UK Tactical (uktactical.com)

Valdamir91
Lag: Gray Mountain Security
Played Since: 2009

UK Tactical (uktactical.com)

Postby Valdamir91 » 27 June 2012, 23:16

http://www.uktactical.com/

Har riktiga kvalitétsgrejer. Mycket Warrior Assault Systems, Blackhawk och 5.11, men även tex. Camelbak.
Snabba leveranser, går på under en vecka (från Storbritannien om man missade det), man får precis det man beställt och det har aldrig varit något strul.
Har beställt därifrån flera gånger, både sambeställning med laget och själv. Varje gång har det fungerat utan anmärkning.
En gång fanns vissa saker inte i lager, då ringde de och frågade om jag ville vänta eller om vi skulle lösa det på annat sätt.
Snabb och bra mailkontakt och man kan även ringa.

Jag har bara positiva saker att säga om UK Tactical.

Santa
Played Since: 2014

Re: UK Tactical (uktactical.com)

Postby Santa » 21 April 2016, 17:16

Jag tänker slänga in en ordentlig varning för UKTactical. De har en helt inkompetent kund"service" som driver en till vansinne, med dumma och inkorrekta svar, långa svarstider, mail som "försvinner". Och sen när man till slut tröttnar på deras attityd och säger till dom att skärpa sig, då blockerar dom en.

Om ni har tankar på att köpa kläder från dom, GÖR DET INTE. Köp ingenting som ni måste prova. För om ni har fått fel storlek, då vägrar dom ta tillbaka grejerna, eftersom att "kläderna har blivit använda".

De är jävligt snabba på att slänga iväg ordern de fått in, men service i efterhand är så låg och dålig den kan bli.

Köp inte där. Gör det bara inte.

Muppetlord
Played Since: 2014

Postby Muppetlord » 11 May 2016, 13:48

Har lite blandad åsikt om dem.
Har beställt från dem två gånger nu.

Min första beställning tog lite över en vecka att få. Inget strul. Allt passade så behövde aldrig prata med deras support.

Dock min andra beställning la jag för snart två veckor sedan och den har fortfarande inte dykt upp. På deras sida står det 4-5 dagar till Sverige.
Beställde på en lördag. Trotts det skickade de inte paketet förrns Onsdag. Fick inte heller något tracking email så jag har ingen aning var det befinner sig.

Hörde av mig till support o de sa att det strular med tracking just nu. Fortsatte att skriva lite med dem o frågade varför det tog så lång tid att få iväg paketet. Fick svar på allt men många svar var ganska vaga och hjälpte inte mycket.

Jag hoppas då fan att jag hinner få det innan Lördag då jag ska iväg o spela. Då är det ju kul om man faktiskt har väst osv... :?

Frakten är också lite tung. Oavsett vad man beställer ska de ha 30 pund för det dvs 350kr.
Kanske inte så farligt om man beställer mycket som jag gjort men om man bara vill ha ett par handskar eller nått liknande blir det jobbigt.

Det bästa jag kan säga om dem är deras produkter och relativt bra priser.
I slutet av varje månad verkar de ha en rea. Jag fick en 20% rabattkod på alla Warrior assault grejer vilket var perfekt då det var det enda jag skulle köpa så jag sparade ca 600kr.

Bear

Postby Bear » 18 May 2018, 23:39

Beställde en Warrior DCS i Multicam den 5 maj med 10% rabatt, skickades den 8 maj, men det var visst röd dag den 7 i Storbritannien. Anlände vid min dörr den 15 maj.

Dyr frakt men varan dök upp, och fin kvalité och bra packad. Kunde spåra paketet utan problem. Men 4-5 dagar frakttid var lite optimistiskt kanske.

Har inte haft något med deras support att göra så kan inte kommentera om det. Och att köpa kläder och skor hade jag nog gjort någonstans enligt andra i tråden.

Jag skulle handla där igen, men räkna med åtminstone en vecka innan varorna når dig.

mehailz
Played Since: 2009

Postby mehailz » 2 June 2018, 18:25

Har köpt från dem minst 10-12ggr under ett par år nu. Allting från västar till kläder, kängor och bälten.

Aldrig haft problem med servicen, priset eller supporten. beställde fel storlek som ej passade mig och fick skicka tillbaka den direkt, snabb kontakt och fick rätt storlek skickad inom 2 dagar.

Låter som man mött dem på fel dag eller fel anställd :/

Erebus

Postby Erebus » 20 June 2018, 11:00

Har blandade åsikter om dom.
Har inte haft några problem vid beställningar men däremot vid retur av vara och kontakt med supporten.
Retunerade en vara och blev lovad pengarna tillbaka för den, resterade delar av ordern var det inga problem med så dom skulle jag behålla.
Dock så kunde dom inte retunera pengarna eftersom jag fått ett nytt kort med ett nytt nummer.
Efter mycket fram och tillbaka med UK Tactical så fick jag gå till banken och be dom göra en reklamantion på köpet, medelande banken exakt summan och bifogade även mailkonversationen för att styrka det jag sa, trots det så beslutade banken att ta tillbaka hela summan.
När banken tagit tillbaka hela summan kunde UK Tactical helt plötsligt retunera korrekt summa till mig (dock utan kompensation för returfrakt som jag blivit lovad).

Return to “Omdömen om Återförsäljare”