Ehobbyasia.com

caladria
Lag: Stockholms Brigaden

Re: Ehobbyasia.com

Postby caladria » 30 September 2012, 14:21

Det får dom inte göra, de kan ta saker från dig om det drivs på gas, men elbössor, spring guns etc går under lagen som effekt begränsade vapen. Vilket är fullt lagligt att importera. Så ring tullen och prata med dem.

ministry
Lag: Vyme

Postby ministry » 30 September 2012, 14:24

Jodå, tullen får plocka ut och hålla kvar vad fasen de vill. Det kallas myndigheter :)

Det får dock inte beslagta utan att stödja sig i lagen, men de kan gott hålla kvar saker en längre tid för eget högt nöjes skull.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Appel82
Lag: D.A Dröners
Played Since: 2012

Postby Appel82 » 30 September 2012, 14:32

Hur får jag tag i Tullverket på Malmö/Sturup flygplats då ?
UPS säger att dem kan inte göra något åt det !!
Jag ska bara vänta säger UPS !
Roligt när man pröjsat en express frakt för detta och UPS kan inte gör något för mig !

Packet ligger alltså 1.5 km från vårt hus och jag kan varken ringa dem eller åka ditt och prata med dem!

ush!! Piiii på detta jävla land !!

Frykis
Lag: WetOps, DW-13, PSSI; TCA
Played Since: 2003

Postby Frykis » 30 September 2012, 15:24

Du har betalat express för att UPS ska leverera det snabbare. Men det är inte UPS som håller paketet, det är Tullen. Vilket är en egen myndighet som, antagligen, skiter fullständigt i att du betalat ett fraktbolag lite extra för expressfrakt. UPS kan som du säger inget annat göra än att vänta på tullen ska få tummen ur och släppa igenom det.
Det suger, har själv fått vänta 4 dagar extra på ett paket för att tullen ville klämma och känna lite extra, jag vet men det är bara att gilla laget tyvärr.
Last edited by Frykis on 30 September 2012, 15:28, edited 1 time in total.
"Noob 4 life"
Once a Frykis. Always a Frykis!

Appel82

Postby Appel82 » 30 September 2012, 15:25

Hitta detta på Tullverkets hemsida.

Att tänka på:

Varumärkesförfalskning och piratkopiering förekommer överallt i världen och alla sorters varor förfalskas i dag, exempelvis kläder, skor, solglasögon, väskor men även batterier, läkemedel, bil- och flygplansdelar. Tänk på att många förfalskade varor säljs via internet.

Vissa varor omfattas av särskilda bestämmelser, det vill säga restriktioner. Exempel på sådana varor är läkemedel, alkohol, parfymer, tobaksvaror, vapen och explosiva varor samt utrotningshotade växter och djur. För att få föra in en restriktionsvara behöver du i regel ett införseltillstånd eller en registrering hos berörd myndighet.

Det är inte så att dem stoppar mina saker för det innehåller kopia på headset ??
Z-tactics är ju en kopia på Peltors ... Eller?
Eller bryter jag kanske mot "krigsmateriel" reglerna ?
Fattar ingenting !

30 september 2012, 15:29:
Du har betalat express för att UPS ska leverera det snabbare. Men det är inte UPS som håller paketet, det är Tullen. Vilket är en egen myndighet som, antagligen, skiter fullständigt i att du betalat ett fraktbolag lite extra för expressfrakt. UPS kan inget annat göra än att vänta på tullen ska få tummen ur och släppa igenom det.
Det suger, har själv fått vänta 4 dagar extra på ett paket för att tullen ville klämma och känna lite extra, jag vet men det är bara att gilla laget tyvärr.

Jo så sant ... Tullverket är vad dem är :/
Tycker bara det är skumt att man inte kan få tag på dem och fråga vad fan dem sysslar me !

Pitbull
Lag: Wildgarlics
Played Since: 2009

Postby Pitbull » 30 September 2012, 17:05

Det som gäller ang import av kopior är:
Om du som köpare beställer tex en tröja av märket Calvin Cline och du beställer 100st av en sort och 100 av en annan sort så måste du ha licens från tillverkaren att du får importera och sälja annans klassas dem som kopior !
Fast det är samma tröja tillverkas av samma tillverkare och i samma fabrik så måste det finns licens för att du skall få köpa och importera annars klassas det som kopior.

När det gäller ett headset som en annan tillverkare gör en kopia på så är det inga problem så länge det sitter tillverkarens namn på produkten och inte bara original namnet.
Sen tror jag tullen skiter i om du beställer 1 headset tror inte ens dem tittar på ditt paket men beställer du 100st så blir det helt klart intressant för tullen.

Appel82

Postby Appel82 » 30 September 2012, 18:03

Ok . Förstår
Har beställt mycket från utlandet men har aldrig fastnat så här med ett UPS paket.
Tycker bara det är mycket dåligt att det ska ta en sådan tid !
Malmö Sturup airport tullen tog in paketet fred kl 08.00 och jag vänta hela dagen fram till 17.30, sen ringde jag och fråga UPS vad som hänt och fråga även vad import scaning innebar vilket det stod när jag sökte efter kolit .
UPS killen säger att det är helt normalt och att jag kommer få det under kvällen.... UPS killen ringer efter ca 30 min och säger att han hade fel och att paketet har fastnat på tullinspection och att dem inte får röra paketet.
Ok tänkte ja då räknar dem på tull/moms nu då , vilket jag hade räknat med.
Han säger att jag kommer få paketet på måndag istället och han ber om ursäkt för detta , ok tänkte ja .

I dag söndag så ringer det en tjej från UPS och säger att jag kommer nog inte få det i början på veckan för att där innehåller airsoft delar säger hon .... Hmm tänkte ja , där e fan inte en ändå del till varken bössa eller picka !
Och frågar henne hur hon fått reda på detta ? Men det kunde hon inte svara på . Men hon sa att mitt paket skulle granskas i minsta detalj enligt Tullverket :):)

Hehe detta låter som man e någon vapenhandlare och saknas licens !!

Sen när man pratar med UPS så värkar dem skumma och tror att jag har beställt något olagligt !
Därför jag läste igenom allt det där med import av "Krigsutrustning"

När jag rykt på tull o moms via posten så tar det Max en dag på Arlanda flygplats sen åker det med bilen ner till Skåne och jag hämtar ut det nästa dag.

Detta är bara sjukt som dem håller på med på Sturup flygplats !!

Pitbull

Postby Pitbull » 30 September 2012, 20:35

Beställde i onsdags.
Skickades i fredags.
Ups ringde idag söndag.
Leverans under måndagen.
55kg ren Airsoft :)

Appel82

Postby Appel82 » 30 September 2012, 21:04

Ok... Tydligen mitt paket som innehåller bomber och massor av lipo aminition för att spränga halva detta land !!

Malmö Sturup airport Tullverk : ni kan va lugna , drick ni upp ert sura kaffe , jag är inte klara med er ! ;)

1 oktober 2012, 22:32:

Efter jobb i dag ringde det en UPS kille och fråga om jag vänta paket :) Jepp och fick skicka över moms via tele !
Äntligen så fick jag dem "farliga" airsoft prylarna (headset)

Tillbaka till tråden ! :
Grymt snabb lev på delar , men lite meck med ena paret z-tactical :/ lödning som släppt i någon kabel , men det löste ja så nu funkar dem finfint !

Ehobbyasia e grymt snabba på att skicka ! ;) Skyller på vårt kära Tullverk !

Over and out ! :P

ChankoSWE

Postby ChankoSWE » 11 November 2012, 12:25

Beställde och var väldigt nöjd med leveransen. Väldigt enkelt att lägga en beställning, bra packat och bra priser. Var tyvärr inte hemma då UPS knackade på dörren. Men annars väldigt nöjd!
Kommer handla härifrån igen. Rekommenderas!

Betyg: 5/5

Jonkoping, Sweden 11/06/2012 3:10 P.M. Delivered
11/06/2012 6:21 A.M. Import Scan
Jonkoping, Sweden 11/05/2012 11:18 A.M. The customer was not available on the 1st attempt. A 2nd attempt will be made.
11/05/2012 7:59 A.M. Destination Scan
11/05/2012 7:59 A.M. Import Scan
Malmo Sturup, Sweden 11/05/2012 3:45 A.M. Departure Scan
11/05/2012 3:11 A.M. Arrival Scan
Koeln, Germany 11/05/2012 2:07 A.M. Departure Scan
Dubai, United Arab Emirates 11/02/2012 6:30 P.M. Departure Scan
11/02/2012 3:34 P.M. Arrival Scan
Chek Lap Kok, Hong Kong 11/02/2012 11:24 A.M. Departure Scan
Chek Lap Kok, Hong Kong 11/01/2012 8:43 P.M. Export Scan
11/01/2012 8:40 P.M. Origin Scan
Hong Kong 11/01/2012 4:21 A.M. Order Processed: Ready for UPS
/ChankoSWE

D0minus
Återförsäljare
Lag: PTH

Postby D0minus » 27 November 2012, 10:11

Den bästa fysiska butik i HK! Välsorterad/organiserad med bra utbud och hjälpsam personal!
Känns tryggt och ingen tjafs!

/Julian

Appel82

Postby Appel82 » 7 January 2013, 09:40

Just nu är ehobby dem segaste hk företaget som finns att köpa från .
Dem säger i varje mail att dem ska skicka min order men det händer inget .
0 servicekänsla från dem just nu !
Och kollar man på FB så är det en del som inte får sina order skickade !:(

Detta trodde jag inte om ehobby !

Och när jag frågar om dem kan skicka tillbaka mina 1948dollar så svarar dem inte mig !

4dagar och dem har lovat att skicka , men inget händer !!

Detta är ingen express service !

Orpon
Lag: LAB

Postby Orpon » 8 January 2013, 15:18

Jag fick min G&P M249 para från Ehopbby asia. När Jag lyfte ur den ur kartongen så ramlade en bit av. Det visade sig att gångjärnet som håller fast luckan upptill var trasig (tyärr inte på locket utan på själva bössan). Hoppas att jag bara får en ersättningsdel så att jag slipper skicka tillbaka hela bössan till Hong Kong.
Attachments
2_2.jpg

Schultz
Lag: ODA-727
Played Since: 2010

Postby Schultz » 8 January 2013, 15:40

Beställde den 2 januari och fick paketet idag med UPS, och allt ser fint och rent ut.
Ehobby sköter sig som vanligt :)
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Jacen

Postby Jacen » 9 March 2013, 14:20

La en beställning på lite delar till min IPSC Glock 17 på natten till fredagen (1/3). Valde Express som leveranssätt. Kunde hämta ut paketet eftermiddagen på måndagen (4/3).

Otroligt bra hemsida med många filter vilket gör sökningar väldigt smidiga. Lägg till en mysig liten rabatt, antagligen pga nyåret, och snabb leverans finns det verkligen inget att klaga på.

Kan varmt rekommenderas.

Madbull Mike
Lag: S.A.R.

Postby Madbull Mike » 21 March 2013, 10:02

Beställde 2 små prylar och valde det billigare fraktsättet som skall ta mellan 10-20 dagar står där.
Tog 6 dagar inkl helg
Super snabba alltid
Är det UPS som dom skickar med om man inte väljer EMS?
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

Pitbull

Postby Pitbull » 21 March 2013, 10:09

Är det UPS som dom skickar med om man inte väljer EMS?
Nä det är deras post. Så du kommer få hämta det på posten.

D0minus
Återförsäljare
Lag: PTH

Postby D0minus » 3 August 2013, 21:31

Ok...Detta har hänt mig: Har beställt 8st PDR-c och 1 Masada PTS DMR av totalt pris 21600kr i januari 2013 med besked från ehobby Asia och en lokal kontakt att produkterna fanns inne dock inga bössor skickas efter påståda fel på den batchen,jag avvaktar till mars och kontaktar den lokala kontakten om mera info och får besked att nytt batch ska skickas ASAP...inget kommer! Jag kontaktar Ehobby Asia och ber dem om återbetalning, dem svarar med sedvanligt artighet att orden är canceled och pengarna tillbaka inom en vecka....en månad senare inga pengar inne så jag kontaktar dem igen och jag får beskedet att min lokala kontakt har plockat ut produkterna....Ok säger jag, då tar jag det med vår kontakt som drar en delvis sann historia om missbruk av aeg som lede till tull kontroller som o sin tur lede till ytterligare fördröjningar men lovar att skicka Masada PTS DMRn. Som lovat så kommer bössan till Sverige 2 veckor senare skickad av Ehobby Asia...oj säger jag! Kontakta Ehobby på nytt och får besked att vår lokala kontakt har byt ut mina PDRs mot produkter i April, min nästa fråga vart till dem om hur kunde dem lämna ut mina produkter utan att informera mig...köparen och samtidigt flera månader senare skicka en produkt från en order som vart avslutad sedan mars! Har fortfarande inte fått något svar från dem! Vå kontakt påstår sig att återbetala pengarna och det är en annan historia men i min mening så har Ehobby Asia gjort en grov tjänstefel som dem gärna vill soppa under mattan och inte ta ansvar!

Vad tycker ni?
Yay or Nay

kungaron
Lag: Northwood Combat Security
Played Since: 2011

Postby kungaron » 3 August 2013, 23:37

Innan jag lämnar åsikt så är min första fundering kring detta Dominus, att varför har din lokala kontakt hämtat ut produkterna utan din vetskap samt drar en halv sann historia?! Låter av det du skriver, som din lokala kontakt verkar lite lurig hen(hatar det ordet men men) med tanke på det jag skrev!?

Plus att han bytt ut alla PDRs ?! Verkar ju också skumt..

Sen tycker jag att eHobby ska ju inte lämna ut nåt utan en fullmakt från dig eftersom du är köparen! Så det är riktigt dåligt!

GraLLaN_

Postby GraLLaN_ » 13 August 2013, 09:46

I mina två senaste beställningar så har jag fått fel produkt levererad. Jag har varit i kontakt med Ehobbyasia via mail men nu har dom slutat svara.

Aldrig haft problem med Ehobbyasia tidigare men verkar som om dom har blivit sämre på sistone... :?

Deriveh

Postby Deriveh » 19 September 2013, 21:40

Hur fasen spårar jag paket därifrån? Valde INTE express, var en liten beställning på typ 55$ typ, mest för att testa hur allt funkade. Kunde bara spåra så långt som att paketet hade lämnat Hongkong för Sverige den 14/9... Nu är det den 19/9 och kan inte spåra med: shipment number, tracking number, order number eller något annat. Och det har inte blivit levererat. Bör jag vara orolig? De skickade ett mail till mig för 2 dagar sedan för att bekräfta att jag hade fått mina grejor, vilket jag inte har. (Vilket jag har svarat på också.)

Lite segt att jag inte kan tracka det någonstans... :/
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 19 September 2013, 21:43

När den landar i sverige så är det http://www.posten.se som gäller...
Om det står "The Item (RT12414154112HK) left hong kong for its destination on 14-sep-2013" så kan det ta 2-3 dagar innan den landar i sverige, men bara om det står precis så.

Nej du bör inte vara orolig, har beställt från dem över 10+ gånger och dem har alltid levererat utan stul, sent ibland men aldrig strul...

Deriveh

Postby Deriveh » 19 September 2013, 23:08

Ok, känns skönt. Står precis det du skrev där när jag trackar. :)

Funderar på att lägga en beställning på en A&K TW från staterna också nu, funderar på vad fasen man kan hamna på i tull och avgifter etc... Är det att gånga priset med typ 1,3 eller 1,4 va?

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 19 September 2013, 23:16

Yes, räkna med 1,25 - 1,3 gånger priset+frakten... eller dollarn x 10

Deriveh

Postby Deriveh » 20 September 2013, 07:28

Hah! NU dök det upp att den landat i Sverige. :) Tack igen, för att du lugnade ner mig.

Return to “Omdömen om Återförsäljare”