Gunfire.pl

Hoffa

Gunfire.pl

Postby Hoffa » 4 July 2012, 16:20

Någon som har erfarenhet av Gunfire.pl?

http://gunfire.pl/

Bay Cat
Lag: November India
Played Since: 2001

Re: Gunfire.pl

Postby Bay Cat » 4 July 2012, 16:23

http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... e#p1205299

Kolla den tråden från gamla forumet.

Endymion

Postby Endymion » 8 July 2012, 13:22

Gjorde en beställning på en c02 pistol (GCR104), 10 c02 patroner, extramag + massor av tillbehör o annat krafs. Lade beställningen på en lördag och hade paketet levererat till ombud på torsdagen. Väl förpackat, inget att klaga på.

Wepeel

Postby Wepeel » 29 July 2012, 00:46

Så du lyckades importera in ett CO2 pistol till Sverige?

Jag trodde man var tvungen att gå igenom svenska återförsäljare.

Endymion

Postby Endymion » 29 July 2012, 01:00

Tullen stoppar gasdrivna (greengas osv) vapen om de får nys om dem men lustigt nog är det tillåtet att importera vapen som drivs av c02.

Frykis
Lag: WetOps, DW-13, PSSI; TCA
Played Since: 2003

Postby Frykis » 29 July 2012, 08:00

OT: Det är för att kolsyra står som tillåtet drivmedel för effektbegränsade vapen i vapenlagen. Slut OT.

Jag har gjort några beställningar hos dom. Mest mindre grejer och aldrig i några stora mängder, men det har alltid gått snabbt och smärtafritt, nu var det visserligen ett tag sedan.
"Noob 4 life"
Once a Frykis. Always a Frykis!

Vanser

Postby Vanser » 2 November 2012, 00:00

Fick hem mitt packet direkt till dörren idag från Gunfire idag den 1/11 innehållande en MP5A4 och en DE M56B med hylsor till. Allt stämde och funkar kanon.

Ger dom 5/5

Znobben
Lag: T.S.U

Postby Znobben » 30 November 2012, 14:32

Dom är riktigt bra gjorde en beställning av dom på måndagen men fick maila dom på fredagen då beställningen inte kommit till fraktbolaget... Några min senare ringer dom och 5 min efter samtalet är ordern i rätt rätt packad (dom hade fått slut på en grej i lagret valde en annan fick en extra med då) och fått mail om att order packad till frakt. Snabb service och fri frakt på över 140€ klart plus 5 av 5

Prospero
Lag: Operations Team : Zero

Postby Prospero » 30 November 2012, 15:09

Pratade med deras kundtjänst via mail om uppgradera någon bössa dom hade. En Jg var det och dom föreslog inofficiellt att medföljande gearboxen skulle hålla för en m170 fjäder... Måste säga att jag är sjukt skeptisk beträffande deras tech support.
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Soverejn
Played Since: 2014

Postby Soverejn » 23 February 2013, 02:33

Själv har jag inte handlat från gunfire.pl ännu men jag har dock planerat att handla där väldigt snart på grund av att skrev att dom fått in 50st G&G AK5C på facebook. Och med tanke på att större delen av deras vapen brukar vara mellan 500-1000kr billigare när man jämför med butiker i sverige, så ser jag speciellt fram imot att se ak5:orna i deras sortiment när man är en fattig student som jag :) 4000kr för en AEG är för mycket för mig iaf.

10% rabatt för alla airsoft lag, (vet ej hur man löser in det dock).
Fri frakt till Sverige vid köp över 140 Euro (ca. 1200kr)
Frakten hörs ju inte vara något problem med heller.

Butiken med bästa priser i EU om man frågar mig.

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft
Played Since: 2011

Postby TwinkleDew » 23 February 2013, 21:08

Pratade med deras kundtjänst via mail om uppgradera någon bössa dom hade. En Jg var det och dom föreslog inofficiellt att medföljande gearboxen skulle hålla för en m170 fjäder... Måste säga att jag är sjukt skeptisk beträffande deras tech support.
Är det en V3 så låter det inte helt orimligt. V2 däremot....
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Paxz
Moderator & Återförsäljare
Played Since: 2002

Postby Paxz » 23 February 2013, 22:12

Sen är det väl alltid svårt att dra en gräns för det där också. Att få det att funka är ingen större konst, att få det driftsäkert är en annan femma. Är det en V3 gearbox så lär inte skalet ha några problem att klara det, men att bössans internals skulle klara den påfrestningen finner jag ganska otroligt.

Har annars bara ett lyckat köp från Gunfire att bidra med. Tog fyra dagar för paketet att komma hem så det var inga konstigheter.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

fester
Lag: Black Forest

Postby fester » 22 March 2013, 07:50

Kan rekommendera Gun-Fire! Beställde i fredagskväll förra veckan, fick paketet igår torsdag.
Allt var med som skulle vara där och inga beskymmer på vägen:)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

FixXxeR
Lag: WOLFS
Played Since: 2012

Postby FixXxeR » 22 March 2013, 23:58

En beställning gjord utan bekymmer. Varan kom till närmaste Schenker utlämningställe. Perfekt!
// FixXxeR

Lundas
Lag: ASG

Postby Lundas » 16 May 2013, 11:25

en liten bumb på en "gammal" tråd, har beställt från gunfire och är mer eller mindre förbannad.. pengar har dragits från mitt konto. vet att dom har tagit emot pengarna. men ändå så får jag mail, Betala så fort som möjligt.. fick de senaste nu idag. beställde den 5 maj!.

har skickat mail på engelska framför allt, men har även översatt nu ett par till Polska. men får ändå inget svar via mail hållet.

Lundas

Postby Lundas » 8 June 2013, 03:30

lägger in en uppdatering, för mig har det nu gått ÖVER 1 månad med mitt "köp", pengar dragna och ÄNNU ingen leverans. mailat ett flertal gånger, utan resultat o inte ens ett svar eller förklaring, har skickar bilder och meddelande ifrån min bank "swedbank" att pengarna har lämnat dom och skickats till då Gunfire´s konto osv. trotts allt detta så inget svar över huvud taget. Rekomenderar inte dom alls. sjukt dålig service. ingen retur på pengar osv. så ligger nu 1800 back för att ett idiotiskt företag i polen inte klarar av att hantera inkomster......... känns som att man aldrig kommer få se varken pengar eller produkter.!!!!!! är rent ut sagt förbannad och vet inte vafan man skall göra längre. någon som ev har tipps?

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 8 June 2013, 04:47

Låter för mig väldigt skumt över vad som hänt dig, och vill samtidigt beklaga över vad som hänt, måste kännas riktigt frustrerande och jobbigt.. Att dem inte ens svarar dig låter riktigt mysko. Att ni har en pågående konflikt kan jag förstå, vad du har skrivit till dem eller på vilket sätt vet jag inte, men dem verkar har valt att inte svara dig av någon konstig anledning. Du säger att du valde att betala för produkterna genom banköverföring, stämmer detta? Låter lite risky att föra över pengar utan någon säkerhet till ett företag i utlandet som man inte känner så väl. Angav eller skrev du rätt uppgifter? Vad har din bank sagt? Har du provat å ringa?
Jag har under mina 10år (typ) av nätshopping aldrig valt att betala på det sättet, speciellt utomlands. Paypal, kreditkort eller faktura är alltid smartast då man har en typ av säkerhet.
Jag har lagt 6 ordrar hos dem sen januari för totalt 1100 euro och har fått hem allt utan problem inom 7 arbetsdagar. Jag har mailat dem några gånger angående mina ordrar eller frågor ang. deras produkter och har alltid fått svar inom 1 dygn, senast förra veckan.

Lundas

Postby Lundas » 8 June 2013, 15:29

gjorde ett e-kort på min bank ett visa kort, o satte en max gräns på 1900 spänn för lite extra fall ifall, pengarna drogs inom 10 min när jag la min order,
kollat med min bank att pengarna har lämnat sverige och gått till deras konto, har tagit bildbevis, och bifogat mail konversationen mellan mig och min bank, detta va för 3 veckor sedan, har ännu inte fått svar osv. har skrivit öppet på deras sida är jag är djupt besviken på dom och deras service, och att de enda jag vill ha är antingen pengarna tillbaka eller att dom bara skickar vad jag har beställt. så främjar gärna en bojkott på gunfire.

Bay Cat

Postby Bay Cat » 28 June 2013, 21:04

Gjorde en beställning här om dagen och fick leverans direkt efter helgen.
Hade ett fel på en av produkterna som jag beställde så jag mailade dem, fick svar inom en arbetsdag. Ersättningsprodukt på G.

Supernöjd.

kreator
Lag: Deafening Silence

Postby kreator » 28 June 2013, 23:33

Skickar dessa med "GUNS WEAPONS A-BOMBS INSIDE" klistrat över hela paketet, eller är de lika diskreta som TWG?

Brukar man få ett samtal från schenker med frågan: Vad drivs vapnet av?
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Bay Cat

Postby Bay Cat » 29 June 2013, 00:34

Mitt var paketerat i svart plastfilm med tejp där det stod gunfire.pl på. Skulle säga att det är så diskret det kan bli med lite företagsreklam.

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 29 June 2013, 01:17

Jag brukar alltid skriva "no markings on the package please, use un-marked tape" så skickar dem varorna i ett diskret paket utan några som helst markings på vad lådan innehåller... Samt så står det handskrivet på följesedeln som kommer inne i paketet att det ska paketeras diskret, Jag har nu beställt därifrån 8 gånger och inga samtal från schenker... Fick för övrigt ett paket från TWG idag med svart plastfilm samt tejp där det ganska otydligt stod taiwangun på och följesedeln satt utanpå klart o tydligt..

kreator
Lag: Deafening Silence

Postby kreator » 29 June 2013, 02:59

Tackar grabbar :D Order blir =)
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 12 July 2013, 12:57

Ville bara uppmärksamma er att dem har sommarrea på gunfire fram till tisdag, 15% på hela sortimentet... Beställde precis en king arms p90 med trades för 1500:-, gratis frakt på det... Här i Sverige kostar den ca 2500-3000:-... Skynda å fynda!!!

mehailz
Played Since: 2009

Postby mehailz » 12 July 2013, 16:32

Köpte 4st A&K TW magasin från dem, snabb frakt och relativt billiga med.

Return to “Omdömen om Återförsäljare”