taiwangun.com

Åback
Played Since: 2014

Re: taiwangun.com

Postby Åback » 15 July 2014, 17:42

Köpte en JG G3A3 därifrån & allt gick snabbt & smidigt! Bra priser & bra leverans 5/5 i min bok.

//Räven

DenVitaDöden

Postby DenVitaDöden » 31 July 2014, 19:18

Beställde hjälm, chestrig, 5 magasin och ett telebipod från TWG den 24. Fick det i dag.
5/5 stjärnor från mig!

leonordlander

Postby leonordlander » 6 August 2014, 22:18

Hej
beställde för ca 5 veckor sen en m4 (dboys bi3981) från taiwangun.com
Nu har jag kört ca 4 gånger med sakerna. Dom första 3 gångerna så var det nästan inga problem alls. Det var när jag idag för den fjärde gången använde mitt gevär som problemen började.
Det första som hände var att eldväljaren fastnade och kunde inte flyttas till auto utan bar till safe och single. Sedan när jag kom igång o spelade så började den helt plötsligt funka.
När jag sedan hade kört en stund så började den låta super konstigt. Jag fick därför sluta spela och fick sätta mig o skruva isär bössan.

efter att jag fått ut gearboxen så ser jag att det är ett kullager som har gått sönder......
Det går heller inte att komma åt hopupen då luckan inte öppnas :|

vad tycker ni att jag ska göra.....?

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 6 August 2014, 23:50

Antingen skicka tillbaka den till TWG och får den fixad, alternativt fixa den själv. Kontakta TWG och hör med dem vad de tycker att du ska göra (om du är trevlig så hjälper de antagligen gärna till).
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Cire

Postby Cire » 3 October 2014, 17:02

Måste fråga om de är någon som fått ett vapen där de skrivit att de chronotestat på papper med och när ni själv chornat så har resultaten inte varit i närheten?

Fick vapen som skulle ligga på 420 fps, på pappret låg på 430 fps och när jag testar ligger den på 490 fps... Tur att man testar innan man spelar med den...

Mrmonkeey

Postby Mrmonkeey » 13 October 2014, 21:21

Har handlat några gånger nu från taiwangun och har funkat väldigt bra. Jag är jättenöjd. Jag blev dock mindre glad när jag såg idag att det inte längre är gratis frakt vid 70euro

Bödel_Blond
Lag: Frontschwein

Postby Bödel_Blond » 30 March 2015, 14:31

Vet någon om airsoftnu-rabatten fortfarande är aktuell?
Beställde en del grejer förra veckan men har inte fått någon refund. Och jag är inte helt taggad på att medelst min knaggliga skolengelska försöka dividera med deras kundtjäst, så jag tänkte kolla här först.

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 30 March 2015, 17:06

Den borde vara det om du handlar för mer än 400 euros. Man får tillbaka dem som en paypal refund efter ett par dagar. Så var det sist för mig iaf (för 1 år sen)

Bödel_Blond
Lag: Frontschwein

Postby Bödel_Blond » 30 March 2015, 17:21

Jorå, första beställningen är på 420 €.
Då ligger jag lågt några dagar och ser vad som händer.

Tack för svaret!

mitte
Lag: none
Played Since: 2005

Postby mitte » 4 May 2015, 19:02

beställde en aps ak74 tactical för två veckor sedan och fick allt jävligt snabbt och allt verkade bra.

Men efter 20 min in på första spelet så rasade min gearbox.

Då var inte motorn ordentligt monterad och kuggen hadde nötits 04 mm och allt flis av det var såklart i lådan.
Kontaktade taiwaingun om detta och då är det tydligen mitt fel. så jag måste köpa ny kugge och allt.
even då jag tycker detta är fabrikationsfel :/
Mtp och l85 är grejer det

ohtar

Postby ohtar » 26 May 2015, 20:31

Drog iväg min första order till TW idag. Använde Paypal vilket jag aldrig haft problem med förut, men den här gången verkar något ha skurit ihop.

Har fått en bekräftelse på att de mottagit ordern, men de säger att de inte mottagit betalning än. Loggade då in på Paypal för att kolla utgående transaktioner, men där fanns inga.

Har slängt iväg ett mail till TW, men har förstått att svar kan dröja.

Borde jag oroa mig eller ha lite is i magen och se om det dyker upp ett paket i början av nästa vecka?

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 27 May 2015, 08:51

De kommer inte skicka något innan de fått betalt.

Så har du inga utgående transaktioner loggade i Paypal så måste du gå in på taiwangun (logga in, mina ordrar, betala) och göra ett nytt försök att betala.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

ohtar

Postby ohtar » 27 May 2015, 10:55

Ok. Får göra ett försök till. Tack för svar!

Askeladd

Postby Askeladd » 28 June 2015, 10:50

Jag blev otroligt besviken på min senaste beställning! Förutom lite småprylar som stämde bra köpte jag en hjälm, chestrigg och pistol med tillhörande benpanel, ficklampa och magasin.

Passformerna på både hjälm och chestrigg var skrattretande små. Fick sy dit extra material på remmarna på chestriggen och har inte löst hjälmen än.

Benpanelen var obrukbar som den kom. Hölstret till magasin och ficklampa låste inte på rälsarna och håller magasinet otroligt dåligt. Själva pistolhölstret skulle skruvas dit men skruvarna var alldeles för små
(funkade dock på 2 andra tillbehör!) så jag fick köpa egna skruvar och såga av dom för att över huvudtaget kunna fästa pistolen i panelen. Även då vill jag påpeka att 1 av 3 gängningar i hölstret av någon anledning var gängat rakt i plasten istället för en försänkt metallgängning!

Som sagt. Reservdelar och saker till vapen var perfekt. Men jag kommer nog inte beställa utrustningsdetaljer därifrån igen och vill påminna folk om att deras varor verkar vara anpassade efter asiatiska storlekar (skitsmå!:P):)

ikoner
Played Since: 2013

Postby ikoner » 6 July 2015, 22:44

Jag har haft väldigt bra upplevelse om taiwangun förut, men mim senaste beställning från dom var min sista.

Allt var frid och fröjd med beställning och leverans.

Får hem geväret och chestriggen, kvalitén på geväret var kasst och den stämde inte överens med beskrivningen på sidan, chestriggen hade en trasig söm. skickar mail och frågar hur jag ska göra, får svar "skicka tillbaka den till oss så får du tillbaka dina pengar." dom sa även att dom skulle stå för frakten.

Skickar tillbaka allt efter att jag fått vänta en vecka på mailet med papperslappen jag skulle skriva ut och ha med i paketet. Jag får sedan vänta ytterligare en vecka på att jag får mina pengar. Kollar kontot, 800kr saknas. Jag mailar och frågar om det, då får jag svaret "We removed 20eur from the returned money because of the spring change." jag får inte ens svar om resten av pengarna, skickar ett till mail och får inget svar, så har det varit nu och jag har skickat två mail till utan något svar.

0/10 TWG, synd att ni inte verkar bry er om era kunder.

swedbalder

Postby swedbalder » 20 July 2015, 19:46

Beställde lite grejjer därifrån bla en svindyr stock
Fick hem grejjerna fick inte ihop stocken saknades
Gängor på 2 ställen. Kontaktade dom och dom ville ha bilder på problemet mailade över bilderna och dom bad om ursäkt å sa att så skulle det inte vara och uppmanade mig att skicka tillbaka stocken så skulle jag få pengarna tillbaka. Så jag skicka stocken på posten kosta 250kr. Efter 7 dagar ringer ups till mig och säger att dom står utanför min dörr och vill leverera ett packet ?? Visar sig att dom bara skickat tillbaka stocken utan ett ljud. Har försökt maila dom å det enda svaret jag får e det e inget fel på stocken... så nu står man här med en stock för över 1000kr som inte går att använda och som en bonus blev man lurad på yterligare 250kr i frakt.
Kan ju inte direkt rekomendera dom efter det.

1mpulseS0D

Postby 1mpulseS0D » 14 September 2015, 22:03

La min tredje beställning hos Taiwangun den 7e september. Lite allt möjligt i ordern, magasinfickor, väst, WE G19 + extra mag, hölster, reservdelar till AEG. Hela kalaset gled igenom europa på ett par dagar och skulle levereras fredagen den 11e, men budpilen hittade tydligen inte min lägenhet och istället för att ringa mig så körde dem tillbaka och jag fick höra av mig till dom. Idag 14e september fick jag grejerna efter mer strul med budpilen efter att de missat mig igen, men hann ringa dem medans de fortfarande var i närheten. Allt på plats och väl packat, inget saknades och inget är trasigt!

Har än så länge inte haft några problem med Taiwangun som butik, endast budpilen som beter sig lite som de själva vill.

5/5 åter igen, kommer fortsätta rekommendera.

squid
Lag: DevGroup IV - Ace Company

Postby squid » 15 September 2015, 20:00

Köpte mig en 41" hardcase ifrån TWG, blev dock lite besviken då man öppnade paketet.
Kartongen den kom i var dock hel, men väskan i var helt pajj, sprucket lock, och bitar som ramlat bort.
och efter mail fram och tillbaka från dom, så vill dom inte ersätta väskan eller något.
så just nu känns det som man kastat bort 53Euro på väskan (plus frakten) :/

Aldrig haft bekymmer med dom förut, men nu verkar dom sätta sig på tvären
/ John - sQuiD

Farmen - Red Night - FA
Berget13 - NAF - Ace Coy - Paratroopers
Farmen - The Last Departure - FA
Berget14 - NAF - Ace Coy
InfernoGames - BearTribe
Berget15 - NAF - Ace Coy
InfernoGames - 2nd Wave - BearTribe
Berget16 - NAF - Ace Coy

alexoyeah
Played Since: 2015

Postby alexoyeah » 6 October 2015, 18:00

Köpte lite prylar därifrån. Inga problem där.

Det jag inte gillar dock är det finns bara alternativ för bud. Jag har knappt tid i veckan att vara hemma för ett bud. Det gick snabbt dock, fick det på fredan när jag beställde på måndagen.
not one step back

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 6 October 2015, 20:19

Dem har DPD som alternativ också och dem använder posten som leverantör här i sverige, är du inte hemma när budet kommer så lämnar dem paketet hos närmsta serviceställe...

Fralex
Lag: Basterds
Played Since: 2008

Postby Fralex » 26 October 2015, 01:24

Beställde för någon vecka sedan lite olika produkter, fickor, benplatta, siktesrail och lite annat smått. Fickorna skulle en kompis ha varav ena fickan, en ficka gjord som kopia på en HSGI Taco-ficka, gick sönder direkt i plasten och sprack vid första provningen med magasin.

Railen jag beställde som är en förhöjare till siktesbasen var helt felproducerad och skev, gick inte att fästa öht på en helt vanlig M4-rail.

Bild från Taiwanguns hemsida: http://www.taiwangun.com/img/imagecache ... 30a9c6.jpg
Märk att den nedersta delen till höger är helt rak.

Bilder på railen jag fick hem

Bild 1: http://i.imgur.com/HZJeKQb.jpg - visar hur tilltryck och skev nedersta delen är och gör den för liten för att kunna lägga sig runt railkanten på vapnet

Bild 2: http://i.imgur.com/LqG7SUF.jpg - visar hur formen inte heller är rak på motsatt sida, biten till höger lutar lite nedåt.

Bild 3: http://i.imgur.com/wxUrzjW.jpg - samma sida som första bilden fast på högkant, här ser man hur siktebasen omöjligen kan fästas på en rail då den under produktionsstadiet blivit tilltryckt.

Har inte fått svar från Taiwangun på flera dagar så jag antar att de inte är intresserade av att behandla sina kunder på ett bra sätt. Detta var sista gången jag beställde någonting från deras sida då större delen av deras produkter verkar vara av dålig kvalitet och de har dålig kvalitetskontroll. Lite sämre kvalitet kan jag köpa med tanke på deras priser men inte när det är fel på produkterna när man får hem dem. Dessutom ej existerande kundbemötande.

babymakerairsoft
Lag: ZRS
Played Since: 2009

Postby babymakerairsoft » 26 October 2015, 03:50

Beställde en WELL G96, mycket snabbt frakt med DHL

kawa
Played Since: 2016

Postby kawa » 29 April 2016, 21:52

Snabb leverans + jag fick två magasin jag inte betalat för 8-)
bra memes

donniedarko
Played Since: 2016

Postby donniedarko » 24 June 2016, 10:34

Beställde:
Steel Protective Half Face Mask - olive [8FIELDS]
Magazine speed loader for 150 BB s
Military Combat Gloves mod. III (Size L) - Black [8FIELDS]
Goggles with steel net DESERT LOCUST type - olive
Tactical Molle Leg Panel with holster - Olive [8FIELDS]
BI-5581M [BOYI]
300rd Hi-Cap Magazine for M4/AR15/M16 [BattleAxe]
Replica of TA31 type red dot - black
Knee Pads Set - olive [8fields]
Carrying Bag for Airsoft Rifle - Coyote [8FIELDS]

Och tog även det gratis frakt alternativet via UPS.com
Ute i Europa så fungerade UPS.com riktigt bra framtills att det kom till Sverige och det skulle bli utkört till mig.
Jag ringde, mailade UPS.com och bad dem ge mitt nummer till kuriren, det funkade inte sa dem.
De kunde heller inte ge mig någon preliminär leveranstid på dygnet dagen det skulle bli utkört.
De kunde heller inte leverera till två addresser samma dag, utan det blev ett jävla liv när jag ringde deras support och de inte kunde göra något.
De säger att de kan lägga in "Önskemål" tex. att kuriren ska ringa ett visst nummer när leverans är på gång, det fungerar inte så.
Deras support är helt och hållet värdelös. Dom har ingen kontakt med sina "kurirer" , de vet inte vilka företag som är deras "kurirer".
De verkar tro att vanligt folk är arbetslösa och går hemma varje dag med tanke på att de inte har en aning om vilken ungefärlig tid budet kommer.

0/5 Stjärnor för den gratis frakt de erbjuder med UPS!

Fick tillslut tag i vilket företag som körde ut mitt paket och pratade med dem och de förstod inte vad UPS höll på med.
Som tur var så låg deras kontor inne i Karlstad så jag kunde snabbt åka och hämta paketet och killen på Rudskoga Budtjänst hade öppet en timme extra enbart för att jag skulle kunna få mitt paket innan Midsommar!
Så 5/5 Stjärnor för Rudskoga Budtjänst!

Sakerna jag beställde, jag är skit nöjd! Inga problem där inte.
Sparade runt 2300:- genom att beställa från TaiwanGun jämfört med att köpa allt i Sverige.

5/5 Stjärnor för TaiwanGun.
Men ta det lite dyrare Fraktsättet för ca. 14 euro.
FRA - den enda myndighet som faktiskt lyssnar på dig!

dayu

Postby dayu » 25 July 2016, 15:19

Taiwangun funkar bra, så länge de skickar rätt saker och de inte är trasiga.

De skickar snabbt och paketen kommer alltid fram.

MEN de skickar gärna fel sak utan att informera att de skickat en liknande men annan vara.

Riktigt dålig support, aroganta svar och ibland inga svar alls. Men har man betalat med paypal så går de snabbt när man har öppnat en dispyt.

1/5 Får dom och jag rekommenderar dem inte.

Return to “Omdömen om Återförsäljare”