:27

+14 beställningar totalt på 16 månader för ca 20000.
+Dem har aldrig strulat,
+Dem har alltid skickat varorna dagen efter jag betalat (helg ej inräknat), har använt paypal 13 gånger och mastercard 1 gång.
+Har aldrig gått mer än 6 arbetsdagar innan jag fått varorna, GLS från polen via tyskland, Schenker från malmö till stockholm.
+Dem svarar alltid på mail när jag har frågor.
+Har ett helt ok belöningssystem, har fått hem ett antal greengasflaskor gratis + lite annat.
+Anger alltid airsoftnu som rabattkod och får 7% i rabatt
+Gratis frakt om man handlar för över 70 euro
+Tull och momsfritt
+Tycker att dem är ett av dem bästa butikerna i Europa.

10+ av 10 möjliga

Som Namboy skriver så måste något gått väldigt fel med din beställning. Dem är då absolut ingen oseriös shop och för mig har det tagit lika lång tid att få grejjer från gunfire som det har tagit att få hem grejjer från taiwangun. Då föredrar jag att få hem ett avi från schenker istället för att va tvungen att sitta hemma på arbetstid å vänta på att ups ska knacka på dörren i 5 sek innan dem drar iväg.

alexhjelm

Postby alexhjelm » 17 February 2014, 23:51

Något måste ha gått väldigt fel då jag aldrig haft några problem med Gunfire. Har du pratat med personalen där, via mail eller telefon?
Skickat ca 5 mails till dom men inget svar.
Ska testa ringa dom imorgon men tycker inte man ska behöva tjata om att få sina saker när man betalt.

Schenker är ett plus för mig med, då slipper jag vänta på DHL...

vilken adress mailar ni till? sales@gunefire.com som står i headern har jag mailat.
Styrelsemedlem i Sveriges största spelförening sedan 2006. - - - - Örebro Airsoft https://www.facebook.com/groups/681306528608504/

twoface
Lag: Airsoft Wolf Division
Played Since: 2006

Postby twoface » 18 February 2014, 01:10

Om du skrev adressen som du skrev den här förstår jag att det blivit dåligt med svar då det står sales@gun-fire.com med bindestreck utan "e". Kanske bara är ett type-o här av dig dock.

alexhjelm

Postby alexhjelm » 18 February 2014, 11:41

Typo här bara :=)
Dom bokade min "frakt" idag så jag antar att den lämnar deras butik idag, 7 dagar efter jag betalt dom pengar och kommer om 5-7 dagar, tycker inte 14dagar är okej, då kan man lika gärna köpa från ehobby för lägre pris och samma leveranstid.

ZLicEE

Postby ZLicEE » 25 February 2014, 22:13

Gunfire har nu 16% rabatt på din order, suveränt! Blir nog till att lägga en beställning.

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 25 February 2014, 23:04

Kommer själv beställa från dem med det erbjudandet, men när jag lägger till det så syns inte den avdragna rabatten utan samma summa som utan rabatt fortsätter visas. Sköts det manuellt eller hur fungerar det?
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

ZLicEE

Postby ZLicEE » 26 February 2014, 12:07

Kommer själv beställa från dem med det erbjudandet, men när jag lägger till det så syns inte den avdragna rabatten utan samma summa som utan rabatt fortsätter visas. Sköts det manuellt eller hur fungerar det?
Du skriver in "WINNER2014" som erbjudandekod! Det gör du alltså manuellt, det sköts inte av sig själv! Så fattade jag det enligt förstasidan. :D

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 26 February 2014, 12:19

Har även jag skrivit det men inget händer... Skriver jag airsoftnu så funkar 7% rabatten men winner2014 funkar ej. Jag vet att det inte gäller produkter med "promotion" symbolen. Kanske lika bra så att man inte impulsköper grejer som vanligt:p

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 26 February 2014, 12:25

Jo och det var det som förvånade mig - för rabatten dras av automatiskt med andra varor!
Varan jag försöker köpa är dock inte på promotion vad jag kan se...
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Cire

Postby Cire » 10 March 2014, 00:52

Fan vad dem har dåligt med saker i lager nu känns de som? Tänker främst på olika tillbehör.

Sedan lite tråkigt att dem inte har 0.28 i promotion items, utan högsta är 0.25.... :(

Zio
Lag: T.O.R.
Played Since: 2010

Postby Zio » 12 March 2014, 14:18

Jahap tänkte det var dags att lägga upp min historia med Gunfire.

Den 07/02-2014 lade jag en beställning hos dessa efter läst mycket gott om dem.

Allt var frid o fröjd fick ett tracking nummer och meddelande att den hade skickats.
Jag väntade tålmodigt och väntade och väntade.....

Den 21/02-2014 tyckte jag att det hade tagit lite väl lång tid då beräknad leverans var den 15/10-2014 och det stod att den var "in transit" från tyskland men senaste uppdatering var den 11/02-2014 så jag skrev ett meddelande till transportören och frågade hur det gick med min leverans.

Jag fick inget svar av GLS och har fortfarande inte fått något svar den nu 12/03-2014.

Jag skickade ännu ett mail till GLS den 24/02-2014 men inget svar så den 25/02-2014 skickade jag ett mail till gunfire som och bad dem kontakta GLS åt mig eftersom GLS struntade fullkomligt i mig.

Den 26/02-2014 får jag svar från Gunfire där de skriver att jag ska kolla trackingen på GLS och de undrar om jag inte fått någon annan information från GLS vilket jag inte hade. Så jag svarade direkt att så var fallet att GLS verkade inte bry sig om att svara mig.

Den 28/02-2014 får jag svar från gunfire där de skriver att mitt paket har blivit "suspended" och personen på gunfire bad mig påminna honom om mitt fall på följande måndag så han skulle kolla upp varför och hur de skulle lösa detta.

Måndagen den 03/03-2014 skriver jag då tillbaka för att påminna honom och får inget svar.
Skriver åter igen den 04/03-2014 och frågar om min order. Och får svaret "As I see it`s sent already." från en annan person på Gunfire.

Jag tycker detta svaret var för dåligt så jag skriver direkt tillbaka och frågar om jag då får ett nytt tracking nummer och varför mitt paket blev "Suspended" från början.

Den 06/03-2014 får jag svar tillbaka från samma person att denne bad om ursäkt för det förra svaret då hen inte hade sett hela konversationen som jag inkluderade, fine fine tänkte jag då denne skrev att orginal personen jag hade kontakt med skulle kolla upp vad som hänt med min order och kontakta mig ASAP. Lite konstigt tyckte jag då orginalpersonen skulle kollat detta för en vecka sedan.

Den 10/03-2014 fortfarande inget svar från gunfire om varför eller någon slags information om vad de kommer göra åt detta.

Idag den 12/03-2014 skriver jag mitt sista mail till gunfire där jag förklarar att om jag inte får ett tillräckligt bra svar innan fredag så kommer jag kräva mina pengar tillbaka och handla hos någon annan affär.

Så vi får se vad som händer men hittills är min upplevelse med gunfire väldigt dålig.
Tier One Raiders
Camo: M90 - Woodland - Multicam - Own made Ghillie Suit - C.I.A.
Arms: DTW - CM16 - G17 - Bar-10 - MP5k - M249
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 15#p184715

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 12 March 2014, 15:37

Låter som att problemet ligger med GLS och inte gunfire... Vad beställde du? Vilken GLS kontaktade du? Den tyska? I Sverige är den schenker som tar över leveransen och eftersom att paketet hamnar i Sverige direkt efter Tyskland så kan det va så illa att den har hamnat hos tullen i Malmö. Testa med att ringa schenker. Kan tycka att gunfire har varit lite sega på att försöka hjälpa dig men att det inte är deras fel att paketet har fastnat. Vad jag vet så är schenker lite griniga när det gäller vapen...

Return to “Omdömen om Återförsäljare”