Gunfire.pl

Cire

Re: Gunfire.pl

Postby Cire » 12 March 2014, 15:59

Gjorde min andra beställning nu i söndags. Allt verkade gått igenom, stod fortfarande waiting payment fast mitt mastercard stod där under. Ringde dem idag (onsdag) och de undersökte saken och hittade ingen betalning så jag gjorde om och de fungerade nu. Alltså inte gunfire fel utan dotpay som inte verkar ha registrerat/tagit emot min betalning även fast de stod så.. (fanns inga pengar reserverade på kontot heller).

Så jag betalade igen och fick bekräftningsmail och ringde dem igen. Tjejen i supporten hade sådär engelska men vi lyckades förstå varandra och hon skyndade på processen rejält.. Hon skulle även försöka se om de kunde skicka iväg den redan idag (kl 15 svensk tid, alltså ganska sent). Fått upp en trackingnr på hemsidan nu iaf så får hoppas de hinner hämta upp den.

Har mailat dem förut och kan hålla med om de tar ganska lång tid att få mailsvar, men var positivt överraskad hur bra deras support var i telefon. De ringde till och med upp mig efter hon undersökt varför den första betalningen inte gick fram.

Så tips är att ringa dem. Ha order nr redo.

Zio
Lag: T.O.R.
Played Since: 2010

Postby Zio » 12 March 2014, 21:06

Dj komodo.

Helt klart ligger felet hos GLS som inte svarar alls.
Jag ringde Schenker vid flera tillfällen för att se om det bara inte uppdaterats på GLS hemsida men de har aldrig fått något paket.
Och åter igen enligt gunfire har mitt paket blivit "Suspended" och ingen mer info har jag fått.

Jag har inte beställt något vapen endast smådelar.

Jo det är just därför jag är en aningen trött på dem nu att de inte svarar mig med den information som de till och med säger att de ska återkomma med.
Tier One Raiders
Camo: M90 - Woodland - Multicam - Own made Ghillie Suit - C.I.A.
Arms: DTW - CM16 - G17 - Bar-10 - MP5k - M249
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 15#p184715

lintott
Played Since: 2014

Postby lintott » 19 March 2014, 21:01

Jag fick precis en låda med gasflaskor och BB's från Gunfire.pl. Mycket snabbt skickat. Tog 3 eller 4 dagar innan jag kunde hämta paketet i den lokala affären. Rekommenderas!

Zio
Lag: T.O.R.
Played Since: 2010

Postby Zio » 21 March 2014, 17:26

Uppdatering.

Det är idag 43 dagar sedan min beställning och paketet finns på mitt service ställe. De skickade paketet i måndags så snabb leverans när det fungerar.
Fick svar någon dag tillbaka att GLS hade tappat bort mitt paket och därför inte svarade mig....urdålig ursäkt.

Jag hävde köpet från gunfire i Fredags förra veckan pga 39 dagars försening.
Och ja jag vet att felet inte var hos gunfire men det är ändå dem som är ansvariga tills paketet anländ till mig som kund.

Jag startade ett paypal dispute där jag skrev att jag ville ha tillbaka mina pengar och häva köpet pga den långa leveranstiden, fick svar nästan direkt "Not our fault". Som jag svarade rakt av deras egna regler för leverans och eu´s lagstadga om 30 dagar sen kan man häva köpet.

Måndagen kl 12:00 slår jag över fallet till ett claim eftersom de inte svarar mig.

Måndag kl 16:32 får jag ett mail att nu har de skickat mitt paket. Jag svarar direkt och frågar varför då jag redan har hävt köpet och de har svarat på hävnings meddelandet så jag vet att de har läst detta.

Torsdag eftermiddag får jag svar att de inte visste att jag har hävt köpet. Så uppenbarligen pratar de inte med varandra i butiken. Men att jag inte behöver plocka ut paketet så skickas det tillbaka. Jag svarar att jag skall göra så.

Fredag ( Idag ) får jag ett nytt mail från en annan anställd på gunfire som skriver att jag ska hämta ut paketet och sen kontakta dem.

Väldigt förvirrande, jag tar kontakt med schenker som säger att om jag inte plockar ut paketet så skickas det automatiskt tillbaka till avsändare och jag som kund skall inte behöva betala något.

Det skrev jag tillbaka till gunfire nu bara 30 min sedan. Men som det varit hittills så får jag nog inte svar förrän torsdag nästa vecka.

Så för att summera alltihopa:

Gunfire har varit trevlig emot mig hela tiden, artiga och verkar som att de försökt hjälpa mig även om svaren varit långsamma. Dock är det tydlig brist på kommunikation inom bolaget.

GLS har inte svarat alls.

Transporten när den fungerar tog 4 dagar.

Att häva sitt köp om man nu blir tvungen till det kommer att ta runt en månad om inte mer (jag väntar fortfarande)

Rekommenderar jag gunfire?
Visst gör jag det!
Bra priser, snabb leverans när det funkar. Jag verkar bara haft otur.
Tier One Raiders
Camo: M90 - Woodland - Multicam - Own made Ghillie Suit - C.I.A.
Arms: DTW - CM16 - G17 - Bar-10 - MP5k - M249
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 15#p184715

RescueTeam
Lag: Delta PMC

Postby RescueTeam » 9 April 2014, 15:28

Hrmm..

Man blir lite konfundersam när man läser alla inläggen.
Jag beställde den 26/3 2 st. ASCU gen 3+ från dem.
Idag kom de på posten... eller så trodde jag. när jag öppnade paketet så fanns bara 1 av dem i paketet.
Har mailat till dem om problemet, men när man läser om andras problem här blir man mörkrädd nästan.

Men vi får se hur allt löser sig....

//Rescue
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

kreator
Lag: Deafening Silence
Played Since: 2002

Postby kreator » 9 April 2014, 15:38

Jag har slutat handla från Gunfire.

Vårda kundrelation och noggrannhet har tyvärr fått ge avkall för att spotta ut så mycket prylar som det är fysiskt möjligt.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Cire

Postby Cire » 9 April 2014, 15:51

Hrmm..

Man blir lite konfundersam när man läser alla inläggen.
Jag beställde den 26/3 2 st. ASCU gen 3+ från dem.
Idag kom de på posten... eller så trodde jag. när jag öppnade paketet så fanns bara 1 av dem i paketet.
Har mailat till dem om problemet, men när man läser om andras problem här blir man mörkrädd nästan.

Men vi får se hur allt löser sig....

//Rescue
Ring, då får man hjälp snabbt även om de pratar halvdan engelska. Mail går ganska segt.

AzzyNoName
Played Since: 2004

Postby AzzyNoName » 17 June 2014, 15:53

För er som inte vet om man beställer i polsk valuta blir det ganska mycket billigare.. är själv en polack som beställde en co2 blowback hi capa 1911 därifrån i polsk valuta för det var billigare specifikt den här http://gunfire.pl/product-pol-115219126 ... a-CO2.html som kostar 401.95 zloty (polska valutan) vilket blir i valuta.se 874.48 kr
om man kollar i engelska då kostar det 97.80 euro vilket blir 880.53 kr bara en grej om man vill spara pengar för godis (skämt)

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft
Played Since: 2011

Postby TwinkleDew » 18 June 2014, 01:52

Ja det brukar oftast vara så där man kan konvertera valuta direkt. Oftast så försvinnande liten summa dock så man knappt orkar bry sig.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

julianscaeva

Postby julianscaeva » 18 June 2014, 05:54

Har nu mailat gunfire två gånger under en tre veckors period, inte ett ljud. Ni som haft kontakt med dom förut, kommer ett svar tids nog eller är det lika bra att ta sina affärer någon annanstans? Trist när man måste hålla inne på en order!

Shaddyz

Postby Shaddyz » 6 July 2014, 20:14

Godkväll.

Jag är sugen på en supportbössa.

Prisskillnaden mellan gunfire och svenska ÅF är extrem. Det är ungefär halva priset.

Vågar jag beställa en bössa med en vikt på 5,8 kilo? Dom har ju sommar rea nu så 12% off på A&K. Så tänkte slå till på en M249 PARA.
Känns sådär bara med tanke på vad man har läst. Vissa har inga som helst problem, medans andra får vänta i över en månad på att få sina problem lösta.

Jag är kluven som fan. Hjälp mig gärna här.

Cire

Postby Cire » 6 July 2014, 20:54

Har gjort 4 beställningar nu på gunfire. 1 bössa och 3 ordrar med batteri, delar, kulor etc etc. Inga problem ännu med själva företaget utan hade endast problem med dotpay en gång. Har ringt och mailat dem och då har dem varit trevliga.

Vill man vara mer säker på sina beställningar bör man köra svenska återförsäljare och det är delvis det man får betala mer för. Jag skulle rekommendera gunfire från de jag upplevt men samtidigt har jag inte heller fått några större problem med varor så hur de då skulle fungera kan jag inte svara på.

Deras mailsvar har tagit någon dag/dagar beroende på vad jag skickat om. Att ringa fungerade utmärkt för mig.

Själva vikten på bössan gör ju ingen skillnad direkt ;)

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 6 July 2014, 21:08

efter 15 ordrar för totalt ca 23000 så har det aldrig strulat någon gång för mig... pistoler, gbbr, aeg och tillbehör är vad som har beställts och i 95% av gångerna så har dem kommit till mitt utlämningsställe efter 1 vecka med schenker... Har aldrig behövt kontakta deras support så jag kan inte uttala mig om det, har frågat ett antal gånger om kommande produkter och då har dem alltid svarat. Viktigt att hålla vänlig ton när man kontaktar dem...

Shaddyz

Postby Shaddyz » 6 July 2014, 21:10

Tack för era synpunkter på gunfire.

Sitter och funderar på att köpa en begagnad uppgraderad för 2500 (pistong, motor) eller beställa en ny från gunfire för 2500. Den som är beg har ju ingen garanti, och jag har endast skruvat med v2 gearbox tidigare, så jag känner mig lite kluven. Pajar något kan det vara trevligt med garanti.

kreator
Lag: Deafening Silence
Played Since: 2002

Postby kreator » 15 July 2014, 16:20

Idag dök det upp en A&K TW från dessa nissar som har ett snett ditskruvat/skevt kolvrör
Supersnyggt att dom inte kunde kolla detta därborta.

Någon som haft ett garantiärende där man fått skicka tillbaka produkten och vet om man får ersättning för returfrakten?

Så jävla tråkigt.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Myt4z
Lag: LAB

Postby Myt4z » 1 August 2014, 10:18

Hur länge brukar det ta från att ordern står ready till att den skickas?
Min order har stått ready och fått ett trackingnummer från ups sedan 2 dygn tillbaka. Men enl trackingnrt så står försändelsen endast som för registrerad. Hur har det sett ut för er andra som beställt?

TigerZero
Lag: MHFT & SFA

Postby TigerZero » 1 August 2014, 16:45

2-5 dagar är inte allt för ovanligt.
Tänk på att även dom som mer än halva Sverige också ska ha semester samtidigt.
Ligger nog efter med orderhanteringen så kan ta några dagar längre än vanligt.
SPRAY AND PRAY!

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 13 August 2014, 15:00

Samma erfarenhet här, beställde den 7:e, skickades den 13:e (idag)... Nåja, de har antagligen semester också :)
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Myt4z
Lag: LAB

Postby Myt4z » 13 August 2014, 23:06

Tog en vecka exakt för dom att skeppa. Sen tog det 4 dagar för paketet att anlända. Vilket var märkligt då de använde UPS. Men är nöjd. Har inget att anmärka på egentligen :)
Handlar gärna från dem igen.
Snabba på mailsvar, även om engelskan ibland var lite sisådär så funkade det.

tuppel

Postby tuppel » 27 August 2014, 17:46

Är det någon som har haft kontakt med eller beställt från Gunfire de senaste veckorna?

Lade en order 10/8 med alla varor i lager. Dagen efter fick jag besked om att ordern var under behandling. Den 18/8 fick jag trackingnummer och ett mail om att ordern packades. Sen dess har det inte hänt någonting.

Drar iväg ett mail till dem nu också, har inga förhoppningar om att få svar eftersom de på hemsidan skriver att de har enormt många mail att svara på just nu. :(

Edit: Jaha, en timme efter mitt mail till dem skickades ordern. Borde ha mailat tidigare... ;)

anzac
Played Since: 2000

Postby anzac » 1 September 2014, 15:15

Jag har gjort ganska många beställningar från Gunfire, både stora och små. De senaste två har tagit ovanligt lång tid med tanke på att jag alltid beställer saker de har på lagret. Väntar just nu på att en order ska lämna butiken och har väntat en vecka. Känns lite längre än vad som är acceptabelt. Gillar verkligen deras bonus system, utbud priser osv och fram tills nu har det känts självklart att beställa därifrån. Personligen tycker jag det känns det som om det är GLS som är boven, för ordern har legat färdigpackad och väntat på att hämtas upp sedan dagen efter jag la beställningen.
Opfor på heltid med med en smak av vodka!

Сила Народная!

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft

Postby TwinkleDew » 24 September 2014, 09:41

Fick nyligen hem en beställning härifrån. Allt var bra förpackat och inget var trasigt. 10/10 tandborstar.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

ministry
Lag: Vyme

Postby ministry » 30 September 2014, 09:23

Är jävligt förvirrad.

Igår dag tittade jag på en vara som kostade 262€. På kvällen kostade samma vara 302€. Idag - tisdag morgon - kostar samma vara 272€.

Vadan detta?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

A_Müller
Admin
Lag: LD50

Postby A_Müller » 30 September 2014, 10:23

Rörlig prissättning som automatiskt justerar efter valutan?

Det känns dock som för stora skillnader för att följa marknaden som den ser ut just nu, den är inte såååå instabil direkt.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

ministry
Lag: Vyme

Postby ministry » 30 September 2014, 10:48

Min tanke också, men drygt 10% upp och tio ner... No way.
Märkligt dock.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Return to “Omdömen om Återförsäljare”