EVIKE.com

Wrim
Lag: Funderar
Played Since: 2014

Re: EVIKE.com

Postby Wrim » 6 May 2014, 23:24

Beställde en Baby Monster den 25 April, skeppades iväg av Evike den 1/5.
Blev av någon anledning inte tvungen att få pengarna tillbaka och föra över från bankkonto.
Kanske för att pengarna låg på mitt konto och att jag bara använde Paypal som mellanhand? Det vill säga, de fick inte pengar som låg på Paypalkontot.

Kikade in på USPS tracking i dag och holy crap, den är ju typ här i morgon!

May 2, 2014
Electronic Shipping Info Received

May 2, 2014 , 4:18 pm
Arrived at Sort Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)

May 2, 2014 , 4:18 pm
Processed Through Sort Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)

May 6, 2014 , 10:37 am
Customs Clearance
SWEDEN

May 6, 2014 , 10:37 am
Processed Through Sort Facility
SWEDEN
Your item was processed through a facility in SWEDEN on May 6, 2014 at 10:37 am. The item is currently in transit to the destination.

Mindre krångel än jag trodde det skulle bli! Inga tullavgifter eller nånting.
Pris för pickadollen: $288.00
USPS Priority Mail International: $48.55
$336.55 / 2185.66 SEK runt 2000 billigare än Röda Stjärnan.

Edit: Nu är paketet framme! 577 SEK i import avgift.

Edit: Fel markings på deras referensbild, men inte tillräckligt brydd för att skicka tillbaka bössan, samma internals.
Last edited by Wrim on 24 May 2014, 02:02, edited 1 time in total.

twoface
Lag: Airsoft Wolf Division
Played Since: 2006

Postby twoface » 24 May 2014, 00:06

Beställde ett bore-up kit av Evike i förrgår, idag fick jag mail om att mitt paket skickats med USPS och ett tracking nummer bifogat. .och här är jag lost för när jag söker på det numret visas en trackinghistorik från januari 2013 där mitt paket är levererat och klart till Kanada den 8 Januari 2013. :-P Borde jag höra av mig till dom? De har ju bekräftat med rätt adress och land så bör ju bara vara länken till mig som är skum eller? Någon med tips?

Nitisk
Lag: New World Operations

Postby Nitisk » 24 May 2014, 00:23

Om du precis fått koden så vänta nån dag. Ibland kan trackingnummer återanvändas, och ser då ut som nåt helt annat.
Om det är likadant efter ett par dagar kan du höra av dig till Evike.

twoface
Lag: Airsoft Wolf Division
Played Since: 2006

Postby twoface » 30 May 2014, 13:47

Beställde guarder cylinder kit den 23/5, använde PayPal och valde deras super saver snålalternativ till frakt sätt men idag 30/5 levererades mitt paket till dörren. Snabbt och smärtfritt som det borde vara trots tre helgdagar under leveranstiden :-)

wolfpack50
Played Since: 2014

Postby wolfpack50 » 7 August 2014, 16:16

Jag ska beställa från evike.com och då kom detta upp

Sorry, there are no automatic shipping methods available for you to check out online with the shipping address provided above. You may try a different address, or you can e-mail us at sales@evike.com or call us at 1-626-286-0360 to place your order.

Vad betyder det?

Jag har kunnat beställa förut??

Dimage
Lag: Kangals
Played Since: 2007

Postby Dimage » 7 August 2014, 23:12

Förslaget är ju redan i svaret.
Maila dom och fråga...

nikmalm

Postby nikmalm » 2 September 2014, 17:39

Jag beställde lite prylar från Evike.com den 24/8, den 25/8 började de ta hand om ordern och den 28/8 fick jag ett trackingID att följa via USPS. Idag, 2/9 låg där ett paket i lådan med dessa prylar.

Har aldrig tidigare beställt från dem så jag har bara det här att gå på, men den här ordern gick bra smidigt, mycket smidigare än vad det verkar ha gått för andra.
Kommer nog prova lyckan snart igen och beställa mer saker.

TigerZero
Lag: MHFT & SFA
Played Since: 2011

Postby TigerZero » 25 December 2015, 23:59

Har en i föreningen som beställde ett co2 gevär för några veckor sen av Evike, men amerikanska tullen stoppade det klassade det som farligt gods och skickade tillbaka det till Evike, och dom vill inte skicka det igen då det blivit klassat som farligt gods.
Dock så skickade dom med USPS då dom hävdar att dom inte kan skicka med UPS pga svenska tullregler?

Jag har även förbokat en bössa där för närmare 10k som är beräknad ska släppas i februari (AEG).
Men fick samma meddelande om att dom kommer skicka med USPS (amerikanska posten) när den släpps pga Sveriges tullregler.
Låter då konstigt att vissa får det skickat med UPS och andra inte.
Hade även böket med att dom betalade tillbaka min paypal betalning efter 10 dagar och ville ha allt via banköverföring istället, medans personen från föreningen kunde betala allt genom paypal.

Någon som fått något skickat med USPS från Evike tidigare och fått hem det på sistone?
SPRAY AND PRAY!

Pockie
Played Since: 2015

Postby Pockie » 8 February 2016, 19:58

Har en i föreningen som beställde ett co2 gevär för några veckor sen av Evike, men amerikanska tullen stoppade det klassade det som farligt gods och skickade tillbaka det till Evike, och dom vill inte skicka det igen då det blivit klassat som farligt gods.
Dock så skickade dom med USPS då dom hävdar att dom inte kan skicka med UPS pga svenska tullregler?

Jag har även förbokat en bössa där för närmare 10k som är beräknad ska släppas i februari (AEG).
Men fick samma meddelande om att dom kommer skicka med USPS (amerikanska posten) när den släpps pga Sveriges tullregler.
Låter då konstigt att vissa får det skickat med UPS och andra inte.
Hade även böket med att dom betalade tillbaka min paypal betalning efter 10 dagar och ville ha allt via banköverföring istället, medans personen från föreningen kunde betala allt genom paypal.

Någon som fått något skickat med USPS från Evike tidigare och fått hem det på sistone?
Jag beställde deras swaggpack och fick det skickat med USPS, fick visserligen bara ett magasin i mitt swaggpack.

Dock så verkar evike fortfarande inte ha koll på att gasvapen numera är lagliga i sverige då jag beställde deras box of awesomeness. Allt såg bra ut och den hamnade i deras lager. Sen utan förvarning så avbeställdes den med anledning av att innehållet inte var lagligt i sverige. Inget svar från deras support alls :(

kevin94
Played Since: 2016

Postby kevin94 » 15 April 2016, 23:15

Tjena, När man ska beställa så står detta ovanför där man väljer fraktalternativ.

" IMPORT REQUIREMENT: An import permit/license is required to ship to your country. Please email your import permit, license, or other documents to sales@evike.com referencing your order number after your order is placed. Thank you."

Vad menas med det? Har aldrig behövt något sådan tidigare. Eller ska man bara strunta i det och fortsätta med köpet?:)

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 16 April 2016, 13:53

Det är ju nästan underhållande vad mycket Evike hittar på för att man inte ska köpa av dem... :shock:

Kevin: Skicka ett mail till dem och säg att så inte är fallet och att om någon påstått det för dem så är det felaktigt.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Voodoo 1
Lag: FsM
Played Since: 2013

Postby Voodoo 1 » 20 May 2016, 16:07

beställde nyligen från Evike, fick samma meddelanden. Jag mailade kundservice, de bekräftade att det enda de behöver är personnummer (antar det är pga 18-årsgränsen för köp av AirSoft vapen).
La in order, betalade, fick mail från deras accounting avdelning där de bad om personnummer. Skickade detta och lite senare samma dag var ordern behandlat. Så faktiskt smidigare än vad jag hade hoppats på.
7.62, when diplomacy fails.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614

JonathanRL

Postby JonathanRL » 20 May 2016, 16:22

Har också beställt från dem nyligen och hade inga större bekymmer så vi får hoppas det fortsätter på den vägen. Vågade mig på att beställa deras Random AEG Box för 85 dollar; med tanke på de senaste kommentarerna så verkar jag ha åkt på en ARES / Elite Force M4 ( :evil: ) men vi får se vad som packas upp när den kommer fram...
Mina affärsredovisningar

Zyzlite
Played Since: 2016

Postby Zyzlite » 20 May 2016, 16:31

Tänkte bara kolla hur ni alla gör med de orangea flamdämparna? Sågar ni av dom eller hur gör ni? :)

JonathanRL

Postby JonathanRL » 20 May 2016, 17:05

Skruvar av och sätter på nya, alternativt målar om.
Mina affärsredovisningar

Riskera

Postby Riskera » 3 August 2016, 11:36

Beställde en AEG och fick upp meddelandet om import license.
Skickade personnummer och lite enkla frågor, men har ej fått svar på över en vecka.
Har nu bett om att få avbryta ordern. Får se hur många veckor dom tar på sig innan dom svarar på det..

edit:
Cancel request svarade dom på på en gång.....

Piratesque

Postby Piratesque » 23 April 2018, 19:30

Beställde från Evike nyligen (inte fått paketet än) och när rutan för Permit Number dök upp skrev jag helt sonika i samma ruta:
"Am well over 18 so no permit needed"
..ordern packades och skeppades ut dagen efter utan några frågor om ålder eller annat. Kanske hade jag tur men misstänker att de faktiskt läste detta och accepterade. Hade nog räckt med att skriva typ "Born XX/XX/XXXX i rutan, ett litet tips.

Kommer med en update om hur lång tid samt om allt förväntat trassel med tull+PostNord.

Return to “Omdömen om Återförsäljare”